Jump to content

Ingoman


Tully

Rekommenderade inlägg

Hej, jag har själv inte varit aktiv här på ett tag eftersom jag fått barn och inte riktigt har haft tid.

Har dock haft en hel del kontakt med Ingoman - Anton

Han har också varit "Internet" pappa till min dotter. (vi har kallat honom det, eftersom hennes pappa valt att inte vara delaktig)

 

Fick idag ett sms:

 

"Jag måste tyvärr tala om att Anton somnade in igår fm på S sjukhus. Du ska veta att han var en jätte stolt internet pappa till lilla Belle. Var rädd om varandra. Varma hälsningar Antons mamma M"

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 48
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Det känns overkligt att höra det här och självklart väldigt ledsamt. Visste att han var sjuk, men visste inte att det var så allvarligt. Han var en speciell person med stor personlighet och han kommer saknas av alla här på forumet.

 

 

 

Vila i frid, Anton

Link to comment
Share on other sites

Jag beklagar verkligen och känner mig sorgsen av att höra denna tråkiga nyhet. Trots att jag aldrig har träffat Anton eller så, så har han ändå gett ett starkt intryck på mig genom det han skrivit här på forumet. Jag kommer sakna honom och han ska ha heder för att ha kämpat och varit en så positiv person som han var.

 

All heder till dig, Anton. Vila i frid.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Det här känns oerhört jobbigt. Visst har jag funderat över hur han kunnat orka, han har ju verkat vara så väldigt sjuk, men han har aldrig talat om att det var så illa.

Jag slängde ofta käft med Ingo och gjorde det med glädje. Han hade ett hårt men hjärtligt tonfall. Kan inte fatta att han är borta.

Har tänkt (och faktiskt föreslagit vid något tillfälle via PM) att vi skulle se en film ihop i Sundsvall (jag bor ju bara ett stenkast därifrån) men det har aldrig blivit av. Nu är det för sent, känns otroligt sorgligt.

 

Tack för allt, Anton. Jag kommer sakna dig oerhört.

Link to comment
Share on other sites

Har tänkt (och faktiskt föreslagit vid något tillfälle via PM) att vi skulle se en film ihop i Sundsvall (jag bor ju bara ett stenkast därifrån) men det har aldrig blivit av. Nu är det för sent, känns otroligt sorgligt.

 

Jag och Isabelle hade tänkt ta oss ner och hälsa på i sommar, så trist att vi inte hann träffas, att han inte hann träffa Belle, att hon inte hann träffa honom... :(

Men han kommer alltid att finnas i mina tankar.

Link to comment
Share on other sites

Nej, det var oerhört tråkigt att höra!! :( Svårt att förstå att det är verkligt trots att man visste om att han var sjuk. Kommer saknas stort av mig här på forumet då han var en av de mest framstående med sin härliga personlighet och det jag gillade så mycket med honom var att han alltid stod för sina (ibland lite annorlunda) åsikter.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Riktigt tråkigt att höra. Hoppades se ett inlägg där Ingo skriver att det löst sig och att han till slut fått ett par fräscha lungor.

 

Ingo kändes rättfram och verkade ha åsikter som han stod för. Och så kunde han i enkla inlägg säga sanningen på ett klockrent sätt.

Link to comment
Share on other sites

Jag är mållös, har inte varit aktiv här inne på ett tag nu och så slås man utav denna förfärliga nyhet. Livet känns väldigt tomt och som sagt, Filmsnack är en profil, en stor sådan fattigare vilket känns fruktansvärt tragiskt och tomt. Kommer sakna hans komiska inlägg såväl de gigantiska recensioner han oftast lade fram.

 

Vila ifred Ingoman, vi ses på andra sidan Filmsnack!

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Vad hade Ingoman för sjukdom som gjorde att det blev såhär?
Som jag förstått det var Ingos lungor trasiga sedan många år tillbaka. Han hade i många år väntat på nya lungor, men tiden gick tydligen ut för honom. Han nämnde någon gång att han hade syrgas hemma för att orka med, och för inte så länge sedan åkta han in akut till sjukhuset. Man kanske borde ha misstänkt att det gick åt detta hållet, men på nåt sätt fungerar inte våra tankar så. Som Jojje skrev så väntade man på inlägget där han glatt skulle meddela att transplantationen var på gång, men nu blev det inte så.

Har haft jobbigt med detta i flera dagar nu, det slår mig så fort jag tänker på film och forumet. Känns bra att så många skriver om sina minnen, han är värd att få leva kvar, åtminstånde här på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Ja det är riktigt tungt det här, själv har jag svårt att ens skriva filmsnack uppe i adressfältet numera. Precis som dig Manne så tänker jag mest på Ingo så fort det kommer till film. Trodde inte jag skulle ta så hårt att en "forum/internet-bekant" gick bort, men det gjorde jag.

 

Blir ju nästan lite förbannad också - jag menar Ingos lungor var väl dåliga hur länge som helst? Så länge jag kan minnas i alla fall. Och hur svårt ska det vara att få fram ett par fungerade lungor till en ung kille? För jävligt rent ut sagt!

 

Men men, ska skänka Ingo en tanke så fort det vankas film, det är det minsta jag kan göra. :(

Link to comment
Share on other sites

Vad hade Ingoman för sjukdom som gjorde att det blev såhär?

 

Jo det var som Manetheren skrev, han hade problem med sina lungor och väntade på en lungtransplantion. Hade väntat i ca 3-4 år, han låg ju inne en hel del nu i vår för att det var för jobbigt med andningen.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...