Jump to content

Filmer där barn dör


Rekommenderade inlägg

  • Svar 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
i patrioten blir väl mel gibsons son skjuten av en ond kallögd britt. fast jag kommer inte ihåg om han räknas som barn eller mer tonåring. (senare i filmen blir ju också hans äldre son dödad, av samme kille... suck)

Jo, det där stämmer.

Och om man ser det från pappans synvinkel så skulle jag nog vilja säga att det var ett barn som kallblodigt sköts ihjäl, med tanke på att det var hans son.

 

Jobbigt var det i alla fall. <_<

Link to comment
Share on other sites

Bertollucis 1900 inehåller den mest obehagliga scenen jag sett på länge: När Attila börjar svinga runt den lilla pojken tills hans huvud träffar stenväggen och spräcks men Attila slutar inte där utan bara fortsätter....jag säger bara en sak: fy fan

Ändrad av frodo_lives
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Håller med Lestat här... det finns få saker som är så hemskt på film som när barn dör. Kanske beror det just på att tillräckligt många faktiskt dör i verkligheten. Mest beror det nog på att jag själv har barn, till skillnad från merparten av forumisterna (om jag inte alldeles tar fel...=).

 

Har en tendens att förtränga detta så jag kan inte komma på en enda film just nu med det temat. Blir inte särskilt lätt upprörd av filmer annars - men om det är något som får mig att gråta är det barn som ... dör.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Soldier Blue - En indian-pojke skjuts i ögat. (Gammal film, helt fuck up)

 

Sen finns det en film till jag inte kommer ihåg namnet på.

En rätt gammal film.

Tror den är fransk, i lite sherlockholms-stuk med en APA som är mördaren.

Där tar en gubbe upp en pojke och snurrar honom i rummet så han slår i huvudet i dörrkanten flera gånger.

Kommer inte ihåg så mycket av den men, nån av er kanske kan refresha minnet lite.

 

Det är en sjuk värld mina damer och herrar. :blink:

Ändrad av Lyker
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...