Jump to content

Star Wars filmerna


VitoCorleone

Vilken är bäst??  

57 members have voted

  1. 1. Vilken är bäst??

    • The Phantom Menace
      0
    • Attack Of The Clones
      1
    • (Hoppas på episod 3)
      13
    • A New Hope
      12
    • The Empire Strikes Back
      18
    • Return Of The Jedi
      13


Rekommenderade inlägg

  • Svar 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 10 months later...
Det var i och med ANH som jag fick upp ögonen för SW...den kommer alltid ligga närmast hjärtat. Scenen där Luke blickar mot horisonten och de två nedgående solarna är bland det bästa jag sett i en film.

 

sunset.jpg

Scenen du visar där upptäckte jag nyligen när jag såg om filmerna. Helt underbar frame!! Jag älskar verkligen den scenen

 

Den bästa filmen är för övrigt The empire strikes back med sitt ondskefulla mörker och klassiska slutreplik..mmmmm jag myser

Link to comment
Share on other sites

Mmm. Scenen med Luke och månarna har så himla underbar musik. En annan favoritscen är den med Obi-Wan Kenobi och Darth Vader. Plus naturligtvis när Vader avslöjar att han är Lukes far. Vilken chock biobesökarna måste ha fått då! Själv visste jag ju om det långt innan, och det sänker upplevelsen betydligt.

Annars anser jag väl kanske den första som den bästa, men ska man verkligen jämföra dessa?

Ändrad av Off The Ground
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 3 months later...

Episod 4:a rockar röv med V och VI som är de delar jag endast jämför med eftersom I, II och även III räknar inte jag som "STARWARS" utan endast vidrig kapitalism på filmrulle. :smartass:

Obiwans replik -"Use the force Luke!" innan han spränger "stjärnan" ger rysningar ingen annan scen i del V och VI lyckas med. Även slutet med en fuktig Leia flörtandes med tre hjältar vid cermonin var sjysst. B)

 

Del V är den jag har det bästa minnet till eftersom det var så magiskt att se den efter alla femtioelfte gångerna en inspelad Episod IV snurrat framför mina pojkögon. När jag såg V den första gången på video så var det, den största filmupplevelse jag någonsin fått uppleva. :up:

 

Men nu i efterhand så klår IV de två övriga och VI är bra mycket svagare än de två första och mycket ja är pga det håriga "Endor" chaffset. Ett chaffs jag redan var trött på när jag lekte sex med hjälp av armborstatrapp mellan Chewie och den kringliga Leia från episod IV med hjälp av leksagsgubbar från "Matel". <_<

Ändrad av Syncrotron
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker nog ESB eller ROTJ är bäst, de har båda väldigt bra och coola delar, stämingen när Vader och Luke slåss är ju så god. ANH är ju bra den med men den är lite för gammal för min smak sen inga speciella riktigt bra scener, förutom lite i slutet. Vader och Obi-Wan:s fight är ju egentligen lite skrattretande, så dåligt lasersvärden är o så!!! hata 70-talet!! Jag hoopas väldigt mkt på Episode III, har höga förväntningar och läst lite på vissa recensioner fast jag egentligen inte vill det, aja inte fått reda på för mkt.. Hoppas den blir bättre än Ep 1 och 2, och i klass med de andra!!!

 

och även III räknar inte jag som "STARWARS" utan endast vidrig kapitalism på filmrulle.
Har du sett filmen ??
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker nog ESB eller ROTJ är bäst, de har båda väldigt bra och coola delar, stämingen när Vader och Luke slåss är ju så god. ANH är ju bra den med men den är lite för gammal för min smak sen inga speciella riktigt bra scener, förutom lite i slutet. Vader och Obi-Wan:s fight är ju egentligen lite skrattretande, så dåligt lasersvärden är o så!!! hata 70-talet!! Jag hoopas väldigt mkt på Episode III, har höga förväntningar och läst lite på vissa recensioner fast jag egentligen inte vill det, aja inte fått reda på för mkt.. Hoppas den blir bättre än Ep 1 och 2, och i klass med de andra!!!

 

och även III räknar inte jag som "STARWARS" utan endast vidrig kapitalism på filmrulle.
Har du sett filmen ??

 

Men snälla! :mad2:

 

Sluta upp att hoppas på att episod III kommer att vara något att jämföra med när man vet att STARWARS var ett avslutat kapitel 1983.

Det enda man kommer att hoppas på är att episod III kommer att vara bättre än de två tidigare praktfiaskona vilket jag tror eftersom det inte är en så svår bedrift med hjälp av "Vader" från de tidigare episoderna.

 

När jag ger betyget till IV=5, V=5-, VI=4+ och när I=2-, II=1+ så är det något som inte stämmer. Sen om du vill vara trångsynt eftersom du fortfarande leker med StarWars gubbar är en annan sak. :smartass:

Link to comment
Share on other sites

Men snälla! 

Sluta upp att hoppas på att episod III kommer att vara något att jämföra med när man vet att STARWARS var ett avslutat kapitel 1983.

Det enda man kommer att hoppas på är att episod III kommer att vara bättre än de två tidigare praktfiaskona vilket jag tror eftersom det inte är en så svår bedrift med hjälp av "Vader" från de tidigare episoderna.

 

När jag ger betyget till IV=5, V=5-, VI=4+ och när I=2-, II=1+ så är det något som inte stämmer. Sen om du vill vara trångsynt eftersom du fortfarande leker med StarWars gubbar är en annan sak.

 

Eller så har alla inte likadana åsikter som du!!!

 

Vad du tror du och tyckler gäller endast dig och ge inga arga smilegubbar p.g.a. av nånting sånt!

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
När jag ger betyget till IV=5, V=5-, VI=4+ och när I=2-, II=1+ så är det något som inte stämmer. Sen om du vill vara trångsynt eftersom du fortfarande leker med StarWars gubbar är en annan sak. :smartass:

 

Så du tycker alltså att episod I är bättre än tvåan. Utveckla.

 

Själv tycker jag att ettan ligger på en trea och tvåan på en svag fyra. Självklart kan de inte mäta sig med de gamla i trilogin (5/5 till alla tre), men det är fortfarande bra filmer. Tror att trean har stor potential till att avsluta den nya trilogin på ett utmärkt sätt, om man lyckas med nyckelscenerna.

Link to comment
Share on other sites

Läste i aftonbladet idag att vissa hade redan sett Episod 3 och sa att denna film va i samma klass som dom gamla då menar jag Episod 4 och 5.

 

Länk

 

 

Men om du tar dig en liten tankeställare så har episod I och II också fått skyhöga betyg av Aftonbladet och Expressen när filmerna har premiär. Dessa tidningar precis som övrig komersiell media runt om i västvärlden är köpta av filmbolagen, biografkedjor så att intäkterna ökar. De får med anra ord en del av kakan. Det märker man när varenda "stor-film" som StarWars, IndependenceDay, Titanic mm får skyhöga betyg fast filmerna suger.

 

Sen när man visar StarWars på TV några år senare så får tex Episod I ett kryss eller geting och Episod II brukar som bäst hamna på betyg 2.

 

Jag vet redan vad STARWARS episod III kommer att få av Expressen och Aftonbladet. Den kommer att få betyget 4:a som den tidigare dyngan och filmen kommer att som bäst vara en trea i verklighet.

Ändrad av Peo
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...