Jump to content

Favorit James Bond ?


Czechflash

Favorit James Bond ?  

28 members have voted

  1. 1. Favorit James Bond ?

    • Sean Connery
      13
    • George Lazenby
      1
    • Roger Moore
      7
    • Timothy Dalton
      1
    • Pierce Brosnan
      6


Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Motivera gärna ditt val och gör gärna en topplista också. Så här ser min ut:

 

1. Roger Moore

2. Sean Connery

3. George Lazenby

4. Pierce Brosnan

5. Timothy Dalton

 

#1 - Roger Moore - Jag gillar hans stil och de flesta av filmerna han var med i. Det är dessa Bond-filmer jag oftast ser om. Han hade både humor, klass och kunde vara tuff när det gällde. Alltid med glimten i ögat, utan att det blev för överdrivet. Min favorit är Ur dödlig synvinkel (1981) och den är med just Moore.

 

#2 - Sean Connery - Den klassiska Bond. Han passade faktiskt mycket bra och är ju den första i rollen. En annan slags humor än Moore. Gillar honom också i rollen, men filmerna är främst från 60-talet och känns lite "out-of-date", även om t.ex. Goldfinger (1964) är en av de bästa.

 

#3 - George Lazenby - Han gjorde bara en Bond, I hennes majestäts hemliga tjänst (1969), men den är faktiskt bra, en av de bättre. Det är gränsfall om han ska vara #3, men han hade faktiskt det rätta för att göra ett par till.

 

#4 - Pierce Brosnan - Tyvärr är filmerna han medverkat i inte i närheten av samma klass som de äldre filmerna. Men han gör sitt bästa, även om det stundtals blir lite krystat, t.ex. skämten som inte blir naturliga. Han måste även använda k-pist, som sänker Bond-profilen avsevärt. Bond ska använda sin pistol.

 

#5 - Timothy Dalton - Gjorde bara två filmer och det var väl lika bra. Även om den första, Iskallt uppdrag (1987), stundtals är riktigt bra, är han inte alls rätt i rollen. Han saknar humor, är kall och saknar stilen.

 

Alltså:

 

Bästa Bond: Roger Moore

Bästa Bond: Ur dödlig synvinkel (1981)

Ändrad av Czechflash
Link to comment
Share on other sites

Svårt

 

Tycker att Roger moores filmer är de bästa: Mannen med den gyllne pistolen, Älskade spion m.m. Men Sean connery är nog nästan coolare Goldfinger är nog hans bästa. Eftersom Lazenbys film är den enda jag inte sett av alla bondfilmer så sätter jag listan så här

 

Sean Connery

Roger Moore kommer precis efter

Pierce Brosnan

Timothy Dalton

Link to comment
Share on other sites

Har sett alla Filmerna och är ett riktigt Bond-Freak .

 

Jag tycker nog :

 

1. S.Connery - Klart bäst , utan tvivel .

2. P.Brosnan - Charmen , Stilen , Talangen . Lyfte Bondfilmerna efter de höll på att självdö under T.Daldons Regim .

3. R.Moore - Inte samma klass som de 2 första men hyffsad .

4. T.Dalton - Saknar det mesta ........

5. G.Lazenby - HALLÅÅÅ .... En fotomodell ? ? ? Hittade de INGEN annan ? ? Det Ironiska är att det är denna filmen då de största händelserna utspelar sig .

SPOILERVARNING ! ! !

 

Bond Gifter sig , och hans Fru blir skjuten av Skurken .

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

MasterChief: Ja, visst är I hennes majestäts hemliga tjänst en bra Bondrulle ? Jag tycker att handligen i den är bra och det händer mycket, bl.a. det du nämnda (som man refererar till i två av de andra Bondfilmerna, har jag för mig). Kul också att Telly "Kojak" Savalas är skurk i IHMHT. Tycker iof att Lazenby var ganska bra i rollen, även om han inte håller samma klass som de två bästa, Moore och Connery.

Link to comment
Share on other sites

Den bästa James Bond någonsin är helt klart Sean Connery..

Han är helt enkelt  James Bond!!

Den sämsta någonsin är Pierce Brosnan :down:

Filmlover , Du måste vara den 1:a Tjej som jag hört inte Älskar P.Brosnan :D .

De flesta brukar säga att han e Charm och Sexuell Utstrålning Personifierad .

 

Personligen tycker jag han både e Snygg och Bra Skådis .

Link to comment
Share on other sites

Den bästa James Bond någonsin är helt klart Sean Connery..

Han är helt enkelt  James Bond!!

Den sämsta någonsin är Pierce Brosnan :down:

Filmlover , Du måste vara den 1:a Tjej som jag hört inte Älskar P.Brosnan :D .

De flesta brukar säga att han e Charm och Sexuell Utstrålning Personifierad .

 

Personligen tycker jag han både e Snygg och Bra Skådis .

Trodde att tjejernas favoritbond var Sean jag...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...