Jump to content

De 3 VÄRSTA skådisarna!


Luffartåget

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar
Oja, Czechflash stör sig på allt  :whistling:

Bl a gillar han inte Julia Roberts, folk som tränger sig, fjortisar på bio, godispåsar som doftar vingummi, crazy karaktärer i filmer, mm, mm. Ha ha... *skojar*... typ.

 

Haha, det stämmer ju faktiskt nästan på alla punkter. Jag har iofs inte något emot att det doftar vingummi, men när en "viss person" verkar försöka få över doften till mig blir man lite distraherad från filmen man tittar på ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ha! Undrade just när jag läste igenom tråden varför ingen nämnt Tom Cruise? Jag är helt med Manetheren. Tycker Tompa är för medveten om sig själv. Övriga hatobjekt som kan nämnas (och som många andra redan poängterat) är Keanu Reeves och Ben Affleck.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Ah, en likasinnad! :D

 

Tom Cruise är helt enkelt den skådis vars stil jag inte klarar av. Jag anser att han hela tiden spelar över, han är för intensiv, för fokuserad och för panikslagen övar att han fortfarande inte fått någon Oscar.

Hans bästa prestation hittills är i Den siste samurajen där han emellanåt var tvungen att lugna ner sig något för att rollen krävde det. Han får också godkänt i Född den 4 juli. Alla övriga rollprestationer får det att krypa i skinnet på mig.

 

Ladybug, du hade fel... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tom Cruise är helt enkelt den skådis vars stil jag inte klarar av. Jag anser att han hela tiden spelar över, han är för intensiv, för fokuserad och för panikslagen övar att han fortfarande inte fått någon Oscar.

Hans bästa prestation hittills är i Den siste samurajen där han emellanåt var tvungen att lugna ner sig något för att rollen krävde det. Han får också godkänt i Född den 4 juli. Alla övriga rollprestationer får det att krypa i skinnet på mig.

 

Haha okej då fattar jag, själv gillar jag cruise och det börja efter jag såg Minority Report

och sen har jag nästan sett alla hans filmer. Men smaken är ju som baken, klart :D

Link to comment
Share on other sites

Om man tycker att Tom Cruise platsar på topplistan över de tre sämsta skådisarna och dessutom tycker att den siste samurajen är hans bästa prestation har man nog missat en hel del filmer. Särskilt på senare tid har Tompa visat precis vilken bra skådis han är! Collateral nu sénast och varför inte hans otroliga roll i Magnolia. skulle han få en oscar skulle det varit för den.

Link to comment
Share on other sites

Nicholas Cage: Så pinsam, speciellt när han försöker vara cool i filmer som "Face off" och "Conair".

 

Mel Gibson: Men då bara i "Signs". Den roll han försökte sig på som präst var nog det mest patetiska försök jag sett på film någonsin men med den regissören bakom kameran så förstår man ju att det gick snett.

 

John Travolta: Visst var han som klippt och skuren för rollen i den underbara filmen Pulp Fiction men annars så har han bara varit patetisk men den som hamnar nr 1 på min hatlista är Cage helt klart. Fula miner och skrik när han har ihjäl folk. Hela han är ful. Ser ut som en tunnhårig gubbjävel som man inte får nå känsla för, för femöre vilket är väldigt viktigt om en action film ska lyckas.

Link to comment
Share on other sites

Det finns definitivt sämre skådisar än John Travolta, Nicholas Cage och Mel gibson

 

Exempelvis, som luffartåg nämner, har Cage gjort bra filmer och dessutom spelat bra. Leaving las vegas är ett utmärkt exempel och Adaptation är ett annat

 

Det är inte Cage som gör filmerna han spelar bara fånig i dom. Visst funkar Leaving Las Vegas men att ta upp Face Off som något att hänga i julgranen är helt fel. Nicholas Cage är en patetisk nolla som har haft turen att hamna framför kameran när halvdassiga regissörer som bröderna Coen gör han till ett praktfiasko i Arizona junior. Den rollen Cage spelar där är han som klippt och skuren för. En byfåne och inte det minsta en action hjälte för det gör andra b-skådisar som Charles Bronson och Chuck Norris så mycket bättre.

 

Visst finns det sämre skådisar men Cage är min absoluta favorit när det gäller nollor inte minst med den tunnhåriga hockeyfrillan i Conair. Vilket praktskämt till hjälte.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...