Jump to content

StarTrek XI


Manetheren

Rekommenderade inlägg

  • Moderator

Enligt Variety.com satsar Paramount på en ny succe inom StarTrek genren. Det är MI:3 regissören J.J. Abrahams som ska regissera denna film där vi får se när Kirk och Spock träffas första gången och följa deras första uppdrag tillsammans.

 

Givetvis hänger mycket på manus, men jag hoppas att det här blir riktigt bra. StarTrek är alltid StarTrek, hur många mediokra filmer de än släppt tidigare.

Link to comment
Share on other sites

De va väldigt snabbt J.J Abrams fick sitt andra film regissör jobb. Nån som gillar MI3 antagligen. Gillar Abrams serier, Lost och Alias. Ska bli intressant att se vad han kan göra med en Mission Impossible film. Hade dock helst velat ha till ett annat projekt än en Star Trek film. Känns inte alls efterlängtat med en sån film, även om den ändå kommer ses då de andra är helt ok och Sci-Fic är ju alltid coolt.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Tror knappast att Paramount dödat sin guldkalv Star Trek i och med nedläggningen av TV-serien Enterprise. Genren har dragit in för mycket deg för att inte få leva vidare. Tror de har väntat på en framgångsrik regissör som kan dra uppmärksamheten till en ny Star Trek-film ganska länge nu, och de har hittat honom i J.J. Abrahams. Han är populär sedan Alias och Lost och har fått sitt "genombrott" som filmregissör iom M:I 3 (åtminståne hos publiken, tror nog att M:I 3 blir en kassasucce, men kanske inte hos kritikerna).

Sköter Abrahams sina kort rätt med Star Trek XI kan det kanske bli en fortsättning. Han är ju trots allt TV-serie regissör....

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Ja, jag säger ju inte nej till en ny och elfte Star Trek-film. Spelar egentligen ingen roll vem som regisserar eller hur handlingen är. Jo, lite kanske - det är ju roligare om det blir en bra film, ha ha.

 

Om ni av nån anledning vill läsa recensioner av alla de filmer som hittills gjorts så skrev jag "lite" om dem i en Star Trek-tråd om filmerna.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Moderator

Fy fan, nu är jag sur. Det här känns inte roligt. J.J Abrahams har hittat sin unga version av Cpt. Kirk. Hade i bästa fall hoppats på en okänd skådespelare, och i sämsta fall på någon ung halvkänd skådis. Hade inte kunnat föreställa mig att rollen skulle (kanske) gå till tråkighetens okrönte kung, Matt Damon! :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 6 months later...

Oj nu har Expressen fått nys om huvudrollsinnehavaren.

 

http://www.expressen.se/noje/1.777055/robbie-erovrar-rymden

 

Detta ska bli mycket intressant att se hur "känslan" blir i filmen.. Robbie känns lite för sprallig för att Kirka.

 

fast iofs:

"– Men jag kan inte säga något om vem vi förhandlar med för rollen än. Ni måste vänta."

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • Moderator

MoriartyAICN har lite att säga om nya Star Trek. Gillar inte riktigt det han skriver, om detta är Abrahams planer känner jag min plötsligt lite tveksam. Citerar:

 

Okay... you know the scene in BACK TO THE FUTURE 2? Where Doc Brown explains alternate timelines? Well, this is sort of... ummm... TREK TO THE FUTURE, I guess you would call it...

 

Picture an incident that throws a group of Romulans back in time. Picture that group of Romulans figuring out where they are in the timeline, then deciding to take advantage of the accident to kill someone’s father, to erase them from the timeline before they exist, thereby changing all of the TREK universe as a result. Who would you erase? Whose erasure would leave the biggest hole in the TREK universe is the question you should be asking.

 

Who else, of course, but James T. Kirk?

 

If Spock were in a position to change that incident back, and then in a position to guard that timeline and make sure things happen the way they’re supposed to, it creates...

 

... well, what does it create? Because evidently the plan is to use this second timeline as a way of rebooting without erasing or ignoring canon. These new voyages of the ENTERPRISE, they’re taking place in whatever timeline starts with this story. Maybe this timeline features dramatic differences. Like... say... if Vulcan were to be blown up. If the Vulcans in the series were suddenly the last of their kind, alone in the universe, it would change who they are and maybe even redefine their strict rejection of emotion in favor of logic.

 

Är mycket skeptisk till tidsresor och dess effekter på film, vi har sett aldeles för många sådana historier fara ur händerna på filmskapare. Detta är ett lite fegt steg, samtidigt som jag kan förstå Abrahams, då det ger honom mycket större skapande frihet. Tycker ändå han kunde välja att skapa någon nytt.

 

Vi får väl se om det ligger någon sanning i detta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Moderator

Nyheter och skvaller rörande den här filmen duggar tätt numera. Börjar bli dags att följa produktionen lite närmare.

 

Tittade för första gången igenom rollistan och jag måste säga att jag gillar valet av många av skådespelarna, åtminståne utseendemässigt. Känner inte till så mycket om de unga. Noterade dock att Jennifer Morrison från House M.D har en roll och det gillas!

 

Kolla in bilder på skådespelarna här

 

En teaser i ofantligt dålig kvalitet har hittat ut på nätet. Bilderna ger inte så mycket men kom inte och säg att rösten inte ger rysningar!

 

 

Och så en första bild på Enterprise, som verkligen får en att börja dregla:

 

voy.jpg

Link to comment
Share on other sites

startrek_m200801251039.jpg Star Trek - Trailer 1

From director J.J. Abrams (“Mission: Impossible III,” “Lost” and “Alias”) and screenwriters Roberto Orci & Alex Kurtzman (“TRANSFORMERS,” “MI: III”) comes a new vision of the greatest space adventure of all time, “Star Trek,” featuring a young, new crew venturing boldly where no man has gone before.

Directed by: J.J. Abrams

Starring: John Cho, Ben Cross, Bruce Greenwood, Simon Pegg, Chris Pine

 

quicktime.jpgSe trailern (Apple - Quicktime)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...