Jump to content

Star Wars


whatever

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Jag längtar väldigt mycket till trean, för att det är då jag får många frågor besvarade.

Spoilers nedanför:

1. Hur det kommer sig att maskinerna och skeppen i de nya filmerna är mycket mer modernare, trots att de nya filmerna utspelar sig före de gamla?

 

2. Vad händer med Jar Jar?

Dör han möjligtvis? (hoppas innerst inne)

 

3. Hur Anakin blir Darth Vader.

På tal om det så försade sig James Earl Jones (han som gör Darth Vaders röst) lite när han pratade om episod 3. Läs om ni vill....

http://se.starwars.nu/nyheter/index.asp?iPageId=2135

 

4. Hur Mace Windu dör. Samuel Jackson har bekräftat det och sade att han ville ha en häftig död.

Kan möjligtvis Boba Fett döda honom i en rymdduell?

 

5. Om man får se lite mer Boba Fett i trean.

Älskar den karaktären i de gamla filmerna

 

6. Hur kommer den avgörande Clone War att gå till?

Slutet känner väl alla redan. Imperiet tar över och jediriddarna dör ut. Ska bli mätkigt att se den scenen

 

7. Kommer man att få se när Luke och Leia föds och vad som händer med Padmé?

Skulle vara intressant att se syskonen när de är spädbarn och vad som händer med deras mamma. Dör hon verkligen......

 

8. Till slut önskar jag att få se lite nya planeter.

Corellia, Han Solos hemplanet. Kashyyyk (stavat rätt :), Wookiernas hemplanet) och Alderaan, planeten där Leia växer upp)

 

Svar på dessa frågor kommer jag att få i Maj år 2005. Jag väntar med spänning.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja för att vara skeptiskt till de nya filmerna så är ju denna änåd mest intressant av dessa, då avgörs ju allt.

 

Det där med att de är modernare i episode 1 kan väl ha med att göra att världen tycks förfalla efter jediriddarnas gyllne tid så kan jag förklara det i alla fall. Världen tycks ju vara ganska förfallen i 4,5 och 6 eller?

Link to comment
Share on other sites

Är det nån som vet vart man får tag på episod 4, 5 och 6 att köpa

spelar ingen roll om dvd/vhs

jag tror att man kan få tag på dom på dvd...det bästa är ju att bara kolla dvdon.com....finns dom inte där har dom troligen inte kommit ut men 2:an finns ju på dvd och vhs.

en sak som är säker är att du kan få tag på alla star wars filmerna på vhs..

gå bara in på dvdon.com eller beställ hem dom från usa om du inte hittar dom här..*enkelt*

Link to comment
Share on other sites

jag tror att man kan få tag på dom på dvd...det bästa är ju att bara kolla dvdon.com....finns dom inte där har dom troligen inte kommit ut men 2:an finns ju på dvd och vhs.

Jag har fått nya uppgifter som säger att dom inte kommer att komma ut förrän 3an har släppts.

Men jag har redan stillat min hunger och inhandlat 1+2 på dvd :)

Link to comment
Share on other sites

Undar i fall hela historien slutligen släpps som två trilogier eller som en hexalogi eller vad det hade hetat... Vad tycker ni vore bäst? Jag föredrar nog ändå att hålla isär det två trilogoierna.

Jag hoppas verkligen att de hålls isär. Annars kanske folk får för sig att se prologerna först vilket jag tycker skulle vara olyckligt.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...