Jump to content

Vilken av de tre filmerna är bäst?  

50 members have voted

  1. 1. Vilken av de tre filmerna är bäst?

    • Sagan om Ringen
      20
    • Sagan om De Två Tornen
      5
    • Sagan om Konungens Återkomst
      18
    • Alla är lika bra
      5
    • Alla är lika dåliga
      0
    • Man ska inte jämföra dem
      2
    • Har inte sett någon av dem
      0


Rekommenderade inlägg

Personligen så tycker jag att den första är överlägsen. Håll i er nu, men det är den absolut bästa filmen som någonsin gjorts! Kommer för mig troligen aldrig att överträffas. Som god tvåa är ROTK. Blev ganska besviken på TTT, hade alldeles för höga förväntningar på den, men den är ändå bra. Vilken är er favorit?

Jag håller med vartenda ord!

MEn jag tycker att TTT EE är sjukt bra faktiskt, den har med allt som jag hade väntat mej av tvåan och ja... den va riktigt bra! Men FOTR EE var inte så bra, den var nästan lite tråkig...

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Tycker första filmen sagan om ringen extended är bäst, har mer skön känsla och mer fantasy.

Jag håller verkligen med om att den första är bäst och har mest känsla. Den andra har inte alls samma sago-känsla, men de är ju absolut inte dåliga för det. ;) Men den första är den som gör bäst skäl för namnet "Sagan Om....."

Link to comment
Share on other sites

RotK EE 5/5

FotR EE 5/5

TTT EE 4/5

 

Jag tycker att RotK EE är den bästa, dock inte övertygande, men fortfarande den bästa. Som så många andra sagt, så har FotR EE haft mest fantasykänsla, kanske p g a att man då får en liten "rundtur" i midgård, det mysiga Fylke, Det mystiska underbara Vattnadal, det skräckinjagande Moria med mera. Men bäst handling och bäst gjorda av filmerna var RotK EE.

Link to comment
Share on other sites

Sagan om Ringen 4+/5

Två Tornen 3+/5

Konungens Återkomst 3+/5

 

Konungens Återkomst såg jag på en 28" tv med låg volym eftersom familjen sov, så den borde jag nog ge en chans till. Men bäst är 1.an överlägset, den känsla och stämmningen som fanns där kommer dom inte närheten av i uppföljarna. Dom svarta riddarna där måste ju vara bland dom läskigaste filmkaraktärerna någonsin också, grymt bra. Sen blir det alldeles för mycket dvärghumor i dom två sista delarna, på tok för mycket för min smak. Tycker också tvåan hoppar för mycket, menar att det är 3-4 olika historier man måste följa, blir för rörigt helt enkelt. Sen tycker jag det känns löjligt med träden, (vet att dom har nåt annat namn men kommer inte ihåg det nu så klaga inte :P) men dom är jäkligt snyggt gjorda måste jag erkänna.

 

Hata mig inte nu.

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha sett alla tre förlängda versionerna så måste jag säga att det är väldigt svårt att avgöra vilken av filmerna som är bäst. Många har sagt FOTR. Kan det inte delvis bero på att när man såg den filmen så var det första gången som man så att säga kastades in i Jacksons Midgård och blev så överväldigad av miljöerna och karaktärerna. FOTR var ju på många sätt revolutionerande jämfört med allt annat man sett på film. När man sedan såg TTT och ROTK så hade man redan vant sig vid själva världen.

 

Jag för min del skulle sätta en femma på alla tre filmerna, inte minst de förlängda versionerna. Om jag måste välja en av filmerna rankar jag not ROTK EE som den bästa i trilogin. Den har mest oförglömliga scener som jag ser det. Rohirrims ankomst till Pelennor. Minas Tirith. Läkandets hus. Och mycket till. Men som sagt, jag gillar alla tre filmerna.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker TT är bäst. Många verkar dissa den helt, men jag tycker den är suverän. När mamman i början skickar sina barn mot ett ovisst öde för att larma i Edoras, då grinar jag jämt, och jag är ändå inte speciellt känslosam av mig.

 

Och när de står i Helms klyfta och väntar på anfallet, den känslan av hopplöshet och skräck tar jag mig aldrig förbi torrögd.

 

Rohan är absolut mitt favoritland i Midgård.

 

 

annars, den film som vunnit mest på att bli förlängd är RotK, den var hopplöst hoppig och hackig i bioversion, tyckte jag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ettan är nog den bästa. Skiljer sig lite från de andra. Den är mer som en saga, medan de andra börjar bli mer krigs-filmer. Sedan kommer trean, den ligger lite unde ettan och sämst är nog tvåan.

 

 

En saga där snubbarna får halsen genomborrad av pilar?

Den ska jag nog visa för mina barn... :rolleyes:

Ändrad av Legolas04
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 9 months later...

FOTR:10/10

 

TTT:9/10

 

ROTK:9+/10

 

Min kritik i mina åsikter är FOTR betydligt bäst, eftersom det är mest överskattade händelser i första filmen, jämfört med den andra, TTT, som i stort sett är mest katastrofalt krig mellan raserna i allianserna och horderna. ROTK är i stor sektor betydligt bra eftersom dock allianserna till godo förinta Sauron och dess styrkor och Aragorn blir kung av Gondor, fortsätt med lycka till allianserna!

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...