Jump to content

10 Bästa Krigsfilmerna


Czechflash

Rekommenderade inlägg

  • 10 months later...
  • Svar 95
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Guest Mathias

Här är några ändringar jag skulle vilja göra i listan:

 

Det här kommer jag väl att få skit för men jag tycker inte Apocalypse Now platsar på listan. Jag såg den förlängda versionen med höga förväntningar och blev regält besviken. Bara en massa flum. Visst det var nog så med en massa nerknarkade soldater, men jag tycker inte det gör sig bra på film.

 

Då tycker jag plutonen är mycket bättre och förtjänar absolut en plats på listan.

 

Den tunna röda linjen är alldeles för långsam och den inriktar sig mer på att visa fina bilder än på att berätta en spännande historia. (har läst boken och blev besviken på denna film också.)

 

Gettysburg borde hamna långt upp på listan. En av de bästa krigsfilmer jag sett.

 

Black Hawk Down och We Were Soldiers borde få en varsin placering långt ner på 10 i topp listan eller strax där under.

 

Saving Private Ryan tycker jag kommer rätt långt ner. Jag håller med om att början är bra men resten av filmen gillar jag inte särskilt. Bara handlingen: att skicka ut en grupp soldater för att rädda en menig, tycker jag är lite långsökt.

Då är Band of Brothers 10 ggr bättre men den kan väl inte räknas som en film.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...