1.Tänk ett femhärarslag. Det skulle bli helt utsökt. Först rusar dvärgarna för att gå till strid och sedan, helt plötsligt så ser man ett mörker från norr och precis innan drabbning mellan dvärgar och alver så ställer sig en Gandalf grå mitt i allt och det blir helt tyst. Nu är det dags att glömma våra tvister ...
Dain kommer dit och man får se dem göra taktiker för att kunna slå vättarna. Sedan kommer stormen över dem med fladdermöss, vättar och vargar. Vilken scen det skulle kunna bli.
2. Godmorgon-scenen. Skulle kunna göras hur bra som helst! Ian holm och Ian McKellen skulle göra det hur bra som helst!
3. Gollumscenerna skulle kunna bli filmhistoria.
4. Spindlarna i skogen och en svingande blå klinga.
5. Värst: Smaugs luftfärd. Efter det att man visade fyrverkerisdraken i LOTR så vet man att den skulle kunna bli hur bra som helst!
Nu är det möjligt att jag bara drömmer bort eftersom jag blev helst insnöad som jag lyssnade men det skulle kunna bli helt perfekt. Bilbo ser jag som ett mycket bättre upplägg för en film än triologin som är så detaljerad att det blir till pankaka av det historievis!