Jump to content

Ladda ner filmer?


rocky_get_heavy

Rekommenderade inlägg

Men faktum är att jag som fattig student aldrig hade kunnat livnära mitt filmintresse på det sättet som jag gör nu om jag hade varit tvungen att köpa alla filmer jag såg.

snyft...vänta jag måste torka bort en tår...bääääehehe. :P

 

 

som sagt.

det finns inga ursäkter, bara skitsnack.

Det inte så mycket en ursäkt(för jag känner inget behov av att ursäkta mig) som en förklaring av mitt handlande. Jag värderar mitt filmintresse högre än filmbolagens ekonomiska välmående.

 

Om man vill dra argumenten till nästa nivå så kan man diskutera nästa generations videoapparater som spelar in filmer från tv utan att ta med reklamen. Är det stöld? Där stjäl man ju tvbolagens reklamintäkter.

 

Eller vad sägs om att byta kanal under reklaminslagen. Vad är det du brukar säga Lestat, inget är gratis?

 

För om det objektivt sätt är fel att ladda ner film så bör väl folk som växlar kanal under reklamen få spöstraff? Eller?

Ändrad av Achtung
Link to comment
Share on other sites

  • Svar 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eller vad sägs om att byta kanal under reklaminslagen. Vad är det du brukar säga Lestat, inget är gratis?

 

För om det objektivt sätt är fel att ladda ner film så bör väl folk som växlar kanal under reklamen få spöstraff? Eller?

så vitt jag vet betalar man väl licens för kanalerna man har att tillgå hemma.

gör i alla fall jag.

 

 

 

 

 

och jag vet och ni vet vad jag står och ni står i ämnet, så det är väl ingen idé att börja sväva ut. vilket är i och för sig superkul tycker jag mellan 4 eller fler ögon, men moderatorn verkar inte tycka det. :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Licenspengarna går till svt, som dessutom inte har reklam. Så där faller det argumentet.

jamen, du hör ju hur det spårar ur. :hypocrite:

 

okej, märk ord. jag vet att kanalerna med reklam är typ självförsörjande, men man måste ändå betala för de kommersiella.

 

 

och jag vill inte sväva ut nu, så "fighten" tar jag gärna via PM om du nu ej känner dig tillfredställd.

Link to comment
Share on other sites

Inte betalar man för tv3, tv5, tv4 ztv mm. Men likväl är de kommerciella.
eh, vet du vad skogskanaler är?

Jag antar att du menar tv1 tv2 tv4

 

Men tv4 iaf är komerciell.

om jag skulle avsäga mig mitt abonnemang, finns det bara "skogskanaler" kvar.

 

 

om du inte vet hur man använder PM, kan du ju alltid fråga nån. shmuck

Link to comment
Share on other sites

Har laddat ner en film i hela mitt liv, sen förstod jag att det inte kan jämföras med bio, dvd och så vidare... blä för nedladdning..

Det kan mycket väl jämföras med DVD, med tanke på att man kan ladda hem exakt samma ettor och nollor som finns på DVD-skivan. Du kan helt omöjligen märka någon skillnad.

Om man laddar hem filmer i usel kvalitet är det en annan sak.

Link to comment
Share on other sites

Inte betalar man för tv3, tv5, tv4 ztv mm.

Det gör man i alla fall hemma hos mig...

 

 

Om man vill dra argumenten till nästa nivå så kan man diskutera nästa generations videoapparater som spelar in filmer från tv utan att ta med reklamen. Är det stöld? Där stjäl man ju tvbolagens reklamintäkter.

Om jag inte fattat helt fel så får man betalt för reklam efter vilken tid på dygnet den sänds, inte hur många som ser den? Eller har jag fel?

 

Dessutom tycker jag det är lite fel att dra in TV-bolagen i den här diskussionen. Det handlar om filmbolagens inkomster och inte TV-bolagens.

Ändrad av Off The Ground
Link to comment
Share on other sites

Först ska jag säga att jag som bor i villa måste betala för att få 3.an, 5.an, ZTV o.s.v, och även fast man betalar för dessa kanaler blir man ändå påpackad massa värdelös reklam. Sen det där med att man skulle få sämre kvalitet av att ladda hem stämmer inte alls, vet man vad man laddar hem så kan man få exakt samma saker som man får när man köper en DVD i en affär.

 

Hur som helst så laddar jag ner massor med film, av den enkla anledningen att jag inte har råd att köpa all film jag vill se. Självklart köper jag en del filmer också, eftersom det är mycker roligare att ha en snygg DVD i bokhyllan än en film på hårddisken, men skulle jag köpa alla filmer jag laddade hem skulle jag bli ruinerad ganska snabbt.

