Jump to content

Bästa komediserien


Filmnörd

Rekommenderade inlägg

VIlken tycker ni är den bästa komediserien (30 min) på tv?

Mina egna favoriter är:

 

1. Scrubs (skapare, Bill Lawrence)

2. Family Guy (skapare, Seth McFarlane)

3. Simpsons (skapare, Matt Groening)

4. Spin City (skapare, Bill Lawrence)

5. Off Centre (skapare, ?)

--------------------

6. American Dad (skapare, Seth McFarlane)

7. Futurama (skapare, Matt Groening)

8. South Park (skapare, Trey Parker/Matt Stone)

9. Vänner (skapare, David Crane/Marta Kauffman)

10. Joey (skapare, Scott Silveri)

Ändrad av Filmnörd
Link to comment
Share on other sites

  • Svar 49
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Här är mina favoritserier

 

1. Simpsons

2. Vänner

3. Family Guy

4. That 70's Show

5. South Park

---------------------------------------

6. Off Centre

7. Married With Children

8. Kungen av Queens

9. Family Matters

10. Joey

 

Dom är i ordning också

Ändrad av Blue-Saints
Link to comment
Share on other sites

Du har ju missat den bästa komedi serien!!

Då snackar jag om Married with children som handlar om den knasiga familjen Bundys, en serie som är väldigt lik simpsons.

 

Min Lista.

 

1.Simpsons (har alla säsonger). :D

2. Married with children

3. Futurama

4. Serien med nörd killen steve urkel (minns inte seriens namn).

5. Scrubs

Link to comment
Share on other sites

1. V.Ä.N.N.E.R.

2. Scrubs

3. Spin City (med Michael J. Fox, inte Charlie Sheen)

4. Futurama

5. Off Centre

 

V.Ä.N.N.E.R. är utan tvekan den absolut bästa komediserien. Finns ingen annan som ens är i närheten. Den har det absolut mest välskrivna manuset. Skönaste karaktärer och både roliga och genomtänkta skämt. Och viktigast av allt, en fantastisk kemi mellan skådespelarna.

 

Scrubs fantastisk rolig. John C McGinley som Dr.Cox höjer serien över Spin City.

 

Spin City är fantastiskt bra så länge man har Michael J Fox. Så fort Charlie Sheen tar över så sjunker seriens kvalité många steg. Tror inte ens att den klarat top 10 ifall man skulle räknat inte Charlie Sheen avsnitten.

 

Futurama är den absolut bästa animerade serien. Den känns lite mer genomtänkt än vad Simpsons gör. Humorn känns oxå mognare än i Family Guy och det super usla South Park.

 

Off Centre är underskattad. Faktiskt riktigt rolig. Med lite annorlunda karaktärer, men humorn är skön som fan.

Ändrad av Puffie
Link to comment
Share on other sites

Mina favoriter

 

1.Joey

2.That 70's Show

3.Kungen Av Queens

4.8 Simple Rules

5.Off Centre/Friends

 

Friends har länge varit en favorit men nu har man sett alla avsnitt 2-3 gånger och inga nya kommer så det är uttjatat (stavning?) och ointressant. Senast har That 70's Show varit en mkt stor favorit tillsammans med Kungen Av Queens men Joey har jag fastnat för och ser mkt av det nu..Men de andra ligger stadigt efter!!

 

Går Off Centre på tv nu ??

Ändrad av Hero
Link to comment
Share on other sites

Futurama är den absolut bästa animerade serien. Den känns lite mer genomtänkt än vad Simpsons gör. Humorn känns oxå mognare än i Family Guy och det super usla South Park.

Det där har du fått om bakfoten. South Park må vara barnsligt till ytan, men det finns inget humorprogram som slår dem när det gäller intelligenta och mogna kommenterarer på religion, skola, föräldrar, politik, en massa samhällsfenomen och en massa annat. Futurama var bara en robot som drack öl, en stor hummer och en massa referenser till filmer.

Link to comment
Share on other sites

men Joey har jag fastnat för och ser mkt av det nu..Men de andra ligger stadigt efter!!

