Jump to content

Bästa låten?


Novocaine

Vilken Bondlåt är din favorit?  

2 members have voted

  1. 1. Vilken Bondlåt är din favorit?

    • From Russia With Love - Matt Monro
      0
    • Goldfinger - Shirley Bassey
      0
    • Thunderball - Tom Jones
      0
    • You Only Live Twice - Nancy Sinatra
      0
    • We Have All The Time In The World - Louis Armstrong
      0
    • Diamonds Are Forever - Shirley Bassey
      1
    • Live And Let Die - Paul McCartney & Wings
      0
    • The Man With The Golden Gun - Lulu
      0
    • Nobody Does It Better - Carly Simon
      1
    • Moonraker - Shirley Bassey
      0
    • For Your Eyes Only - Sheena Easton
      0
    • All Time High - Rita Coolidge
      0
    • A View To A Kill - Duran Duran
      0
    • The Living Daylights - A-Ha
      0
    • Licence To Kill - Gladys Knight
      0
    • GoldenEye - Tina Turner
      0
    • Tomorrow Never Dies - Sheryl Crow
      0
    • The World Is Not Enough - Garbage
      0
    • Die Another Day - Madonna
      0
    • You Know My Name - Chris Cornell
      0


Rekommenderade inlägg

Här kommer en ny omröstning för att liva upp stämningen, och den här gången rör det de olika titelsångerna. Musiken har betytt oerhört mycket för Bondfilmerna, minst lika mycket som kläderna, skådespelarna och de vackra miljöerna. Genom åren har ett flertal artister och grupper lånat ut sina röster, så det finns mycket att ta i. Vi har alla olika smak, och säkert en hel del olika åsikter. Så varför inte ta och diskutera/rösta om vilken som egentligen är den bästa låten. Märk att jag inte har tagit med de instrumentala låtarna. Både Dr. No och I hennes majestäts hemliga tjänst hade sådana - och hade kanske blivit orättvist för de andra att inkludera James Bond introt. Sedan gick det ju bara att ha max tjugo alternativ, så den nya filmen (Quantum of Solace) kan tyvärr inte heller vara med. Men, men... nog snackat.Varsågoda och gör din röst hörd, precis som artisterna... det är dags att se vilken sång som does it better!

Link to comment
Share on other sites

Det finns flera låtar som jag verkligen gillar och det var svårt att välja ut bara en, men valet föll på stämningsfyllda "Diamonds are forever" - men det kunde lika gärna varit Shirley Bassey's andra bidrag, Goldfinger, som jag kunde lagt min röst på. Eller McCartney's "Live and let die", som ju fångar det mesta som en Bond-låt ska innehålla, enligt mig. Även "For your eyes only", "You only live twice", "The man with the golden gun", "Moonraker" (även det Bassey) och Duran Duran's "A view to a kill" är bra utmanare. Nej, egentligen borde jag skapa några nya användare och rösta på fler än en. :(

 

Shirley Bassey står i alla fall starkast när det gäller bästa artisten, med sina tre bidrag som är själva defenitionerna av Bond-låtar.

Link to comment
Share on other sites

Du har rätt, det finns många bra låtar att välja mellan. Och egentligen finns det inga dåliga i mina öron - bara mindre bra. Shirley Bassey är den stora veteranen som lånat ut sin underbara röst till hela tre filmer, men det är faktiskt ingen av hennes låtar som etsat sig fast hos mig. Om jag skulle välja fyra av dem, skulle alla faktiskt hamna under Roger Moores period (som faktiskt råkar vara min favorit) - nämligen 1973 till 1985.

 

1973: Live And Let Die - Paul McCartney

1977: Nobody Does It Better - Carly Simon

1981: For Your Eyes Only - Sheena Easton

1985: A View To A Kill - Duran Duran

 

Att välja en av dem är nästintill omöjligt, men jag gör ett försök. Det blir till slut Carly Simons vackra ballad som ror hem min röst.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...