 

Sen att filmbolagen förlorar så extremt mycket på att man laddar hem tror jag inte heller mycket på. Om dom börjar med att sänka lönerna för alla överbetalda skådespelare och gör samma sak med alla feta direktörer så skulle dom spara in väldigt mycket mer pengar på det än om folk skulle sluta ladda hem.

 

Sen är ju konst till för att spridas!!!

Link to comment
Share on other sites

Har laddat ner en film i hela mitt liv, sen förstod jag att det inte kan jämföras med bio, dvd och så vidare... blä för nedladdning..

Det kan mycket väl jämföras med DVD, med tanke på att man kan ladda hem exakt samma ettor och nollor som finns på DVD-skivan. Du kan helt omöjligen märka någon skillnad.

Om man laddar hem filmer i usel kvalitet är det en annan sak.

Ja, men mina principer säger att det är fel, oavsett kvaliten.. därför kan det inte jämföras.. men men... potejto potato

Link to comment
Share on other sites

alla favoritämne är tillbaka, yeahj! och nu i en ny och förbättrad version! dubbel-yeahj!

 

Får nog säga att den som ligger mig närmast i argument är Matewan.

Jag kan ladda ner film av den anledning att se det för att om det är något som jag vill införskaffa eller något jag inte riktigt vågar satsa på sig ett biobesök men ändå vill ha en uppfattning om.

Men jag tycker ändå inte att någon kan sätta så mycket skuld i mig om jag skulle ladda ner en film eller se en film som någon annan laddat ner, då jag redan har köpt film för vette fasiken hur mycket tusenlappar.

Det grova träsket ligger snarare i folk som faktiskt bara laddar ner sina filmer med ingen som helst tanke på annan konsumtion. Där har vi på riktigt ett riktigt jäkla träsk av folk som fastnat i ett beteende.

 

Sedan kan jag faktiskt köpa argument som pengabrist och distrubitionsmöjligheter. Jag har varit och är oftast i situationer då jag har illa med pengar, och om jag då skulle totalt se bort alternativet som detta ämne behandlar, ja då skulle jag nog se väldigt lite film under en längre tid. Och det är nog något som skulle kännas rätt så dåligt för mig som en såkallad filmälskare. Och Lestat, anledningen till att du har ditt alldeles så svingande argument om att kopior är alltid kopior och att alla nedladdning är lika med fel, det bygger ju i stort sätt på mycket till att du faktiskt har en budget som låter dig se en hel del film, har jag inte rätt?

Men jag säger inte att du har fel i dina argumentationer, jag säger bara att du sitter i en sits där du kan stryka ditt snack på just det sättet, till skillnad från säg Achtung och likande 'fattiga studenter'. Jag vet hur de har det iallafall. Och för folk som Roadwarrior så förstår jag ännu mera. När det itne finns någon distrubitionskedja i form av videobutik eller biograf på väldigt väldigt långt avstånd så sätter man sig nog i en sits som man lätt kan sitta i. Jag var faktist ytterst imponerad av den samling filmer som Roadwarrior faktiskt hade i sitt ägo till trots av hans boendesituation.

 

situationer skapar människan mer än människan skapar situationer.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet hur de har det iallafall. Och för folk som Roadwarrior så förstår jag ännu mera. När det itne finns någon distrubitionskedja i form av videobutik eller biograf på väldigt väldigt långt avstånd så sätter man sig nog i en sits som man lätt kan sitta i. Jag var faktist ytterst imponerad av den samling filmer som Roadwarrior faktiskt hade i sitt ägo till trots av hans boendesituation.

 

situationer skapar människan mer än människan skapar situationer.

Haha ja, man får tacka...har ju fått lite hjälp med filmsamlingen :D Men största delen är ju självköpt. Jag känner inga problem att ladda ner med tanke på hur jag har bott som sagt, och nedladdandet har ju faktiskt minskat i och med att jag flyttat till kalmar där det finns mer distribution.

 

Tofu....förstår du nu varför jag sitter vid forumet hela tiden! vad ska jag annars göra liksom.... :D

Link to comment
Share on other sites

förstört kyrkan?

eller kanske joggat runt hela skogen. men ja jag har alltid förståt dig :D

 

till en notering ska nog gå till att jag inte laddat ner någon film på väldigt lång tid då min 'bra' dator legat i små legobitar i ett längre tag nu. Och jag finner fortfarande en nästa sjukerotisk glädje i att hyra film för endast en tio kronor. Bio är också förbannat uppkåtande, men det är fortfarande förjävligt dyrt med 90 kronor hur många ställningar man än bjuds på.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...