Jump to content

Obehagligaste filmen ni sett.


Den_viljestarke

Rekommenderade inlägg

Här är jag också tvungen att skriva då skräck är min absoluta favorit-genre i filmens underbara värld :)

Jag konsumerar skräckfilmer i massor och har säkert sett fler skräckfilmer än de flesta (i hela Sverige) men ändå är inte de obehagligaste filmerna jag sett skräckfilmer av någon anledning.

Irréversible, A Clockwork Orange och Requiem for a Dream har många nämnt och det bevisar vad jag skrev i en annan tråd, ni vet fan precis vad ni talar om :) På andra sidor hade man sett svar som Scream och Jag vet vad du gjorde förra sommaren typ.

Psykologiskt obehagliga filmer är enligt mitt tycke värre att se än de filmer där de har fyllt en pumpmaskin med teaterblod, döljt en slang på en skådis kropp och sedan trycksprutar vätskan över hela rummet, hehe.

En film som satte spår hos mig är Rosemarys Baby. Det berodde kanske mycket på att jag var ung, men även idag får jag en obaglig känsla redan när Mia Farrow sjunger temat i inledningen.

Men den absolut värsta är Wir Kinder vom Bahnhof Zoo, eller Vi barn från Bahnhof Zoo på Svenska. Den handlar om barn (ca 12-13 år) som dras in i knarkets vedervärdiga värld och silar tunga droger innan de ens slutat skolan. Ni som föll för Requiem for a Dream kan jag rekomendera att försöka få tag i denna film. Den lämnar ingen oberörd. Ett plus är att Bowie gjort mycket av musiken till filmen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • Svar 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tack för tippsen här inne. Gillar obehagliga filmer. Gillar sånt som sätter sig i en och lämnar en bit kvar i huvudet. När man har tittat klart så har man filmen i huvudet långt tag efteråt. Obehagliga filmer är skräck för mig. Irréversible är en av mina favoriter inte på det sättet att jag hoppar till av rädsla utan obehaget den ger i början, hur han filmar och den där musiken i bakgrunden som påminer mycket om ett spel serie som heter Silent Hill som är ganska sjukt, A Clockwork Orange är en av mina favorit filmer men tyvär för mig ger den mig inget obehag eller skräck, för mig är den lite som en gammal våldsfilm, lite som the wariors som jag älskar. Säger samma sak som JigSaw ni vet fan precis vad ni talar om. Har oxå stöt på det där på andra sidor,,,,, Scream och Jag vet vad du gjorde förra sommaren typ. Pallar inte med filmer som dom sexiga tjejen aktar läskiga gubbe filmer och ungdomsgänget som kört vilse filmer och ungdomsgänget får fel på bilen i den lilla staden filmer ja ni vet nog vad jag menar. Men snälla kom med mer tipps på liknande filmer ni har tagit upp här.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...