Jump to content

DVDnytt


Greenleaf

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...
  • Svar 4,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...

Nya filmer i samlingen:

 

Sátántangó av Béla Tarr (Artificial Eye)

The Naked Island av Kaneto Shindô (Masters of Cinema)

F for Fake av Orson Welles (Masters of Cinema)

Celine and Julie Go Boating av Jacques Rivette (BFI)

Mother and Son av Aleksandr Sokurov (Artificial Eye)

Muriel av Alain Resnais (Masters of Cinema)

 

Väntar med spänning på samtliga.

Link to comment
Share on other sites

Nya filmer i samlingen:

 

Sátántangó av Béla Tarr (Artificial Eye)

The Naked Island av Kaneto Shindô (Masters of Cinema)

F for Fake av Orson Welles (Masters of Cinema)

Celine and Julie Go Boating av Jacques Rivette (BFI)

Mother and Son av Aleksandr Sokurov (Artificial Eye)

Muriel av Alain Resnais (Masters of Cinema)

 

Väntar med spänning på samtliga.

 

Sett fyra av filmerna, The Naked Island, F for Fake, Celine and Julie och Mother and Son och samtliga håller mycket hög klass. Du hade inte sett någon av dem? Isåfall har du många trevliga timmar framför dig! (:

Link to comment
Share on other sites

Nya filmer i samlingen:

 

Sátántangó av Béla Tarr (Artificial Eye)

The Naked Island av Kaneto Shindô (Masters of Cinema)

F for Fake av Orson Welles (Masters of Cinema)

Celine and Julie Go Boating av Jacques Rivette (BFI)

Mother and Son av Aleksandr Sokurov (Artificial Eye)

Muriel av Alain Resnais (Masters of Cinema)

 

Väntar med spänning på samtliga.

 

Sett fyra av filmerna, The Naked Island, F for Fake, Celine and Julie och Mother and Son och samtliga håller mycket hög klass. Du hade inte sett någon av dem? Isåfall har du många trevliga timmar framför dig! (:

 

Har inte sett någon av filmerna som jag beställde. Vet att du tycker att de håller hög klass; har en tendens att titta lite på din topp 100 när jag ska beställa filmer.

Link to comment
Share on other sites

”The Naked Island” är lysande! ”Sátántangó” är jag sugen på också, men filmen är sju timmar lång. Det krävs lite planering innan man tar sig an den. :)

 

”Mother and Son” tycker jag är intressant, men ingen fyra eller högre i min bok. Tunga ämnen och ett fint, drömlikt foto som inte går av för hackor, hursomhelst!

 

Fixa en bild sedan, Red! Jag vill se det smarriga också, inte bara läsa om det!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

luis_bunuel_collection_8_disc_import.jpg

 

8 (osedda) Luis Bunuel filmer för endast 400 SEK är inte illa. Får ta och plocka upp Viridiana och Simon Pelarhelgonet som finns utgivna av Criterion också under sommarens gång. Sedan äger jag alla hans filmer i mellan åren 1960-1977. Sedan är det fem filmer till i från hans tidigare år som jag är intresserad av köpa; Nazarin (1959), Den nakna Sanningen (1953), Gatans Desperados (1950), Land utan bröd (1933) och Guldåldern (1930).

 

I nuläget har jag sett två av hans filmer; Den andalusiska hunden (4) & Mordängeln (4).

Link to comment
Share on other sites

Undrar hur du listade ut att jag hade köpt boxen i från just Discshop. :P Vet sedan tidigare att du gillar Nazarin väldigt mycket. Vad tycker du om filmerna i boxen då? Håller alla hög klass eller finns det rentav något bottenapp.

Link to comment
Share on other sites

Har faktiskt bara sett Tristana i den boxen och den är bra, men den innehåller intressanta titlar som jag velat se länge men som inte blivit av (:

 

Ska beställa hem Andrej Tarkovskij's box med alla hans långfilmer från Amazon. Den släpps 27 juni för strax över 400 kronor.

Link to comment
Share on other sites

Har faktiskt bara sett Tristana i den boxen och den är bra, men den innehåller intressanta titlar som jag velat se länge men som inte blivit av (:

 

Ska beställa hem Andrej Tarkovskij's box med alla hans långfilmer från Amazon. Den släpps 27 juni för strax över 400 kronor.

 

Ok. Jag trodde du hade sett fler . ;)

 

Den boxen hade varit intressant att köpa i fall det inte hade varit för det faktumet att jag redan äger 4 av hans filmer på dvd ( i bra utgåvor). Kommer förmodligen att även köpa Spegeln, som jag behöver se om (såg en rätt sliten hyrdvd), och Criterions utgåva av Solaris under sommaren.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...