Jump to content

King Kong


Manetheren

Rekommenderade inlägg

  • Moderator

Mr LOTR, Peter Jackson, har nu påbörjat inspelningen av King Kong på Nya Zeeland, enligt Aftonbladet.

 

Persononligen tror jag det blir en kassasucce, men jag är ändå skeptiskt till valet av film. King Kong finns i många upplagor och är en välkänd historia. Det finns risk att det blir en ny remakeflopp a´la Psycho. Som sagt tror jag folk kommer att gå och se den, men om den blir filmhistoria... nja.

 

Historien verkar bli likt orginalet, vilket ju ändå är bra, med Naomi Watts och (visst är det otippas!?) Jack Black i huvudrollerna.

 

Vem som ska står för King Kongs rörelser kan ni säkert räkna ut själva! :up:

 

Länk till artikeln.

 

 

Nå, ordet är fritt. Vad tror ni? Vi har pratat om det förut, men nu är det igång. Nu ska vi vänta, och diskutera, och vänta, och förhoppningsvis få den där goa känslan i magen igen. För faktum kvarstår, Peter Jackson filmar igen! :kung:

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 284
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Med tanke på vad Peter Jackson presterat hittills så kan man ju vänta sig en mycket bra film. Men det är klart, nån gång ska väl han också misslyckas...

 

Har inte sett King Kong så jag kan inte uttala mig om hur pass bra den kan bli jämfört med originalet, men som sagt, vi har sett vad Jackson kan åstadkomma. Jag kommer definitiv att se filmen.

Link to comment
Share on other sites

Vet inte hur det blir men jag har en del att säga om det:

  • Det är en respektingivande sammling skådespelare som är betydligt mer namnkunniga än LOTR-ensambeln var innan den filmen. Adrien Brody, Naomi Watts, Andy Serkis, Jack Black antyder kvalitet.
     
  • Som bekant så är PJs styrka regiserandet och inte skrivandet. Därför är det positivt att han får hjälp av Frances Walsh och Philippa Boyens igen.
     
  • Det är ju en typisk sådan film som har enorm flopprisk. Pengarna kommer de nog spela in med hjälp av de inblandades enorma pr-värde men jag hoppas naturligtvis att det är en film man kommer att gilla.
     
  • Det är intressant att veta att King Kong mer än LOTR är något PJ alltid velat göra. Kan leda till både en alltför direkt koppiering av föregångaren, men också till en riktigt bra monsterfilm.

Men utan tvekan så är det en film man har stora förväntningar på då man vet att det här inte är en vanlig hollywoodmonsterfilm på gång.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag har faktiskt inga höga förväntningar på den här filmen. ENligt mig är Peter Jackson en ojämn regissör. Meet the feebles och Bad taste är värdelösa, medan Braindead ligger i mitten och Sagan om ringen är mycket bra.

 

Att det här en stor skara skådespelare i denna film betyder knappast att den blir bra, men jag hoppas att de i alla fall gör bra ifrån sig som de har gjort på senaste tiden.

 

Jag vet inte varför, men jag ser inte mycket positivt i kommande King Kong. Det har gjorts förut, och det har gjorts bra. Men visst kan det vara kul att se en annan version av den dock så kan det här bli en ny Godzilla.

 

Med tanke på vad Peter Jackson presterat hittills så kan man ju vänta sig en mycket bra film. Men det är klart, nån gång ska väl han också misslyckas...

 

Har du sett fler filmer än Sagan Om Ringen? Om du tyckte att de var bra skulle jag gärna vilja höra en förklaring till varför, eftersom förvånat många gillar att sätta högt betyg på Bad Taste, som jag inte förstår alls.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på vad Peter Jackson presterat hittills så kan man ju vänta sig en mycket bra film. Men det är klart, nån gång ska väl han också misslyckas...

 

Har du sett fler filmer än Sagan Om Ringen? Om du tyckte att de var bra skulle jag gärna vilja höra en förklaring till varför, eftersom förvånat många gillar att sätta högt betyg på Bad Taste, som jag inte förstår alls.

Nja, jag kanske formulerade mig dumt. Men jag menade mest LOTR och Svarta Änglar som jag också gillade. Tyckte den hade en genomgående obehaglig känsla (På ett bra sätt) och med en läbbig final. En film som inte lämnade mig oberörd.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Nja, jag kanske formulerade mig dumt. Men jag menade mest LOTR och Svarta Änglar som jag också gillade. Tyckte den hade en genomgående obehaglig känsla (På ett bra sätt) och med en läbbig final. En film som inte lämnade mig oberörd.

