Jump to content

Datorspel


roadwarrior

Rekommenderade inlägg

  • Svar 182
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

För mig med Jojje! Jag har inte släppt Nintendo själv. Senast jag spelade var StarFox Adventures på Gamecube. Det är ett 3D-plattformsspel som jag älskade! Enkelt och jäkligt roligt!

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Paltformsspel ska vara 2d. :mad2:

Link to comment
Share on other sites

Jag har 200-300 konsolspel hemma..

och mkt mindre datorspel.

 

Men jag köpte för inte så länge sen Blade Runner(kostade bara 29)

och ett fabriksnytt inplastade(still is) Age of Wonder2.

Jag diggar verkligen Age of Wonder1, det tar juh en herrans tid att spela men det är verkligen så mysigt ändå. Ett tag spelade jag mycket Imperium Gallatic också, och där snackar vi extremt lång tid man får lägga ner, bara tanken att man kan köra det i multiplayer också whooi.

 

Hederliga äventyrsspel som Monkey Island-, Maniac Mansion- och andra lucas Art -serier är juh bara så goa på datorn.

Link to comment
Share on other sites

Era inlägg är rena grekiskan för mig. :blink:

grekiska är bara förnamnet, blanda in lite latin med.. :D

 

Jag har aldrig fattat det roliga med datorspel.. Har testat på ett spel när man skjuter på varandra och sånt.. delta kanske det hette.. =/ och poliser som springer in och skjuter en massa folk i byggnader och räddar gisslan och så... inget för mig, men det skall byggas lan på styvfaders jobb, så antar att man testar på något sånt då kanske.. <_<

Link to comment
Share on other sites

Jag spelade lite Doom när jag pluggade i Uppsala, men numera spelar jag aldrig datorspel. Flipper (riktigt alltså) är kul. Era inlägg är rena grekiskan för mig. :blink:

grekiska??, då kan faktiskt jag översätta! :D

 

dåligt skämt, om det ens är värd att kallas skämt men jag har så tråkigt just nu....fast jag ljög inte, kan faktiskt grekiska...

Link to comment
Share on other sites

Det finns väl en del schyssta dataspel, som t.ex. GTA 3, GTA: Vice City, Max Payne och Half-Life, men personligen så föredrar jag ändå tv-spel, framför dataspel, men tycker dock att spelutbudet under det senaste året har varit ganska trist. Playstation 2, Xbox och Gamecube i all ära, men storfavoriten måste åndå vara Dreamcast med sin innovation och sitt fantastiska spelbibliotek, som bl.a. inkluderar de moderna klassikerna Virtua Tennis 1 och 2, Shenmue, Resident Evil: Code Veronica, Crazy Taxi och Soul Calibur, och samtidigt nyskapande titlar som Seaman, Samba de Amigo och Jet Set Radio (cell shading någon?), till vilka Sega har utvecklat speciella tillbehör.

 

:up:

Link to comment
Share on other sites

WarCraft I och II, är helt underbara spel. Men III tycker jag blev lite väl svårspelad. Doom har jag spelat i 180, men det var ju ett tag sen. Nu håller jag på med Return To Castle WOLFENSTEIN. Döda en massa nazis är ju aldrig fel. (1:ans WOLFENSTEIN var mitt första shoot e´m up-spel, men det var flera år sedan...) B)

Ändrad av The Matrix
Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag spelar faktist lite då och då för att koppla av, men det händer ganska sällan på grund av att jag inte orkar eller har inte tid.

Kör då Xbox och mitt nyss inköpta Enter The Matrix. Mycket bra spel och speciellt om man vill veta detaljer om själva Reloaded.

T.ex. Visste ni att Persephone (Bellucci) var en vampyr?

 

Annars så försöker jag att få tag i så många Star Wars-spel som möjligt. Älskar allt som har med Star Wars att göra, och jag längtar efter Knights Of The Old Republic.

Ändrad av Greenleaf
Link to comment
Share on other sites

GTA 3 och Vice City är mycket bra spel. Däremot tycker jag inte om cs. Det finns inte en person under 25 i Sverige som inte testat eller kör skiten. Det finns absolut ingen poäng med spelet och absolut inget att göra förutom att döda(rädda gisslan kan inte räknas).

 

Nja...Jag tycker att CS är väldigt mycket skill som gör det till ett intressant spel. Här handlar det inte bara om att springa runt och skjuta osm i tex quake eller unreal, här är det verkligen teamwork som gäller för att det ska fungera. De som säger att det går ut på dte som du beskriver tror inte jag har spelat det så mycket. Finns inget som går upp mot lite cs emot kompisarna på et skogslan med 10-14 pers....mmmmm ljuva tanke, jag ska på ett tordag til fredag preliminärt

 

Ska också få Enter The matrix snart antagligen på Lanet, dock blir det inte köpt utan på andra sätt.....

 

Älskade Jedi Outcast det var verkligen ett suveränt spel. Snart kommer ju också Jedi Academy som är uppföljaren, mums. Det där Republic spelet har jag också läst om och det verkar intressant. Har ju som sagt inte bredband eller adsl utan modem så ett sådant internetspel (jag tror det var det va??) kan jag inte använda. Men jag håller med dig, star wars spel är kul.

 

Annars spelar jag gärna Battlefield 1942, Medel of honor eller liknande på våra lan. Dock blir det mest cs med inslag av age of empire.

 

Det är bara att konstatera datorspel är kul

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...