Jump to content

Nästa Batman?


Yojimbo

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
  • Svar 38
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoppas inte det blir fler Batman-filmer, det räcker. Och Nolan ska koncentrera sig på sina andra projekt som är mycket intressantare.

Det är ju svårt det där. Det går ju inte att överträffa The Dark Knight hur man än vrider och vänder på det enligt mig, men samtidigt måste det komma en till, för annars kommer jag få ångest varje gång jag ser slutet av TDK. Jag vill dock att Nolan gör den - annars får det, till min beklagan, vara...

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Då jag gillade Batman Begins mer så känns det inte så svårt. Och eftersom han är en utmärkt regissör så skulle han inte hamna i de vanliga fällorna. Så visst skulle det funka med en avslutande film, men jag vill ju att han ska göra andra projekt som för min del känns intressantare.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Då jag gillade Batman Begins mer så känns det inte så svårt. Och eftersom han är en utmärkt regissör så skulle han inte hamna i de vanliga fällorna. Så visst skulle det funka med en avslutande film, men jag vill ju att han ska göra andra projekt som för min del känns intressantare.
Jo, jag håller helt med. Jag har samma tanke om Sam Raimi, som totalt verkar ha fastnat i Spider-Man-suiten (ursäkta skämtet).

Tycker inte TDK toppade första filmen, men den låg inte långt efter. Att Nolan kan regissera tvivlar ingen på, frågan är om de kan få till ett bra manus. Vi vill INTE ha en massa action i en tredje film bara, det ska finnas en bra story också.

Link to comment
Share on other sites

Då jag gillade Batman Begins mer så känns det inte så svårt. Och eftersom han är en utmärkt regissör så skulle han inte hamna i de vanliga fällorna. Så visst skulle det funka med en avslutande film, men jag vill ju att han ska göra andra projekt som för min del känns intressantare.
Jo, jag håller helt med. Jag har samma tanke om Sam Raimi, som totalt verkar ha fastnat i Spider-Man-suiten (ursäkta skämtet).

Tycker inte TDK toppade första filmen, men den låg inte långt efter. Att Nolan kan regissera tvivlar ingen på, frågan är om de kan få till ett bra manus. Vi vill INTE ha en massa action i en tredje film bara, det ska finnas en bra story också.

Ja, jag säger lite som i Movie Geeks United; jag har svårt att se hur en tredje Batman-film ska funka om man ska kasta in flera av de vanliga Batman-antagonisterna. Jag vill se nåt nytt och fräscht och ingen upprepning från tidigare Batman-filmer. Med rykterna om eventuella skurkar och vilka som ska spela dem så känns det bara som en tom blockbuster med action och underhållning. Är Johnny Depp med så blir det liksom bara ännu en Depp-blockbuster och ska dessutom någon av Megan Fox eller Shia Leboufs stuk vara med så luktar det Transformers lång väg. Jag håller nästan tummarna för att ryktet om Eddie Murphys medverkan kommer bli sanning.

 

Jag vill ha karaktärer - inte icke-karaktärer.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Ingen Batman 3. Michael Caine förnekar uppföljare ... Sorry :(

I nuläget är det ingen förutom Nolan som kan bekräfta en uppföljare och då blir det till att förneka istället - speciellt eftersom Caine själv påstått att en uppföljare ser ut att vara på gång. Tror det kan dröja ett par år till innan en inspelning börjar, men att det kommer hända.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 7 months later...

Inspelning är satt till april 2011 och filmen är ju redan bekräftad att den ska komma till 2012, då Nolan och hans skrivarkumpaner sägs ha kommit upp med en tillräckligt bra idé för att en tredje film ska vara värd att göra (något värt att ta i beaktande och repepktera Nolan för). MGU drog upp en intressant possibilitet för tredje filmens eventuella "fiende";

 

Tror ni/vill ni att Chris Nolan skulle skriva in en helt egenskapad fiende i sin Batman-värld, då det är viktigt att fienden passar in i den historia som han vill förmedla i den tredje och avslutande filmen? Jag tycker det låter som en intressant och frestande idé, då The Riddler liksom kan kännas för uppenbar på något sätt?

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Nu är jag inget Batman-fan som går och dreglar efter denna film, men givetvis hoppas jag att Nolan och co. kan leverera en riktigt bra avslutning på det hela och varför inte ta med en nyskriven skurkroll. Tycker jag låter utmärkt. Skurkarna i Batmans värld är ju annars för lättsamma. The Joker var väl undantaget då han hade två sidor till sig, men de övriga som pingvinen (och Robin som allierad) tycker jag skulle förstöra. Men jag tror Nolan lyckas vad han än bestämmer sig för. Han är lite av en mästare på att bygga upp mörka världar.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...