Ja, Svarta änglar är en mycket bra film med ett hemskt slut. Men du borde ta och se Peter Jacksons första splatterfilmer för att upptäcka hela PJ. Innan jag såg dem var PJ en mycket bra regissör, men de har ju satt sina spår.

 

Hur som helst, jag hoppas att han har lagt det där tramset bakom sig och fortsätter att regissera lika bra som han har gjor i de tre senaste filmerna.

 

King Kong kan helt enkelt bli ganska dålig (inte usel) eller mycket bra (inte mästerverk).

Link to comment
Share on other sites

Ja, Svarta änglar är en mycket bra film med ett hemskt slut. Men du borde ta och se Peter Jacksons första splatterfilmer för att upptäcka hela PJ. Innan jag såg dem var PJ en mycket bra regissör, men de har ju satt sina spår.

Jo, jag borde väl det. Får se om det blir på bio (De går på Slottsbiografen i Uppsala i höst) eller på DVD. Jag gillar egentligen inte splatterfilm, det kasnske därför jag inte sett dem än.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Peter Jacksons förklaring till varför han valt just King Kong som sin nästa film är att när han såg det svartvita orginalet som nioåring insåg han att det var filmskapare han ville bli.

Dagens ungdomar ser inte svartvit film, och missar därigenom denna fantistiska film. Det vill Jackson ändra på genom att göra den här filmen. Det är också anledningen till att han inte tänker ändra någonting från orginalhistorien, det han älskade i den vill han överföra till sin nya film.

 

Jag har sett orginalet och jag tycker den är lysande. Jag är ingen kunnare på gammal svartvit film, men jag anser ändå att den är helt genialisk för sin tid.

 

Med detta ovan i åtanke så tror jag PJ kommer att lyckas med sin föresats. Jag tror att den målgrupp han vänder sig till kommer att uppskatta filmen. Det är ju ändå en riktigt bra äventyrshistoria, samtidigt som den har ett djup.

 

Här är en länk till en film där PJ står framför skeppet som ska ta Kong till Amerika. Han skickar en liten hälsning därifrån.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Dagens ungdomar ser inte svartvit film, och missar därigenom denna fantistiska film.

Ha, det var det sämsta jag någonsin har hört! Peter Jackson borde vara medveten att alla laddar inte ner biokopior på nyaste motorcykelfilmerna, utan att det finns ganska många ungdomar som ser på svartvita filmer. Mig inkluderad.

Link to comment
Share on other sites

Dagens ungdomar ser inte svartvit film, och missar därigenom denna fantistiska film.

Vad menar du med det? Om du tror att alla ungdomar enbart ser amerikanska actionfilmer och tonårskomedier har du ju ganska fel kan jag upplysa dig om. Jag är själv 17 år, ser mig själv som ungdom, och bland mina favoritfilmer finns det flera stycken som är filmade i svartvitt.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Vad menar du med det? Om du tror att alla ungdomar enbart ser amerikanska actionfilmer och tonårskomedier har du ju ganska fel kan jag upplysa dig om. Jag är själv 17 år, ser mig själv som ungdom, och bland mina favoritfilmer finns det flera stycken som är filmade i svartvitt.

Tagga ner pojken. Jag trodde det framgick att detta var PJs ord, inte mina. Och jag håller helt med Hero, några har säkert sett den men det är inte många. Om man inte har ett genuint intresse för film så ser man inte gamla svartvita filmer när det finns så mycket annat att välja på.

Link to comment
Share on other sites

Vad menar du med det? Om du tror att alla ungdomar enbart ser amerikanska actionfilmer och tonårskomedier har du ju ganska fel kan jag upplysa dig om. Jag är själv 17 år, ser mig själv som ungdom, och bland mina favoritfilmer finns det flera stycken som är filmade i svartvitt.

Tagga ner pojken. Jag trodde det framgick att detta var PJs ord, inte mina. Och jag håller helt med Hero, några har säkert sett den men det är inte många. Om man inte har ett genuint intresse för film så ser man inte gamla svartvita filmer när det finns så mycket annat att välja på.

Jag är inte upptaggad så jag kan inte tagga ner ;) Kanske lät sur i mitt inlägg men det var inte alls meningen, bara undrade helt enkelt. Trodde också de var dina ord, missuppfattade.

 

Hur som helst tror jag att många av ni gamlingar inte inser att det finns ganska stor skara ungdomar som faktiskt inte enbart gillar hjärndöd action. Självklart är det många som enbart ser och gillar den sortens filmen, men det är inte alls så stor del som jag tror att många äldre tror.

 

Hoppas du fattar vad jag menar :)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...