Jump to content

Star Wars


whatever

Rekommenderade inlägg

Har lyckats bli padawan. Naturligtvis så lurar jag bara jedierna och är ond egentligen.

Kör du som ond och använder Lie?!! Din onding jag kör bara på god hela tiden, det tycker jag känns bäst eftersom det inte känns motiverande att vara ond när man slåss mot onda!! Har du precis kommit till Jedirådet eller? Och hur mycket löste du på Taris?

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag gjorde väl det mesta på tarris och på Dantooine.

Mm det tog en stund att vara på Taris måste jag säga. Tycker det blir roligare fighter längre fram eftersom de kräver mer skill än tidigare, dvs att man måste kombinera attacker osv med olika gubbar. Har precis gjort klart Manaana också, den var ganska rolig faktiskt. De pratar så otroligt fult där. Har du träffat roboten också i de gamla ruinerna på Dantooine? Han pratar ju skitkonstigt!

 

Och har du funnit den lilla "stowawayen" på skeppet

Link to comment
Share on other sites

Idag i skolan, på musiken, skulle vi bestämma oss för handlingen i vår kommande Star Wars-musikal.

Det var svårt att enas, samtliga gruppers ideér innehöll antingen sex, droger eller våld. Det enda som alla var överens om var att Jar-Jar Binks avrättning skulle vara med . :lol: Vi får se hur det går......

 

Observera att hela mitt inlägg är seriöst. :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Läste på filmforce att Kiera Knightly är med i Phantom Menace, moget säger jag..Hon spelar Amidalas "decoy" Sabé , hon är ju till 99% sminkad för fullt osv eftersom man inte sett att hon varit med, visst 5 år sen typ det var men ändå!! Hon kommer 4 på listan av kvinnorna i S W på filmforce!!

Link to comment
Share on other sites

Igår kväll såg jag Star Wars episode 2 igen. Jag har kommit fram till att filmen skulle ha kunnat vara ok om man inte tagit med dom otroligt patetiska kärleks scenerna mellan Anakin och Amidala. Visserligen förekommer det också relationer av de slag i dom gamla men aldrig fan är de då nå rulla i gräs!!!

Sen så har dom ju verkligen kunnat tona ner på alla efekter och skit, för de känns verkligen inte som det utspelar sig före dom andra filmerna man måste hela tiden påminna sig själv om att det gör de. Men om man lyckas trolla bort de så håller den endå en halt klart godkännd Star Wars story som skulle kunnat förbättras med en annan skådespelare på Anakin.

Men somsagt de som förstör filmen, alltså de som verkligen drar ner den i smutsen är ju kärleks scenerna.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Igår kväll såg jag Star Wars episode 2 igen. Jag har kommit fram till att filmen skulle ha kunnat vara ok om man inte tagit med dom otroligt patetiska kärleks scenerna mellan Anakin och Amidala. Visserligen förekommer det också relationer av de slag i dom gamla men aldrig fan är de då nå rulla i gräs!!!

 

Det är precis det som jag inte gillar med tvåan. Allt som allt är det en mycket bra film, men kärleksscenerna är så himla sunkiga och o-starwars som det bara kan bli. Det som var så bra med de gamla filmerna var att de tonade kraftigt ner på kärlekstemat. Då var det minsann inget hångla i gräs-grejs, utan det var lite kaxiga blickar och småflörtar. Tänker då på relationen mellan Leia och Han Solo. Nertonad kärlek passar perfekt i SW, men inte det i episod 2. Jag tycker också att det sänker filmens tempo rejält.

 

Sen så har dom ju verkligen kunnat tona ner på alla efekter och skit, för de känns verkligen inte som det utspelar sig före dom andra filmerna man måste hela tiden påminna sig själv om att det gör de. Men om man lyckas trolla bort de så håller den endå en halt klart godkännd Star Wars story  som skulle kunnat förbättras med en annan skådespelare på Anakin.

Men somsagt de som förstör filmen, alltså de som verkligen drar ner den i smutsen är ju kärleks scenerna.

 

Håller med här också. Problemet med de nya filmerna är att Lucas har blivit för bortskämd med datoreffekterna. Nu för tiden spelar skådespelarna bara framför en blue-screen, sen gör datorn all jobb. Det som var så bra med de gamla var just de halvtaskiga effekterna, och att Lucas höll det så "äkta" som möjligt. Nu är det bara glansigt, fläckfritt och småtråkigt faktiskt.

 

Men annars så tycker jag som du, att storyn håller rätt bra i tvåan och det är storyn som gör Star Wars så bra, enligt mig.

Link to comment
Share on other sites

Det som e dåligt med Ep 1 och 2 är ju dialogerna och kanske skådespelarna. Att det är mkt effekter stör mig inte ett dugg, ,men designen på farkosterna skulle kanske kunna ha lite äldre design om de ska vara äldre än de i ANH osv..

 

Dialog som "Good call my young padawan" av Obi-Wan är ju skrattretande..

Link to comment
Share on other sites

Ettan och tvåan är ett ytligt verk av en något avdankad regissör, dom har inget av den gamla star wars-känslan och känns helt enkelt skrattretande. Detta verkas ha ändrats i tredje filmen, uppger t ex Kevin Smith (stor sci-fi-nörd) och man ska få ut en mörkare, mer utvecklad känsla. :nerd:

Tycker ändå att det är fel av George Lucas att regissera någon Star Wars-film efter som det bevisats att det blir bäst när han inte gör det.

Ändrad av Filmnörd
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...