Jump to content

Spider-Man Reboot 2012


paul_stanley

Rekommenderade inlägg

Hittade ingen tråd om detta så jag tänkte man kunde diskutera allt kring denna film här.

Hittills vet man väl inte så mycket förutom att varken Sam Raimi eller originalsättningen kommer att medverka i denna reboot.

 

Vad tycker ni förresten om en reboot istället för en fjärde film? Vad har ni för förhoppningar? Kan vara kul att veta. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Nja, ställer mig väldigt frågande till en reboot. Förstår inte poängen, Spider-Man i Raimis händer var en rejält framgångsrik film, både kommersiellt och bland kritiker. Håller med om att film 3 inte höll måttet, men det misstaget kan lätt rättas till inför en ev. 4.

 

Tror inte alls på en omstart, tror inte publiken är ett dugg intresserade av att se samma film igen. Å andra siden är det en intressant historia, så vem vet, kanske den kan bli bra om det sköts rätt. Helst skulle jag nog se en uppföljare till, om det nu tvunget måste komma en till film.

Link to comment
Share on other sites

Jag gillar första filmen, finnes inte mycket att klaga på där. Uppföljaren skänkte ett extra djup till karaktären ”Peter Parker” som jag uppskattade i och med att han börjar ifrågasätta sin roll som Spindelmannen. Hade även ett par sjysta scener tillsammans med ”Doc Ock”.

 

Tredje filmen hade lite för mycket av det goda, men främsta anledning var, tycker jag, att de verkligen kastade en karaktär som ”Venom” i vasken utan några som helst betänkligheter för vad fans skulle säga. Han fick väldigt dåligt utrymme och var rent ut sagt en jävla mes i tredje filmen. Det var snarare ”Venom” i tidiga pubertetsår vi fick se och inte alls vad jag hade förväntat mig.

 

På något sätt hade de i alla fall kunnat rätta till detta genom den fjärde filmen, men eftersom de har kommit på andra tankar nu tror jag att hela Spindelmannen-konceptet är stendött.

 

Tyvärr.

 

Marc Webb är bara en uppstickare just nu som får chansen att visa vad han, kanske, går för i och med att han fått jobbet att regissera rebooten.

Link to comment
Share on other sites

Jag ställer mig också tvekande inför en reboot, tycker att Sam Raimi's filmer har varit bra och jag har svårt att se hur man skulle kunna göra dem bättre på något sätt.

Det är ju ändå superhjältefilmer och de ska väl vara lite småtöntiga, så jag vet inte riktigt vad de är ute efter. Men jag hoppas iaf att de hittar en bra ersättare till Tobey Maguire, har aldrig gillat honom i andra sammanhang men jag tycker han är som gjuten för rollen som Spiderman.

 

Gillar både första och andra filmen, men det enda jag var besviken på efter att ha sett den tredje var att Venom inte fick något utrymme, som Spög skrev. Han är en av mina favoritskurkar så jag hade verkligen sett fram emot att få veta mer om honom i själva filmen och hade velat att han skulle ha varit med lite längre genom filmen.

Link to comment
Share on other sites

Vad jag har förstått så ville inte Sam Raimi ens ha med Venom i trean, utan det var efter påtryckningar från filmbolaget som han gav med sig och resultatet blev som det blev. Det är väl enda gången i Spiderman-serien som han gav sig för filmbolaget.

 

Karaktären Venom har en stor potential och jag hoppas att han får vara med på "riktigt" i de kommande filmerna. Då, om något så skulle jag kanske vara intresserad av rebooten.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte riktigt hur det ligger till med ”Venom” heller, men har för mig att Raimi inte ville ha med honom om han inte kunde göra karaktären rättvisa – och det var ju precis vad som hände nu, han var mest en liten fläck i filmen. ”Venom” är en av de coolaste antagonisterna som Spindelmannen har och att kasta bort det så som de gjorde var inte bra. Det var ren katastrof.

 

Eftersom Raimi inte fick som han ville gick det också åt pipan med hela filmen. Hade han då fått fria händer inför en fjärde filmen tror jag att han skulle kunna ordna upp det filmbolaget ställde till med i den tredje filmen. Eftersom han nu inte fick göra som han ville, bestämde han sig helt enkelt för att lämna projektet utan att behöva genomlida samma grej igen med en eventuellt fjärde film. Vilket jag tycker är bra gjort utav honom, värre är det nu i och med den planerade rebooten.

Link to comment
Share on other sites

Jag gillade trilogin som var så pass mycket som jag antagligen skulle kunnat och jag säger exakt samma sak; det finns inget direkt intresse i en reboot. Antagligen vill man gå ännu djupare in på karaktärerna i rebooten och med en mörkare, seriösare feeling för att haka på Nolans Batman-reboots och Watchmen. Tobey Maguire var den perfekte skådisen som Peter Parker och jag tror det blir svårt att hitta någon som kan överglänsa honom. Och att göra en "lite mindre" Spindelmannen-film efter de tre gigantprojekten som trilogin har varit känns inte rätt med publikdragarögon sett. Det måste få gå uppåt tio år innan en reboot görs för att det verkligen ska ses med entusiastiska ögon, enligt mig.

