Jump to content

Bästa skådespelaren i Sagan om ringen....?


Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...
  • Svar 35
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Oj, svår fråga.

 

Jag tycket nog att trollkarlarna i filmen är mycket bra.

Ian McKellen gör en mycket bra roll som Gandalf och samma sak med Christopher Lee som Saruman.

Den sämsta rollen är svår att utdela eftersom alla är bra så jag får säga de stora kungastatyerna som dom åker förbi i båten. :)

Dom är ju så stela :P

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Håller med Zoodiack om Sean Bean. Ian McKellen (Gandalf) tycker jag dock är bäst.

Tycker också att Ian Holm (Bilbo) är kanon. Däremot är jag inte så impad av Hugo Weaving (stavningen.. jaja..) som spelar Elrond. Det blir nästan lite för mycket Agent Smith. Hade velat ha någon äldre i den rollen.

 

För ett par år sedan var det mycket snack om att Sean Connery skulle vara aktuell för rollen som Gandalf. Kan någon se här i efterhand se honom göra den rollen!? Connery i all ära, men jag kan det inte! :-)

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

Connery skulle inte passa. De flesta filmer där han medverkar tar han över för mycket och jag tror att samma sak hade hänt om han medverkat i lotr. Att ens tänka tanken att han skulle stå i en grå kappa med långt skägg och skrika you shall not pass är otänkbart.

Att man överhuvudtaget genom filmen använde "relativt" okända skådespelare tror jag gjorde filmen bättre. Liv Tylor må va känd men hon ter sig nästan naturligare som alv än som människa. Sean Bean är känd men jag vet inte en enda film där han spelat good-guy så det var enligt mej ok det med. Sedan tycker jag inte att Hugo Weawing passar som elrond överhuvudtaget. Han är en bra skådis och gör så gott han kan men så ser inte elrond ut! (Inte enligt mej iaf) :)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Tror också det var viktigt att inte för kända skådespelare fick huvudroller i filmen. Connery, Ford, Pitt eller Cruise skulle aldrig ha gått med på att dölja ansiktena baken masker och skägg på de här sättet, de vill synas. Kolla på Stallone i Judge Dredd. Dredd tar aldrig av sig hjälmen i serien, Stallone hade den knappt på sig alls i filmen.

 

Elijah Wood är ju som skapt till rollen som Frodo. Han har ett perfekt utseende för en Hob, så även Billy Boyd och Dom Monahan. Det är ennu ett bevis på att Jackson sätter historien i centrum. Hade han satsat på kända skådespelare hade han varit garanterad en viss publiktillströmning. Nu gjorde han inte det, för han ville ha skådespelare som verkligen kunde göra sin roll, som kunde bli sin karaktär. Det tycker jag är stort. Så borde fler regissörer tänka.

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ian McKellen,Sean Bean och Frodo tycker jag nog är bäst..Ian Mckellens prestationer i Fotr är ju toppklass enligt mig, gillar han där jättemkt..De sämsta är nog Orlando Bloom och John Rhys Davies, men det kan ju bero på att de enda de får göra är att står för lite skämt..

Ändrad av Hero
Link to comment
Share on other sites

Ingen är kass, men jag tycker att Orlando Bloom inte gör en lika bra skådespelarprestation som de flesta andra gör i LotR.

Mjaa, jag tycker i varje fall att han passar betydligt bättre som tystlåten cool alv än som mer pratande hjälte. Det syntes ju i Troja och POTC Så i LOTR duger han mycket bra.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...