 

 

Tycker inte alls Joey är lika bra som vänner. Långt därifrån. Anledningen är nog (som Puffie tidigare skrev) att Vänner vinner på kemin mellan de olika karaktärerna. Ska jag välja ut en favorit i vänner kan jag inte göra det. Anledningen är att ingen är hysteriskt rolig om det inte vore för de andra. De har så olika personligheter och alla bidrar med sin del. I Joey kretsar allt runt honom och de andra existerar bara för att kunna servera honom upplägg till skämt. Det blir för ensidigt och för mycket "Joey humor".

Nu säger jag inte att Joey är dåligt. Det är en underhållande serie, och jag kommer nog att fortsätta se den. Men den kommer alldrig att komma upp i klass med vänner.

Link to comment
Share on other sites

men Joey har jag fastnat för och ser mkt av det nu..Men de andra ligger stadigt efter!!

 

 

Tycker inte alls Joey är lika bra som vänner. Långt därifrån. Anledningen är nog (som Puffie tidigare skrev) att Vänner vinner på kemin mellan de olika karaktärerna. Ska jag välja ut en favorit i vänner kan jag inte göra det. Anledningen är att ingen är hysteriskt rolig om det inte vore för de andra. De har så olika personligheter och alla bidrar med sin del. I Joey kretsar allt runt honom och de andra existerar bara för att kunna servera honom upplägg till skämt. Det blir för ensidigt och för mycket "Joey humor".

Nu säger jag inte att Joey är dåligt. Det är en underhållande serie, och jag kommer nog att fortsätta se den. Men den kommer alldrig att komma upp i klass med vänner.

 

Du har helt rätt vad gäller skillnaden mellan Joey och Vänner. Dock skulle jag vilja påstå att alla inte bidrar lika mkt i Vänner. Visst är alla fruktansvärt bra, men jag tycker att de manliga karaktärerna är lite vassare än de kvinnliga.

Link to comment
Share on other sites

Finns inget som kan jämföras med Scrubs. Drama och fantastisk komedi i ett. Tänkvärdheter smyger sig också in i stort sett alla program. Zach Braff är helt otrolig och John C McGinley är oförglömlig. Det är verkligen en serie man behöver växa in i. När jag såg enstaka avsnitt var jag inte så jätteförtjust men när jag började se det kontinuerligt blev det otroligt. Tittar just nu på de sista avsnitten på fjärde säsongen och det är verkligen grymt! MUHAHA

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med, Scrubs är så ruskigt bra så fort man kommit in i serien. Till en början kan humorn verka stel och barnslig men det är just den som blir så fantastiskt roligt efter ett tag. Diggar J.D och Todd som tusan!!

 

Favoritavsnitt: My Best Laid Plans, säsong 4 avsnitt 19 (har ännu inte hunnit visas i Sverige under skrivande stund). Det avsnittet är så snyggt gjort att jag va tvungen att se det 4 gånger på 3 dagar, det är förresten Zach Braff som gjorde sitt andra avsnitt som regissör i scrubs-sammanhang. Musiken är även bäst i det avsnittet..

Link to comment
Share on other sites

Du har helt rätt vad gäller skillnaden mellan Joey och Vänner. Dock skulle jag vilja påstå att alla inte bidrar lika mkt i Vänner. Visst är alla fruktansvärt bra, men jag tycker att de manliga karaktärerna är lite vassare än de kvinnliga.

 

Jo jag kan iofs hålla med dig där. Tjejerna är lättare att rangordna.

Phoebe, Monica sen Rachel om man räknar hur roliga de är. Rachel tillför helt klart minst på humorfronten, ändå är det hon som blivit den kända av dem. Undrar

vad det beror på...hmm.

Link to comment
Share on other sites

Du har ju missat den bästa komedi serien!!

Då snackar jag om Married with children som handlar om den knasiga familjen Bundys, en serie som är väldigt lik simpsons.

 

Min Lista.

 

1.Simpsons (har alla säsonger).  :D

2. Married with children

3. Futurama

4. Serien med nörd killen steve urkel (minns inte seriens namn).

5. Scrubs

 

Nummer 4 ska vara Family Matters om jag inte minns fel :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...