Jump to content

TV-spel & PC-spel


Rakii

Rekommenderade inlägg

  • Svar 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Plox: Det är det också, grym spelupplevelse för oss som skejtat förut, kör hårt Plox. Själv köpte jag Halo 3 idag, grymt spel det med och kommer bli häftigt online sen också, synd bara att du köpte en PS3:a då du går miste om grymma kommande spelupplevelser.

Link to comment
Share on other sites

Jo jag vet, de flesta kör ju dessutom med Xbox så det blir ju inte så mycket onlinelirande med kompisar direkt.

Skate-demot var riktigt kul, ska ta mig en funderare på om jag ska inhandla det faktiskt. Annars går jag just nu bara runt och väntar på Assassins Creed, som verkar sjukligt skoj.

Link to comment
Share on other sites

De som inte har spelat Impossible Quiz måste med en gång göra det!

Spelet är alltså ett (nästan) totalt ologiskt quiz med skitskumma men riktigt roliga frågor och jag har suttit en hel dag med det nu och bara kommit cirka åttio frågor av ungefär 110.

Och om ni klarar det så finns det en tvåa så ta det bara lugnt :)

 

Skriv här hur långt ni kommer på första försöket och fortsätt gärna skriva hur långt ni kommer i spelet.

 

http://www.jesper.nu/onlinespel/tankespel/...ssible_quiz.php

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag har införskaffat mig John Woo presents Stranglehold till mitt kära 360. Satan vilken Hong-Kong-nörd jag är, tror det kommer knäcka något enormt. Någon som spelat det?

 

Plox: Berätta gärna lite om känslan i COD 4 när du spelat ett tag, verkar vara riktigt coolt. Kan kanske bli något att inhandla till julledigheten.

Link to comment
Share on other sites

doubleo// Ja själva spelet klarades på ungefär 10 timmar, dvs väldigt kort om än kul. Men det känns väl som att de lagt ner mest energi på onlineläget och detta med all rätt. För online är det riktigt kul och jag får lite CS-vibbar. Gillar man sen lit mer realistiska spel så är detta perfekt, dvs man mot man och inte massa monster och konstiga varelser. Självklart är beroendegraden hög och jag kan garantera dig att du kommer vara nöjd och glad länge. Nu låter jag som en dryg säljare, men det bjuder jag på. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Guitar Hero III (Xbox 360, 2007)

 

gh3_list_1.jpg

 

Det har minst sagt varit en lång resa jag gjort, från fullkomligt inkomptetent vad gäller gitarrspelande med enbart armarna som förlitliga då jag kör mina luftgitarrssolon på fyllan, men Guitar Hero 3 lärde mig att det finns en liten gitarrist inom oss alla, bara vi släpper ut den. Så kom äntligen turen till mig att köpa spelet som jag hört så mycket gott om (i synnerhet ifrån Manetheren) och spelandes demot fick mig att ha blandade känslor till min fingerfärdighet på handkontrollen. Men i och med att kontrollen blev utbytt mot en svart Gibson-modell i plats var förvanlingen till rockstjärna klar, eller inte helt, var ju tvungen att klara spelet först.

 

Först och främst jämnfört med tvåan i serien som jag har prövat några gånger hos en vän som fick det av misstag i julklapp så är trean betydligt mer ambitiösare fler än bara ett plan. Spelkontrollen, främst gitarren är lättare att använda sig av och Starpowerknappen som är lite an en specialmanöver är lättare att kontrollera, såväl är knapparna och greppet på denna svarta Gibsonmodell betydligt bättre än karikatyren av den tidiga James Hetfield (Metallica) gitarren som följde med i tvåan. Sen att låtvalet, med inriktning på rock är ett stort plus, att enbart ha lagt in Slayer, Metallica och Slipknot, samt Rage Against the Machine i soundtracket och till låtarna men spelar är en underbar insats av Neversoft som tog över utvecklingen till del tre. Spelkänslan jämnfört med tvåan är likaså den mycket bättre, då man spelar låtarna känns det i mer takt än i tvåan, låtarna och ackorden som strömmar upp skärmen är inte lika intakt och ofullbordar utan är faktiskt riktigt mycket bättre och gör detta till en självklart gedigen annorlunda spelupplevelse, och känns mer som ett riktigt spel nu än ett partyspel som det var ifrån början.

 

4/5

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...