Jump to content

Struntsnack om Tv-serier


Lestat

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Japp, Six Feet Under är ju ännu en superserie som jag tycker är aningen bättre än The Sopranos men aningen sämre än The Wire. Nu ska sägas att jag verkligen gillar The Sopranos så inte nån tror att jag inte gillar den. Den finns dock nånting hos den serien som gör att jag inte slukar den med hull och hår. Jag får återkomma till exakt vad när jag ser om hela serien. Eller så konstaterar jag att det är världens bästa serie. ;)

 

Bläckfisken är en serie om italienska/sicilianska maffian som jag tror många skulle uppskatta. Förmodligen är det nåt av det bästa som Italien har levererat.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, glömde säga att jag tyckte Bläckfisken lät klart intressant också. Inte hört talas om den serien innan, men gillar ju verkligen maffiosos. Dessutom verkar varje säsong inte kosta mer än dryga hundralappen. Vilket får anses som överkomligt. Kanske köper på mig första säsongen och testar.

 

Så tackar för tipset Jojje. :up:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Höstserier

Måndag: Eastbound & Down (The Simpsons och Family Guy)

Tisdag: Weeds och How I Met Your Mother

Onsdag: -

Torsdag: Cougar Town

Fredag: 30 Rock, The Office och It's Always Sunny in Philadelphia

 

Vill se Friends with Benefits, men det finns inget datum för premiär till den serien, och så ska man se ju helt klart se The Walking Dead som har premiär 31:a oktober. Sist men inte minst börjar South Park den sjätte oktober.

 

Har jag missat något?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ingen här som ska börja följa The Walking Dead nu eller? Såg precis första avsnittet, ruggigt bra var det. Hoppas varje avsnitt är en timme, men det är väl att gapa efter för mycket. Avsnitt 1 kom alltså i måndags svensk tid.

 

Det enda riktigt negativa med avsnittet var dock att hans bästa vän och hans fru är tillsammans nu när han är "död". Lite för såpa för min smak, även om reaktionen kanske inte är helt onaturlig  .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har tryckt The Wire nu i höst. Det bästa som har gjorts, alla kategorier. Förmodligen bättre än alla filmer jag sett också. Det finns så mycket att skriva, så mycket att prata om, så mycket superlativ för serien men det mest passande ordet är helt enkelt bäst.

 

Övervägde att sätta något av de mer filosofiska citaten som slutkläm, typ "all the pieces matter" eller "all in the game", men nä.

 

BUNKY BUNK, YOU VIRILE BEAST, BUY ME A DRINK

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...