 

Min onödigt uttänkta teori om varför Sam Raimi hoppade av den fjärde filmen tror jag är för att han ville ha med Lizard som antagonist - tänk er hur skrämmande han skulle kunna vara i otecknad form! Dock tänkte nog finansiärerna att det skulle betyda dålig marknadsföring eftersom han skulle spelas av en mindre känd skådespelare än de stjärnnamn som skulle kunna rollbesättas och tillfredställa publiken. Säkert ville finansiärerna därför trycka in minst en ytterligare skurk (spelad av ett namn med star quality), vilket blev helt emot Raimis principer då han själv hävdat att Spiderman 3 hämmades för mycket av att fyllas med för många bärande karaktärer.

 

Bara en teori, men jag tror att det mycket väl är så det har gått till bakom kulisserna.

Link to comment
Share on other sites

För någon månad sedan hade man ju inte ens en tanke på att det skulle komma att bli en reboot, i och med att Raimi hade sagt att han definitivt skulle regissera en fjärde film och att Tobey Maguire och Kirsten Dunst med största sannolikhet skulle komma tillbaka, känns väldigt tråkigt på nåt sätt. Man tänker liksom på hur det kunde ha blivit om en Spider-Man 4 hade kommit ut, förmodligen hade den kommit på bio under 2011.

Men jag antar att man får försöka glömma detta, och istället hoppas på (eller snarare be) att de nya Spider-Man filmerna inte blir något som de nya Batman-filmerna.

Det klarar jag helt enkelt inte av. :unsure:

 

Och jag håller med dig Yojimbo att Tobey var den perfekta skådisen för Spider-Man.

Link to comment
Share on other sites

Är det bara jag som ställer mig emot hela grejen med att de tänker göra ”Spider-Man” mörkare? Jag har i alla fall aldrig fått den känslan av att han är en sådan karaktär, ”Batman” förstår jag, men inte ”Spider-Man”. I och med succén av rebooten på ”Batman” så tror väl alla helt plötsligt att gör man det mer mörkare och ger det en seriösare ton så blir det en omedelbar succé.

Link to comment
Share on other sites

Är det bara jag som ställer mig emot hela grejen med att de tänker göra ”Spider-Man” mörkare?

Nej, jag håller också med där. Spider-Man ska inte framställas lika mörkt som med Batman, det funkar bara inte. Själv tycker jag att Spider-Man framställs på ett helt korrekt sätt i de tre filmerna, och jag hoppas att Webb kommer att försöka göra dessa första filmer rättvisa och inte göra de nya alltför mörka.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Mörkt, baby, mörkt, baby, mörkt, yeah!

 

Nej, skämt åsido, jag är väl egentligen helt ointresserad av detta. Gör nåt nytt istället. Fast, visst, ibland passar popcorn-rullar och då, nån gång i framtiden, kommer jag tycka att det var helt ok att de gjorde en av omstart Spindelmannen 2012.

 

När det gäller rullarna med Tobey Maguire som Spindelmannen så har jag sett de två första och båda har fått betyget tre, men ettan var bättre (även fast skurken i den var ganska fånig; då gillade jag Molina bättre).

Link to comment
Share on other sites

Låt spindelmannen dö i frid och antasta nån annan försvarslös superhjälte med medelmåttliga till kassa filmer istället. Ska dom prompt göra en omstart så kan dom åtminstonde ha den goda smaken att vänta en si så där 10-20 år när dom senaste filmerna kommer att anses som "retro" eller lika skrattretande som många av 80-tals filmerna anses nu.

Eller en riktigt galen idé: istället för en reboot av något som har gjorts till bedrövelse redan, varför inte göra något nytt? *dun-dun-duunnn*

 

 

Väntar fortfarande på filmatiseringen på den ultimata antihjälten: Lobo. Fast med min vanliga tur så gör dom honom antagligen till en emo-kille som skriver poesi om sina känslor och innerst inne är en bra kille ändå. :shutup:

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Väntar fortfarande på filmatiseringen på den ultimata antihjälten: Lobo. Fast med min vanliga tur så gör dom honom antagligen till en emo-kille som skriver poesi om sina känslor och innerst inne är en bra kille ändå. :shutup:

Din vanliga tur håller nog i sig. Var rätt länge sen jag hörde talas om en Lobo-film. Enligt rycktena ska dock Lobo vara PG13, och då faller ju hela karaktären.

Link to comment
Share on other sites

Syrran hade sett i nån blogg att Logan Lerman kan vara aktuell för rollen som Spider-Man i rebooten. Absolut inget som är klart ännu, men det är ett rykte iaf.

Har förövrigt inte sett honom i så många filmer, och visste inte ens vad han hette förrän nu typ. :P

Står förresten på imdb nu också att det ryktas att han ska vara med.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...