Jump to content

Prison Break


Maggoth

Rekommenderade inlägg

  • Svar 48
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Håller med om att det är en jäkla bra serie. De logiska luckorna är det bara att förtränga.

Avsnitt 14 kommer i början på mars så då har väl 3:an nästan hunnit ikapp. Alltid detta strul när det kommer en succé mätning av hur många som tittar i USA. Fler avsnitt och längre uppehåll mitt i serierna skapar bara onödigt med negativ aura (som min japanske vän brukar säga.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har kommit att bli mer och mer intresserad av seriers dramturgier och det är riktigt intressant och ibland förbaskat knepigt. PB är välskriven utveckling av 24/Lost konceptet, men i och med avsnittet The Old head 1x08 så kryddar man med en underbar respektlöshet a´la Alias. Att vicepresidenten är inblandad är fräckt coolt och helt uppåt väggarna galet. Det saknar rim och fason helt enkelt. Men detta är ett genidrag av författarna, detta gör att självdistansen kommer att öka och man kommer inte bli lika irriterad på SS agenterna gällande deras elakheter. Underhållningsvärdet kommer att öka, men the wire fansen gnäller säkert munnen ur led gällande trovärdighet och andra logiska samband.

 

En som dock kommer att fara illa av detta är Veronica, jag menar vem orkar nu bry sig om hennes kamp nu när SS grabbarna är galna lakejer åt presidenten. Jag början redan gilla deras attityd efter avslöjandet, jag tänker direkt på bondfilmen Diamantfeber.

 

Tänk vaa bra 24 och Lost hade varit med lite självdistans, för ibland blir alvaret så tröttsamt tråkigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...