Jump to content

Skräckfilm


Lestat

Rekommenderade inlägg

Evil Dead filmerna är bra, specialeffekterna är helt underbara (Tom Sullivan som ligger bakom effekterna har blivit en liten husgud hos oss :P )...

 

Annars så är filmerna faktiskt riktigt snyggt filmade, härliga lösningar på ekonomiproblemen.

 

Trean hade kunnat bli den bästa någonsing, storyn är helt underbar och dialogen slår allt. Tyvärr verkar det som att de försökte sänka åldergränsen till 15 så blod och gore nivån sänktes kraftigt i trean. Mkt synd. Kanske finns någon oklippt version eller något? Någon som vet?

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

28 dagar senare gillar jag verkligen. Mest på grund av att den är så underbart härligt filmat, lite dokumentäraktigt.

The Others är en bra film, en smart och bra film!

Dracula är den bästa och typiska skräckisen! en klar klassiker som skrämmer rejält!

Final Destination är också rätt bra i och med att man blir lite smårädd för att flyga efter filmen! ;)

 

 

 

/AL :twisted::twisted::twisted:

Ändrad av Alis
Link to comment
Share on other sites

28 dagar senare gillar jag verkligen. Mest på grund av att den är så underbart härligt filmat, lite dokumentäraktigt.

The Others är en bra film, en smart och bra film!

Dracula är den bästa och typiska skräckisen! en klar klassiker som skrämmer rejält!

Final Destination är också rätt bra i och med att man blir lite smårädd för att flyga efter filmen! ;)

 

 

 

/AL :twisted:  :twisted:  :twisted:

Håller med dig

 

28 dagar senare är en personlig favorit som jag hade förmånen att se på bio, visserligen passade den bättre på dvdformat men det var fortfarande en skön upplevelse

 

The Others också en sådan där skön rulle med skön känsla, otroligt skrämmande vid vissa tillfällen trots att det var mestadels ljust ute i filmen.

 

Final Destination tycker dessa två filmer är lite småkul faktiskt även om det kanske inte är så hemskt.

 

Om du vill ha riktigt hemska filmer, i min mening alltså, tycker jag du ska kolla upp lite asiatiska filmer som numera är lätta att få tag i (de kända åtminstone). de har omtalats innan på forumet

Dark Water

The Eye

Phone m.m

Link to comment
Share on other sites

Måste nog ta och se den där Candyman, det var ju ett tag sedan den gick på TV. Och då den gick var jag yngre, vilket betydde att jag fick lägga mig tidigt :rolleyes: som i sin tur, resulterade med att jag inte kunde se klart den :down:

 

 

hih.

 

/AL

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Säger ofta att jag älskar skräckfilmer, men ska jag nämna en bra så kommer jag inte på nån.

 

Det mest skrämmande och bästa jag sett på sistone var Riget I och II. När vi ändå är på det danska spåret kan jag ju nämna Nattevagten som en bra skräckfilm. En modern dansk är väl Midsommar, men den var inte mycket mer än ok.

 

Andra sevärda:

 

Vidoq

Dogsoldiers

Session 9

Event Horizon

The Thing

 

Som sagt, kommer inte på många :)

 

Btw. Se inte the Mangler 2. orkar inte förklara varför. Kan passa på att såga House of the Dead som är bland det sämsta jag sett.

Ändrad av Leksvin
Link to comment
Share on other sites

Säger ofta att jag älskar skräckfilmer, men ska jag nämna en bra så kommer jag inte på nån.

 

Det mest skrämmande och bästa jag sett på sistone var Riget I och II. När vi ändå är på det danska spåret kan jag ju nämna Nattevagten som en bra skräckfilm. En modern dansk är väl Midsommar, men den var inte mycket mer än ok.

 

Andra sevärda:

 

Vidoq

Dogsoldiers

Session 9

Event Horizon

The Thing

 

Som sagt, kommer inte på många :)

 

Btw. Se inte the Mangler 2. orkar inte förklara varför. Kan passa på att såga House of the Dead som är bland det sämsta jag sett.

Åh, Riget har jag hemma men det har aldrig blivit av att jag kollat på det. Har hört massor med bra saker om det och nu blev jag sugen.

 

Tycker också om:

 

Dogsoldiers

Session 9

The Thing (Riktig favorit!)

 

Event Horizon är hyfsad och Vidoq har jag inte sett ännu

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...