Jump to content

Vinter-OS


Manetheren

Rekommenderade inlägg

Guld igen! Och självklart toppar skidlandslagets herrar med ytterligare en laginsats och knäcker den norska dominansen i lagstafett! Favoriten var Södergren med sin fairplay-känsla och inlevelse i väntan på och efter vinsten.

 

Det var lite otur för Anna Holmlund i ski-crossen, men hon kommer vara ett guldhopp igen om fyra år, det är jag säker på.

 

Nu har Sverige uppnått den medaljskörd jag trodde på innan OS (åtta medaljer) och med det fjärde guldet överträffar dom min spådom (tre guld).

 

Nu blir det till att ladda för Sverige - Slovakien, som kan bli tuff, trots att Slovakien med nöd och näppe slog Norge. Ganska nervös är jag. En riktig Hockey Night som pågår den här natten... jag vill verkligen se Ryssland - Kanada, men tror inte jag kommer orka med morgondagen då.

Link to comment
Share on other sites

Sådär ja, nu kan vi väl skaffa oss en ordentlig förbundskapten så man slipper Bengt-Åkes mjäkiga coachingstil.

 

Hade det inte varit för alla våra duktiga skidåkare som överträffat sig själv och varandra så känns nästan detta OS som lite av ett nederlag. Skidåkarna står väl för 100% av medaljerna, eller? Om man räknar Anja som en skidåkare. :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Det var en riktigt spännande match. Sverige ledde efter halva matchen, men slarvade alldeles för mycket och gav Kanada chansen, som ledde med två stenar inför sista omgången och hade sista sten. Då hade Sverige flyt och lyckades fixa två poäng trots att ingen, inte ens de själva, trodde att de skulle fixa en skiljeomgång.

 

I skiljeomgången hade Kanada fördel av att ha sista stenen, så det lutade starkt åt att de skulle ta hem det. Det blev inte bättre av att Sverige inte hade lyckats fullt ut med den sista stenen och lägga upp ett svårt läge för Kanada att slå bort och fixa poäng. Men givetvis så slog ett mirakel till igen och Kanada gjorde ett misstag som gav Sverige poängen och guldet. En riktigt bra och spännande match helt enkelt :)

Link to comment
Share on other sites

Jag såg också curlingen och det var inte svårt att hålla sig vaken när det var så spännande som det var. Jag satt förstelnad och följde sten för sten och trodde faktiskt mer och mer på guld där under de sista omgångarna. Det var verkligen döspännande till absolut sista sten och enormt skönt att Kanada missade sin chans och att Sverige kunde vinna mot hemmalaget i curlingens högborg.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...