Jump to content

Kommande filmer på dvd/bluray


Plox

Rekommenderade inlägg

Eftersom det inte passade i någon annan tråd så startade jag en ny "kommande filmer" tråd. Helt enkelt för att jag ville tipsa om det kommande släpet av Army of Darkness - Evil Dead 3. En fin utgåva av nya favoriterna Studio S.

 

75632.jpg

 

Preliminärt releasedatum: 2009-08-19

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Svar 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 months later...

Äntligen! Brittiska regissören Thomas Clays film Soi Cowboy (2008) har äntligen fått ett releasedatum och släpps nästan två år efter premiären i Cannes och en massa festivalvisningar senare. Den 31 mars finns den tillgänglig, efter en lång lägntan från min sida. Här är min lyriska recension från när jag såg den.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Alien Anthology Egg (6-disc blu-ray box)

 

Förhandsbokade precis denna utgåva. Dyr som attan, men vem kan motstå den? Inte jag i alla fall, har väntat bra länge på att få se filmerna på bluray och en saftig utgåva tackar jag inte nej till. Jag missade Alien-huvudet och tänker därför inte missa ägget den här gången. :)

Lyckost. Synd att den är så dyr, men det är ju definitivt en av de snyggaste filmutgåvorna någonsin helt klart...

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Alien Anthology Egg (6-disc blu-ray box)

Förhandsbokade precis denna utgåva. Dyr som attan, men vem kan motstå den? Inte jag i alla fall, har väntat bra länge på att få se filmerna på bluray och en saftig utgåva tackar jag inte nej till. Jag missade Alien-huvudet och tänker därför inte missa ägget den här gången. :)

VILL HA!! Kan jag få din när du är klar med den? :P
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ZZ528E1CDA.jpg

 

Trevligt att det äntligen släpps en värdig utgåva av Avatar nu, packad med extramaterial precis som jag hoppades. Avatar - Extended Collector's Edition (6-disc DVD + Blu-ray) är ju snäppet värre än Sagan om ringens Extended-boxar och att den bara går för drygt 300 spänn är ett kolossalt fyndpris! Trailern, med det bortagna introt där Jake Sully "vandrar omkring" på jorden blir jag extrem pepp på att se! Och det är nog inte bara jag som sett fram emot att se exklusivt bakom kulisserna-material från den speciella inspelningen.

 

Trailern hittar ni här.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Brian De Palma har gjort dussintals med intressanta, effektfulla, spännande och smarta filmer, men väldigt få filmer har lika mycket av alla hans goda kryddor som Blow Out (1981). Gissa om jag blir riktigt glad när det nu vankas ett dubbelsläpp av filmen, både av Criterion (blu-ray + dvd) och Studio S (dvd), för första gången med svensk undertext. Criterion-versionen på blådisk bjuder dessutom på en enorm förbättring vad gäller ljudstandarden på filmen vilket är passande just eftersom filmen skildrar en ljudläggare, samt givetvis uppfräschad bildkvalitet till skillnad från de tidigare utgåvorna som varit fattiga vad gäller kvaliteten på filmen. Så fort min ekonomi har stadgat sig kommer båda att införskaffas, bums!

 

Blowout_S.jpg Blowout_C.jpg

 

Båda har riktigt fina omslag dessutom!

 

Måste bara tillägga att det finns ett fåtal filmer som verkligen präntar in sig i själen på en och där vissa filmögonblick sätter sig på näthinnan. Blow out är verkligen en sådan film för mig och det mest magiska ögonblicket är när kameran cirkulerar runt Travolta och den döde Nancy Allen i hans famn, samtidigt som himlen fylls av fyrverkerier. Ett av de mest magiska filmögonblicken jag någonsin sett!  

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...