Jump to content

The Hobbit


jullan

Rekommenderade inlägg

Fu*k! Nu känns The Hobbit-filmerna plötsligt väldigt avlägsna. Det fanns bara EN regissör som kunde ta över ansvaret efter Peter Jackson och bygga vidare på den värld han byggt upp, och det var Guillermo Del Toro. Nu finns det egentligen inget realistiskt alternativ kvar för regissörsrollen som jag kan tro och hoppas på. Peter Weir låter intressant, visst, och Neil Blomkamp är ju det givna alternativet - men som jag ser det nu så måste Peter Jackson återta regirollen för att projektet ska återfå en vinstprognos och se dagens ljus.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 44
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Moderator

Ja, jag håller med om att det verkligen är ett minus att inte DelToro kunde rigissera. Har väldigt svårt att se nån annan som skulle kunna görat lika bra. Någon nämnde Christopher Nolan, och den tanken är kanske inte så dum. Men det DelToro hade, som även Peter Jackson har, är kärleken till källmaterialet. Vet inte om vare sig Nolan, Blomkamp, Weir eller mitt önskemål Gore Verbinsky har det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • Moderator

Ja, just ja... det här inlägget försvann tidigare inser jag nu.

 

Nåja, jag skrev tidigare att The Hobbit fått grönt ljus, äntligen. Tyvärr är det för sent för att Guillermo Del Toro ska kunna regissera, men glädjande nog ser det ut som om Peter Jackson tar regijobbet själv. Känns ju inte mer än rätt, med tanke på att han är den kreativa kraften bakom LotR-trilogin.

 

Nu har det också kommit några namn på vilka skådisar som är klara för filmen. Kan säga att alla namn utom ett var okänt för mig.

Bilbo kommer spelas av Martin Freeman, mest känd från brittiska The Office, men också från Hitchhikers Guide to the Galaxy. Han kommer bli kanon tror jag, han ser ju ut som en Hob.

 

Bild på honom och "dvärgarna" finns här.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

ÄNTLIGEN! Sista pusselbiten på plats, The Hobbit kommer filmas på Nya Zeeland!

 

Det är ofattbart att vi än en gång har Tolkien-baserade filmer signerade Peter Jackson att se fram emot, spekulera runt, upptäcka och diskutera. För mig är detta det största som kan hända i filmväg, så jävla nördig är jag. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Enligt Aftonbladet ska Mikael Persbrandt vara aktuell för en roll i The Hobbit. Enligt artikeln har hans karaktär en nordlig prägel, så det kanske kan bli någon riktlinje för spekulationerna, om detta nu stämmer över huvud taget.

Beorn?

Ju större roll desto bättre, även om min första tanke var en mycket liten och ospecifik roll. Hoppas dock på Beorn då, men har inte så jättestor kunskap om boken Bilbo och ska ta tag i det innan jag ser filmatiseringen. Minns att jag började läsa den i skolan, men kom inte tillräckligt långt för att fastna i den tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 months later...
  • Moderator

Hehe, ja det händer ju en del kring The Hobbit helt klart, så det skulle väl finnas att skriva om här.

 

Det mest intressanta just nu är väl produktions-dagböckerna som PJ släpper med jämna mellanrum.

 

 

Det är otroligt generöst, att nära 30 minuters bakgrundsmaterial redan finns tillgängligt för oss närdar. Jag har nog sett extramaterialet bakom TLotR-trilogin mer än jag sett filmerna. :P

 

Det syns tydligt att PJ är på god väg mot samma "goda" form han hade under inspelninen av TLotR, rund och fyllig som en Hob. Hoppas han inte tar ihjäl sig bara.

 

Jag ser nog mest fram emot hur Smaug ska bli, tror och hoppas på nåt alldeles extra där.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...