Jump to content

Buffy the vampire slayer


BlackGodess

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Jag såg Buffy the Vampireslayer för första gången när den gick på fyran för x antal år sen. fastnade för den direkt :D . Men gillar inte sista säsongen, specielt inte sista avsnittet. Det var inte samma sköna Joss Whedon stil över den som i dom andra säsongerna. Jag har faktiskt blivit en Buffy nörd, har både böcker, musik och ett spel. Men inga avsnitt :( Försöker få kontakt med andra Buffynördar men vi är ett hotat släkte...

Link to comment
Share on other sites

Visst, för tillfället så är det en High School serie men om du följer serien ett tag till Reptile, så kommer du se hur huvudpersonerna mogna, går ur High School och börjat på universitet och/eller skaffar jobb. Börjar sina vuxna liv paralellt med vampyrjagandet. Och kvaliten håller i sig.

 

Som sagt... jag har inte följt serien på väldigt länge, och jag menade inte på något sätt att för att det är/var en High School-serie så är den inte dålig. Personligen känns det nästan som udden försvinner lite ur serien om inte High School-dramat finns där. Fast än en gång, jag har inte följt den på länge.

Link to comment
Share on other sites

vad tycker ni om serien buffy the vampire slayer. jag såg den frsta gången den visades på femman förra året och jag fastanade direkt . jag har numera alla säsongerna på dvd . jag tycker det är den bästa tv-series som finns .  :D

kan vara underhållande.. gillar seth green.. men jag tycker angel slår buffy med hästlängder.. :up:

Link to comment
Share on other sites

Oj vilken trevlig tråd! Nu har jag visserligen diskuterat sönder ämnet så jag orkar knappt skriva något om Buffy men visst är det helt fantastiskt. Har följt det sedan det gick på tv för första gången och har i princip varit fast sedan dess. Har bara femte säsongen på dvd men eftersom jag håller den som den bästa gör det inget.

 

Angel är också en helt fantastisk serie som man verkligen ska kolla in om man fått Buffyabstinens efter seriens slut. Angel är lite mörkare än Buffy men innehåller fortfarande en stor portion humor. Dessutom blir Angel en mycket bättre karaktär än han någonsin var i Buffy. Men Buffy är fortfarande bättre i mina ögon.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej alla ni vackra

 

Är det någon som har en aning om Buffy har slutat? Upptäckte att One Tree Hill hade tagit seriens plats på Måndagen. Men de andra dagarna ska väl ändå Buffy gå? "The Voice" ska vara före Buffy, men nu har den istället hamnat på samma tid och Buff har strykits.. Är det någon som vet om det bara är en oturlig tillfällighet eller har Buff slutat?

Ha det bra.

Link to comment
Share on other sites

Hej alla ni vackra

 

Är det någon som har en aning om Buffy har slutat? Upptäckte att One Tree Hill hade tagit seriens plats på Måndagen. Men de andra dagarna ska väl ändå Buffy gå? "The Voice" ska vara före Buffy, men nu har den istället hamnat på samma tid och Buff har strykits.. Är det någon som vet om det bara är en oturlig tillfällighet eller har Buff slutat?

Ha det bra.

 

Vet inte hur Kanal 5 tänkt. Hittills verkar man bara visat 4 säsongen...kanske är ett kort uppehåll eller så har man bara flyttat det.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...