Jump to content

Favoritfärg på Ljussablarna?


whatever

Favoritfärg på Ljussablarna?  

44 members have voted

  1. 1. Favoritfärg på Ljussablarna?

    • Grön
      9
    • Blå
      12
    • Röd
      11
    • Lila
      9
    • Annan (Hur nu det går ihop?)
      3


Rekommenderade inlägg

  • Svar 43
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det var väl inget konstigt med det? Man kan ju inte starta massa strunttrådar bara för att ta upp plats?  :huh:

Heheh oj, jag läste visst fel... Sorry. :whistling:

 

För övrigt var jag inte helt allvarlig i att jag bara ville ta upp plats, jag menade bara att jag höll med om att det inte var det intressantaste ämnet man kunde komma på, men det fick ju en hel del respons så....

Link to comment
Share on other sites

Kvalitet före kvantitet. Vad är det som är ironiskt med det? För jag tycker faktiskt att vi har en hög kvalitet på de flesta trådarna.

Jag läste fel som jag skrev där uppe, trodde du vände på orden :unsure:

 

 

Jag tänkte också att gul kunde vara ett alternativ. Varför inte ? Har dock inte sett den användas.

 

Själv väljer jag blå. Tycker hur som helst sablarna är riktigt coola vilken färg det än är...

 

Jag hade ingen aning om att det fanns, jag trodde min erfarenhet av ljussablar som till strösta delen bygger på att ha sett Star Wars-filmerna räckte för att bedöma vilka alternativ som jag skulle ha med, men tydligen inte :whistling:

 

EDIT: YES! Jag lyckades göra min första snygga dubbel-citering!! :up:

Ändrad av whatever
Link to comment
Share on other sites

Jag skulle nog välja en blå, även om de röda också är snygga.

Något som dock vore rätt tufft vore en svart ljussabel, vilket nog låter paradoxalt, men det känns som att kejsaren skulle ha en svart ljussabel, om man skulle få se honom fäktas, och att den då möjligen skulle ha svagt lysande konturer, men ett inre av svart, ondskefullt mörker.

 

Det skulle dock inte ha funkat så bra med en sådan sabel för Vader, i alla fall inte filmmässigt. Rent kampmässigt skulle det väl egentligen mer ha varit en fördel men en sabel som smälter in i ens utseende.

Link to comment
Share on other sites

Något som dock vore rätt tufft vore en svart ljussabel, vilket nog låter paradoxalt, men det känns som att kejsaren skulle ha en svart ljussabel, om man skulle få se honom fäktas, och att den då möjligen skulle ha svagt lysande konturer, men ett inre av svart, ondskefullt mörker.

Riktigt tuff idé! Kan ju se den genomonda kejsaren med sin svarta ljussabel framför mig. :)

Ändrad av Caroreion
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jag gillar den gröna mest.

BTW: Är det nån sorts gradbeteckning med färgen på lasersvärden ?

Kan inte riktigt komma håig var jag läste det men...

 

angåendegradbeteckning : har läst att färgen visar vilken inriktningde har inom jediordern.

:smartass:

blå, väktare jagar sith och tänker kanske inte så jätte mkt brådstörtade,

 

grön, diplomater, försöker medla och unvika våld in i det sista.

 

gul, ett slags mellan ting av de båda ovan, men lite aggre sivare än de gröna typ...

 

dock blir man ju lite fundersam över att windu har ne lila vilken hel klart är den skönaste färgen men vad tillhör han för inriktning? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Jag gillar den gröna mest.

BTW: Är det nån sorts gradbeteckning med färgen på lasersvärden ?

Kan inte riktigt komma håig var jag läste det men...

 

angåendegradbeteckning : har läst att färgen visar vilken inriktningde har inom jediordern.

:smartass:

blå, väktare jagar sith och tänker kanske inte så jätte mkt brådstörtade,

 

grön, diplomater, försöker medla och unvika våld in i det sista.

 

gul, ett slags mellan ting av de båda ovan, men lite aggre sivare än de gröna typ...

 

dock blir man ju lite fundersam över att windu har ne lila vilken hel klart är den skönaste färgen men vad tillhör han för inriktning? :huh:

Det där var ju intressant, kan nog stämma. Yoda=Grön exempelvis.

 

Jag vet inte vad Windus lila ljussabel beror på, likheterna till en valig slutar inte heller där. Han har inte en "crystal-lightsabre" utan någon annan typ som jag inte kommer ihåg just nu. Jaja, det här är i alla fall :nerd: -kunskap :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Jag vet inte vad Windus lila ljussabel beror på, likheterna till en valig slutar inte heller där. Han har inte en "crystal-lightsabre" utan någon annan typ som jag inte kommer ihåg just nu. Jaja, det här är i alla fall  :nerd: -kunskap  :whistling:

Lila borde inte betyda något eftersom Samuel L. Jackson bara sa att han ville ha en coolare färg på ljussabeln och mer originell.

 

Lila kan betyda: Bad Motherfucker ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Är det förresten bara jag som tror att jag vet hur det känns att hålla i en ljussabel?

Jag inbillar mig att det är lite av känslan av när man håller i en elvisp, kan tänka mig att ljudet och vibrationerna är nåt åt det hållet.

Jag har svårt att se varför en laser skulle vibrera.

 

Det jag i övrigt inte förstår är hur man kan få lasern att bara stanna en meter från skaftet. Och varför två lasersvärd när de möts inte bara går rakt genom varandra utan hindrar varandra som om lasern skulle vara nån slags materia.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Och varför två lasersvärd när de möts inte bara går rakt genom varandra utan hindrar varandra som om lasern skulle vara nån slags materia.

Meh, då kan man ju inte ha sköna ljussabelfighter! ;)

 

En sak som jag inte förstår är hur man kan kasta en ljussabel (som Vader gör i sexan i kampen mot Luke på dödsstjärnan) utan att den "släcks" direkt. Ibland så släcks den så fort någon tappar den.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...