Jump to content

Bästa ljussabelstriden


Franslingonkrans

Bästa ljussaberstriden  

43 members have voted

  1. 1. Bästa ljussaberstriden

    • Qui Gon Jin- Darth Maul
      0
    • Qui Gon Jin/ Obi Wan Kenobie- Darth Maul
      9
    • Anakin Skywalker/ Obi Wan Kenobie- Count Dooku
      1
    • Master Yoda- Count Dooku
      9
    • Obi Wan Kenobie- Darth Vader
      2
    • Luke Skywalker- Darth Vader Round 1
      5
    • Luke Skywalker- Darth Vader Round 2
      17


Rekommenderade inlägg

Jag vill inte vara nedlåtande, men jag tycker att Yoda förlorade all respekt som han hade efter ljussabelscenen i tvåan. Han fick publiken att glömma allt som han stod för. Lugn, respekt och visdom.

Från denna stadie övergick till att vara en vild och mordlysten liten sak. Jag kommer aldrig att kunna se på Yoda som jag gjorde innan jag såg episod 2. Men självklart är det bara vad jag tycker.

joo, så han utstrålade lugn och visdom när han lekte med ficklampan i "Imperiet slår tillbaka" :huh: är det det du menar? hehe... neeh! enligt mig är det i episoderna snarare än i dom gamla filmerna han har vunnit respekt!

Knappast. I de gamla filmerna så var han en lite barnslig och lustig figur, men under ytan så kunde man ana något mäktigt och überintelligent. I de nya så har han blivit en citatmaskin utan djup.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar
Förstår inte riktigt det här. Vad är felet med att Yoda använder ljussabel? Skulle han vara Jedi utan sabel??  :huh:

Men behöver verkligen han hoppa runt som en vild och brunstig tjur bara för att han ska ta upp sin ljussabel? Men jag tycker att han lika gärna kan slåss utan ljussabel och bara med kraften om han ska vara så mäktig.

Link to comment
Share on other sites

Förstår inte riktigt det här. Vad är felet med att Yoda använder ljussabel? Skulle han vara Jedi utan sabel??  :huh:

Men behöver verkligen han hoppa runt som en vild och brunstig tjur bara för att han ska ta upp sin ljussabel? Men jag tycker att han lika gärna kan slåss utan ljussabel och bara med kraften om han ska vara så mäktig.

De har ju en fight utan ljussabel först. Dessutom hoppar han inte "runt som en vild och brunstig tjur" när han tar upp sabeln om man ska vara petig. :smartass:

Link to comment
Share on other sites

De har ju en fight utan ljussabel först. Dessutom hoppar han inte "runt som en vild och brunstig tjur" när han tar upp sabeln om man ska vara petig. :smartass:

touché ;)

 

Men när han väl tar upp ljussabeln tappar han hela min respekt för den annars vackra lilla gröna krabaten med talfel.

Okej, för mig är det tvärtom. :P;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...