Jump to content

Filmer att se fram emot?


Manetheren

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Här kan det väl passa att lägga in det här som jag råkade se på UNTs hemsida:

 

Robert Downey Jr förhandlar just nu om att spela mot Halle Berry i den kommande thrillern "Gothika". Manuset är skrivet av Sebastian Gutierrez och handlar om en kriminell psykolog spelad av Halle Berry som vaknar upp och upptäcker att hon är patient på sitt eget mentalsjukhus. Uppenbarligen har hon begått ett mord och hon har inget som helst minne av händelsen. Berrys kollega ska spelas av Robert Downey Jr och Penelope Cruz kommer att gestalta en patient, det rapporterar Hollywood Reporter.

 

Verkar rätt så lovande!

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Robert Downey Jr. var bra i Weird Science och är ju den

intressantaste av de tre nämnda skådespelarna. Tycker att

Penelope Cruz är lite jobbig...Halle Berry är väl ok, men det

känns som att hon inte förtjänade en Oscar.

 

Kommer nog inte direkt vara en film jag rusar till biografen för.

 

Däremot Phone Booth kommer jag se så snart det går.

Link to comment
Share on other sites

En film jag riktigt längar till är "Mission Impossible 3".

David Fincher som gjorde "Se7en" och " Fight Club" ska ju regissera den!!

Det verkar roligt. Jag måste säga att MI2 var mer James Bond än MI men den hade en scen som har satt sig på min näthinna.

spoilervarning

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

När de tar in den skadade cruise och skjuter honom bara för att sen se hans skadade finger och inse att det är hans underhuggare med mask. Klassisk MI. VAd Fincher kan göra ser jag fram emot eftersom jag älskade Fight Club.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Efter att ha sett ett flertal trailers på Hulken, så kan jag meddela att jag kommer inte längta efter den.

Han såg hur dåligt animerad ut som helst och var stor som ett hus. Filmen verkar inte innehålla annat än action och mer action, så den filmen försvinner på min lista. Inte för att den har någonsin varit på min lista heller.

Jag misstänker även att Daredevil inte kommer att locka mig. det räcker med seriefigurer för min del.

 

Annars är det nog Kill Bill som jag fortfarande ser mest fram emot. Den bör tyfligen komma någonstans vid oktober i London, så man får hoppas på ett tidigt datum här i Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Däremot Phone Booth kommer jag se så snart det går.

 

Håller med såg en (väldigt lång !!!!) trailer på E om den och den verkar cool. Colin farell och kiefer sutherland var det väl, eller? Verkar frän särskilt med tanke på kryppskytte attackerna som nyligen varit i USA. Då menar jag alltså inte att attackerna är fräna utan att filmen är aktuell.

 

David fincher har gjort suveräna filmer, älskar fight club, seven och framför allt the game

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Filmstar

The Touch, ytterligare! en kinesisk film med kampsportinslag (med Michelle Yeoh som huvudrollsinnehavare och producent). Denna utspelas i nutid verkar det som, till skillnad från Crouching Tiger Hidden Dragon och Hero. Läs mer på filmens hemsida. På IMDb får inte The Touch så strålande betyg dock...

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Är det någon som vet när Roman Polanskis "The Pianist" har svensk biopremiär...jag har inte sett en skymt av den här filmen, varken på SF's eller Sandrews hemsida  :down:

Tyvärr, ingen aning...

 

Däremot såg jag att Mission: Impossible 3 som skulle regisseras

av David Fincher INTE kommer att regisseras av honom.

Orsaken sägs vara att det hade blivit för hektiskt. Ny regissör

är nu Joe Carnahan som ligger bakom Narc (2002).

Har sett Narc som var bra, men tror inte att det kommer bli

en sån typ av film eller att den kommer filmas på det sättet.

Narc har en mörk känsla över sig och har lite 70-tals känsla,

vilket jag inte tror M:I-3 kommer att ha :lol:

 

EDIT: Men vore det inte coolt ? (med 70-tals känsla i M:I-3)

Ändrad av Czechflash
Link to comment
Share on other sites

En biofilm som jag verkligen ser fram emot är Adaptation, med Nicholas Cage, Meryl Streep och den starkt oscartippade Chris Cooper.

Efter den geniala, skruvade komedin "Being John Malkovich" är detta bara ett måste. Är det någon som vet om filmen kommer att visas på SF's eller Sandrews biografer?

Ändrad av mitchie
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...