Jump to content

Matrix Trivia


Manetheren

Rekommenderade inlägg

  • Svar 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar
Okej, men jag kom inte på någon bra så jag tar en relativt enkel..

 

Vad har "The Keymaker" på sig för huvudbonad när man ser honom för  första gången?

En sådan där "skärmkeps". Alltså det är egentligen bara en skärm utan att man har något på själva huvudet.

Link to comment
Share on other sites

Jo det vet jag. Men vad jag har förstått så hann dom filma ganska mycket med henne. Antingen så så har dom använt det matrialet till 3:an också, med tanke på att Reloaded och Revolutions är ju faktiskt en och samma film...

 

Eller så antar hon någon slags omänsklig skepnad i Revolutions.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Jo det vet jag. Men vad jag har förstått så hann dom filma ganska mycket med henne. Antingen så så har dom använt det matrialet till 3:an också, med tanke på att Reloaded och Revolutions är ju faktiskt en och samma film...

 

Eller så antar hon någon slags omänsklig skepnad i Revolutions.

Jag har klarat TV-spelet och där får man se ett nytt orakel. Det är samma orakel, men hon berättar att hon måste ändra ansiktsskepnad då och då typ. Minns inte riktigt vad hon sade. Men där användes en ny skådespelare.

Nåja, eftersom det är oklart om det ska vara med en ny eller inte så får The Matrix ställa en ny fråga

Link to comment
Share on other sites

Jag hittade en liten trivia om Gloria Foster...

 

Gloria Foster also died before the end of shooting the second Matrix film. She had done most of her scenes for Reloaded but had not done any for the third film.

 

När Trinity hackar in sig i Unix-systemet för att stänga av elektriciteten. Vilket password använder hon?

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Det får väl duga...

 

Z1ON0101

 

Observera 1:an efter Z.  ;)

 

Kör på Grodlår:P

Haha, grodlår var något nytt. Klyftigt :)

Hm, ganska slarvigt svar av mig, men jag kör på med en ny:

 

Vilken kinesisk kampsportsskådespelare erbjöds rollen som Seraph, oraklets livvakt, men nekade den (dumt gjort)?

 

Förresten så ligger Reloaded på 7.3 i betyg på IMDb. Ettan ligger på 8.5.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...