Jump to content

Star Wars


TonyMarklund

Bästa Star Wars filmen?  

42 members have voted

  1. 1. Bästa Star Wars filmen?

    • Episode 1 Phantom Menace
      2
    • Episode 2 Attack of The Clones
      1
    • Episode 4 A New Hope
      11
    • Episode 5 The Empire Strikes Back
      17
    • Episode 6 Return of The Jedi
      11


Rekommenderade inlägg

anledningen till att jag röstade på episode 1 beror inte på att jag tillhör den yngre generationen star wars anhängare, utan helt enkelt för att det är den bästa filmen! klart mycket bättre specialeffekter än dom gamla filmerna (inget ont mot dom) men ändå på en lagom nivå (inte lika 3d-aktiga som episode 2 utan lagom mkt animerat, alltså) sen så gör sig ju ewan mcgregor så bra i rollen som den unge Obi och Jar Jar Binks slår helt enkelt allt - Gungons won't leave without a fight, wes'are great warriors (taget ur minnet, rätta om ni vill) och anakins speeder-race är ju nåt i toppklass... så :up::up::up: till episode 1 - the phantom menace

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 38
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sorgligt att du bara kan bedömma en film utifrån dess specialeffekter.

 

Men se mer film så kommer du att börja uppskatta filmerna i sig själva efter ett tag.

jag dömmer självklart inte bara på specialeffekterna, men nu var det vad jag nämnde, även om det finns så mycket mer jag gillar med filmen...

 

sen har du kanske rätt i att om jag hade sett mer film skulle jag lättare kunna förklara vad det är jag gillar, men nu är fallet så att jag inte vet exakt vad det är som får mig att känna som jag gör för just phantom menace så jag valde att påpeka specialeffekterna, som äger milt sagt! sen var episode 1 också den första SW filmen jag såg och jag menar att jag tycker det är den bästa... men nu består den här sidan mest av hårdkokta gubbar som med all rätt får tycka att dom äldre filmerna är bäst... ville bara komma fram i ljuset och ropa ut att episode 1 faktiskt är bra den med! även om yoda är lite mer animerad o.s.v så finns fortfarande star wars känslan där och det är en bra film helt enkelt :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

måste också tillägga att dom gamla filmerna är bra dom med, fast på ett annat sätt! bäst är isåfall RotJ, den är verkligen bra hela filmen igenom och vilken star wars känsla! diggar scenen när den där lilla ewoken hoppar upp på en sån där flygande damsugar-liknande vespa för att avleda fienden så att Han och Leia kan stänga av skölden till dödsstjärnan :rolleyes: aaah!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...

Röstade nyligen, på 5an.. Svårt val 6an är också mycket bra! Men till min förvåning såg jag att det var 2 röster på Episod 1 och 1 röst på Episod 2.. Kan inte förstå hur folk kan tycka att någon av dom är bättre än 4an, 5an eller 6an.. Nej skärpning nu, rannsaka er själva och ta er en titt en gång till på alla filmer.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...