Jump to content

"Hej jag är ny-tråden"


Jontelito

Rekommenderade inlägg

  • Svar 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Hejsan allihop, ännu en newbie här!

 

Jag heter Anna, är 26 år och bor i Skottland men är född och uppvuxen i Stockholm. Jag har alltid älskat film sedan jag var liten och filmkvällarna var högtidstunder i vår familj. Gillar de flesta genrer och ser på film först och främst i underhållningssyfte, inte för analysens skull. Är också bland minoriteten svenskar i min generation (och yngre) som gladeligen älskar svensk film.

 

Bland filmer i största allmänhet älskar jag allt från The Crow till Mamma Mia. Från Fanny & Alexander till Ghostbusters.

 

När filmskapare lägger manken till visuellt blir jag glad. Sepiaskimret i Maria Larssons Eviga Ögonblick eller detaljrikedomen på alla byggnader, vapen och kläder i Lord Of The Rings gör mig lycklig! Filmmusiken spelar också stor roll för mig.

 

Det var jag. :) Hoppas kunna ha kul här!

Link to comment
Share on other sites

Varför just Skottland? Kan det ha att göra med det visuella som du nämner i filmer? Skottland har ett ganska förföriskt landskap, så jag klandrar dig inte, direkt. Skottland var kanske närmare än Nya Zeeland, om jag får dra några slutsatser efter att ha sett vilka filmer du håller varmt och med tanke på ditt användarnamn.

 

Välkommen hit hur som helst, kul med kvinnliga medlemmar också. :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja man borde ju tycka att jag kom hit på grund av landskapet eftersom jag älskar just det visuella, men för att vara ärlig kom jag hit för att jobba som aupair för ett år sen och har bara blivit kvar helt enkelt trots att aupairjobbet är över för länge sen. Jag bor inte i Högländerna och har faktiskt inte ens varit dit upp ännu.

 

Men absolut, landskapet har ju alltid varit min anledning för att vilja se Skottland sedan barnsben och visst är det närmare än Nya Zeeland (som jag nog skulle ge en arm för att få besöka).

 

Tackar så mycket! Kul att vara här. :)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...