Jump to content

Forumets generella favoritfilm


Plox

Rekommenderade inlägg

GRUPP B

 

1. The Shawshank Redemption - Nyckeln till frihet (1994)

2. One Flew Over the Cuckoo's Nest - Gökboet (1975)

3. Goodfellas - Maffiabröder (1990)

4. Fight Club (1999)

5. Untergang, Der - Undergången (2004

6. Boot, Das – Ubåten (1981)

7. Reservoir Dogs – De hänsynslösa (1992)

8. Rebecca (1940)

9. Vita è bella, La - Livet är underbart (1997)

10. The Wizard of Oz - Trollkarlen från Oz (1939)

 

Ruskigt tuff grupp blev det. Nytt för denna grupp är att vi kör röstningen mellan fredag-onsdag, för att sen fortsättningsvis ha två röstningar i veckan. Första omgången mellan onsdag-lördag och nästa lördag-onsdag, hoppas detta är okej für alles.

 

Så rösta på, onsdag är deadline och då kommer resultatet och en ny omgång!

 

Mina poäng

5 poäng = Reservoir Dogs

4 poäng = Fight Club

3 poäng = Goodfellas

2 poäng = Vita è bella, La

1 poäng = Boot, Das

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 256
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Oj den här gruppen var mycket svårare. Bra att vi kör 2 omgångar per vecka, skulle nog blivit lite segt annars.

 

Mina Poäng (Även denna gång har jag inte sett alla)

 

5 Poäng - The Shawshank Redemption - Nyckeln till frihet (1994)

4 Poäng - One Flew Over the Cuckoo's Nest - Gökboet (1975)

3 Poäng - Das Boot – Ubåten (1981)

2 Poäng - Goodfellas - Maffiabröder (1990)

1 Poäng - Der Untergang - Undergången (2004)

 

Riktigt svårt bland dom 2 sista där och Reservoir Dogs och La Vita è bella kommer inte med. Rebecca och Trollkarlen från Oz har jag inte sett.

Link to comment
Share on other sites

Hm, det känns onekligen som om filmer som Star Wars och Leon gynnas av att många inte sett de övriga filmerna, men jag håller med om att man måste få rösta även om man inte har sett alla.

 

Min röst i omgång 2:

 

5 poäng = Goodfellas

4 poäng = Reservoir Dogs

3 poäng = Der Untergang

2 poäng = Fight Club

1 poäng = Boot, Das

 

Min enda tveksamhet den här rundan var Gökboet. Det var så väldigt länge sedan jag såg den så det är inte omöjligt att den skulle kunna slå sig in om jag såg den igen.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Ja, det var inte svårt att välja ut 5 stycken favoriter, men att rangordna dem var mycket tuffare. 2 femmor och 3 starka fyror. Goodfellas eller Das Boot på maxpoäng, det är inte lätt...

 

Här kommer mina poäng:

 

5 poäng = Goodfellas

4 poäng = Das Boot

3 poäng = One Flew Over the Cuckoo's Nest

2 poäng = The Shawshank Redemption

1 poäng = Reservoir Dogs

 

Enda filmen jag inte sett är Wizard of Oz, men den tror jag inte hade haft en chans att slå sig in på listan.

Link to comment
Share on other sites

Oj oj oj denna gång var det svärare nu har jag sett alla utom en. Och många hör till favoriterna.

 

5 Reservoir dogs

4 Fight club

3 Livet är underbart

2 Gökboet

1 Undergången

 

Ska jag bedömma tre till här då eftersom jag bara bedömde 2 i förra omgången ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle gärna ge en femma till alla de åtta filmer jag sett i denna grupp, tyvärr räckte inte poängen till. Missade dock att ge Gökboet nån poäng, det har jag lite ångest för.

 

Fight Club är för övrigt inte överskattad tycker jag, en av de bättre filmerna i sin genre.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Spicoli: Håller helt och hållet med dig, Fight Club är mycket överskattad, men det är ju enligt oss :up:

 

Och angående Nyckeln till frihet så har jag den på min lista (engelska titeln). Den fick bara 2 poäng, men det är en stark fyra. Tycker också det är lite konstigt att inte fler har med den på sin lista faktiskt...

Link to comment
Share on other sites

Jaaa... den här gången har jag fatktiskt sett minst fem av dom, följande är mina placeringar:

 

5p. The Shawshank Redemption - Nyckeln till frihet (1994)

4p. Goodfellas - Maffiabröder (1990)

3p. Fight Club (1999)

2p. Boot, Das – Ubåten (1981)

1p. Reservoir Dogs – De hänsynslösa (1992)

Link to comment
Share on other sites

Spicoli: Håller helt och hållet med dig, Fight Club är mycket överskattad, men det är ju enligt oss :up:

 

Men det är ju för att ni har så taskig filmsmak ;)

 

För mej var Fight club en total överaskning då jag motvilligt såg den i tron om att det var en film om killar som slogs i en källare och inget mer än det. Nån slags modern Rocky variant liksom.

 

Sen min lista: Det var svårt denna gång då många av filmerna är riktigt bra. Därför kom inte shawshank med denna gång även om den ligger högt öven hos mej.

 

Leaf haha först säger du många favoriter sen lyckas du bara betygsätta tre för att du bara sett tre. haha. Ja tre är väldigt många det :P

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...