Jump to content

Dagens bild


Rekommenderade inlägg

  • Svar 331
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Tänkte kommentera lite om några som ritar många bilder i anknytning till Sagan om Ringen.

För det första så är jag missnöjd med Alan Lee.

Han är en bra millustratör, som har anlitats för att hjälpa till lite med filmerna, men själv så tycker jag ändå inte att han är så bra som de flesta brukar påstå. Jag tycker att hans färgsättningar på bilderna känns tråkiga för att han använder sig mycket av gråskalor i sin bilder, dock inte alla. Han ritar bra, men det är ändå inget som tillfredställer mig. Till skillnad från John Howe som ritar underbart vackra bilder och med väldigt bra färgsättningar. Han är absolut den bästa av dem alla vad ämnet gäller.

Bröderna Hildebrant är mycket spralliga med färgsättningar i de flesta av deras bilder. Många olika ljusa färger överallt och väldigt komiska avbilder på karaktärer och byggnader.

 

Jag har även börjat att lägga märke till Ted Nasmith, som vars bild jag länkade ovan. Han kan få till väldigt vackra bilder med många olika färgskalor. Därför tänkte jag ta en bild nu, som jag verkligen fastnade för. Den handlar om sista blicken av Fylke för Frodo, Sam och Pippin innan de beger sig av till Bockrike. Man kan se hur bra han arbetar med blåskalorna och den mörka tonen. Mycket gripande bild.

 

lastsight.jpg

 

 

[EDIT]Det är en väldig skillnad på färgerna mellan den här bilden och den ljusa bilden på Fylke som jag länkade till ovan. Roligt att titta på de helt olika bilderna[/EDIT]

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...