Jump to content

Lost


robban

Rekommenderade inlägg

  • Svar 173
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Tyvärr så faller den på samma sak som allt som visas på TV4 nuförtiden. Jag började se den av en händelse och blev lite intresserad av katastrofplatsen i inledningen. Men så bröt de för reklam. I och med det dog serien Lost för alltid.

 

 

Jag förstår ärligt talat inte varför folk är irriterade på reklamen. De kan ju inte utesluta den helt och hållet. Det är ju den som finansierar kanalen. Om det inte går att göra något åt det så är det bara att acceptera.

Okej jag kan hålla med om att de inte borde avbryta en film. Det bryter spänningen på ett helt annat sätt och dessutom gör det att alla filmer varar till midnatt. Och han som kom på den ljusa idén att stoppa in nyheterna mitt i

alltihopa borde det vara skottpeng på.

 

Däremot i sådana här timmes eller halvtimmes program stör jag mig inte särskilt på reklamen. Det är två gånger på en timme och ibland kan det tillochmed vara skönt med ett avbrott. Alternativet är ju att ha ett tjugo minuters reklamblock mellan programmen, och det är ju inte realistiskt. Vem skulle vilja annonsera då, när de vet att ingen tittar?

 

Och Manetheren det är mest synd om dig om du missar Lost. Jag hoppas åtminstone du ser den på DVD sen. Det är den värd.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också att det otroligt irriterande att de avbryter alla program och filmer med reklam, det skulle vara bättre om reklamen var mellan programen istället för mitt i dem!

 

Förästen så tycker jag att Lost är jättebra och jag hoppas att inte saken i djungeln förstör det braiga som varit hittills!

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr så faller den på samma sak som allt som visas på TV4 nuförtiden. Jag började se den av en händelse och blev lite intresserad av katastrofplatsen i inledningen. Men så bröt de för reklam. I och med det dog serien Lost för alltid.

 

Jag förstår ärligt talat inte varför folk är irriterade på reklamen. De kan ju inte utesluta den helt och hållet. Det är ju den som finansierar kanalen. Om det inte går att göra något åt det så är det bara att acceptera.

Okej jag kan hålla med om att de inte borde avbryta en film. Det bryter spänningen på ett helt annat sätt och dessutom gör det att alla filmer varar till midnatt. Och han som kom på den ljusa idén att stoppa in nyheterna mitt i

alltihopa borde det vara skottpeng på.

 

Däremot i sådana här timmes eller halvtimmes program stör jag mig inte särskilt på reklamen. Det är två gånger på en timme och ibland kan det tillochmed vara skönt med ett avbrott. Alternativet är ju att ha ett tjugo minuters reklamblock mellan programmen, och det är ju inte realistiskt. Vem skulle vilja annonsera då, när de vet att ingen tittar?

 

Och Manetheren det är mest synd om dig om du missar Lost. Jag hoppas åtminstone du ser den på DVD sen. Det är den värd.

Jahapp, den diskussionen igen. Nej, jag vet att reklamen inte kan uteslutas. Anledningen att jag oftast bojkottar film med reklam i är helt enkelt att det är så störande, det förstör allt vad stämning heter.

 

När det gäller vanliga program är jag mer tålmodig, då det inte är lika störande. 24 och Lost ser jag på TV4 och det är klart att reklamen stör, men inte alls lika mycket. Ibland kan det vara bra att springa att hämta nåt att tugga på. Irriterande är att det är svårt att bedöma hur långt programmet är om man ska spela in utan reklamavbrotten manuellt.

Link to comment
Share on other sites

Såg de två pilotavsnitten, blev superintresserad och har nu sett fram till avsnitt 7 tror jag...

fast jag tycker att serien tappade intensiteten efter avsnitt två när de går in totalt för karaktärsbeskrivningarna av huvudrollsinnehavarna, vad hände med storyn efter avsnitt två?

 

Jag blev faktiskt lite besviken till och med, men men. Ska se resten av säsongen iaf så får vi se om det artar sig...

Link to comment
Share on other sites

håller med om serien är ganska seg i början, men jag tycker det är bra att man får lära och känna alla personer i serien och varför de har var med på planet.

men efter avsnitt 7 händer det en hel som för storyn framåt men en sak inte förstår är vad säsong 2 kommer att handla om, om det överhuvud taget kommer en säsong 2

jag gillar Lost skarpt

Link to comment
Share on other sites

Jag tyckte avsnitt 1,2 var bra sen har jag sett fram till avsnitt 16. i mellan så var det så jävla segt... nu på avsnitt 16 börjar det hända saker. bra karakträrer men jag tycker inte serien är något vidare.

Den är för lång, hoppas på ett bra slut nu.

 

 

Jag håller med dig till viss del, serien förs liksom inte fram av sin egen story speciellt mycket, det verkar som om det är mer baserat på de olika karaktärerna. Sen att alla verkar ha träffat alla minst någon gång innan de kom till ön eller att de träffat/sett någon släkting till varandra får mig att undra hur de egentligen hänger ihop med varandra, personerna alltså. Ska se avsnitt 17 strax, hoppas att det kommer loss snart, jag är faktiskt nyfiken på att veta hur storyn ska utvecklas, nu när vi fått reda på vem var och en är...

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...