Jump to content

TTT:Extended edition


Rekommenderade inlägg

Jag har nu sett den utökade versionen av The two towers.

 

Jag kan direkt medela att det här inte var en lika lyckad utökning som den till första filmen. Medans den liksom FOTR:EE hade flera scener som fördjupar storyn och förklarar bakgrunden osv så finns det även flera scener som tydligen blev bortklippta bara för att de var pinsamt dåliga.

 

Man får dock nästan känslan av att de som verkligen borde se det här är de som inte läst böckerna då den ger mycket mer bakgrundsfakta som inte kommer fram i bio-versionen. Saker som tex att Uruk-haierna som tar Merry och pippin möter orcher från morder och att de bråkar om vart de ska, eller att de tror att hoberna har ringen. Man får även en mycket bättre bakgrund till Faramir och aragorn.

 

Men annars så verkar en väldigt stor del av de bortklippta scenerna varra ännu fler skämt med Gimli och merry och pippin. Något som inte direkt var nödvändigt när jag själv nog ansåg att TTT hade lite väl många skämt redan i bio-versionen.

 

Men trots det så är det precis som i FOTR:EE bra sammanklippt med resten av filmen, och ibland även bättre sammanklippt än filmen var då den saknade dessa scener, och musiken flyter på bra. Så nog är det ett måsteköp.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har extended redan kommit ut? Hade för mig att release-datumet var den 25..? Har iofs haft fel förut :) Fina upplysningar dock. Gillar faktumet att man tydligen får se mer av Ugluk och Grishnak, det var något jag saknade. Vad gäller utökad humor med Gimli, Merry och Pippin är det väl inget som får mig att hoppa med förtjusning.. :down:

Ändrad av kalimac
Link to comment
Share on other sites

Var man hittar illegala kopior av filmen lämpar sig inte för diskussion här eftersom våra regler förbjuder det och du riskerar bli avstängd. Om ni nödvändigt måste diskutera sådant, ta det via privata meddelanden och inte via forumet. Vi återgår istället här till diskussion om Extended version av Två Tornen.

Link to comment
Share on other sites

Men vafan.. här har dom chansen att utvidga Merry och Pippins roller och så kör de vidare på clownspåret :( Så förbannat roligt är det väl inte att misshandlas av orcher..

Edit: hmm? Är hela extended försenad till den 26? Och jag som såg fram mot en trevlig födelsedagspresent.. (fyller år den 18 :) )

Ändrad av kalimac
Link to comment
Share on other sites

Men vafan.. här har dom chansen att utvidga Merry och Pippins roller och så kör de vidare på clownspåret  :(  Så förbannat roligt är det väl inte att misshandlas av orcher..

Edit: hmm? Är hela extended försenad till den 26? Och jag som såg fram mot en trevlig födelsedagspresent.. (fyller år den 18 :) )

Nja det finns en del ickekomiska scener med dem också. Men de är få.

Link to comment
Share on other sites

Håller med Achtung att TTT extended inte är lika lyckad som FotR. Men Faramir framställs mkt bättre enligt min mening i den förlängda versionen. Scenen från Gondor med Boromir, Faramir och Denethor är mkt bra den gillar jag skarpt...

Jag hade stora förväntningar på denna filmen kanske lite för stora med tanke på att FotR förlängda är så bra...man kanske ska skruva ner förvätningarna lite inför RotK annars kanske det finns risk för att man blir besviken?

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...