Jump to content

Matrix: Revolutions


Greenleaf

Rekommenderade inlägg

Nu när han var där inne fick han välja på två dörrar. Den ena ledda till Trinity och den andra ledde till att han kunde rädda Zion. Jag minns bara inte varför han var tvungen att rädda Zion? Zion och alla människor skulle förstöras inom en timme eller nåt i den stilen. Varför? Det måste ha varit ett misstag från både maskinerna och människorna isåfall.

Gick han genom den dörren så skulle han få starta ett nytt Zion.

 

Varför ville de ha in Neo i rummet över huvud taget? Var det så att de skulle starta om Matrix och de behövde Neo och en handfull människor från Zion för att kunna göra det? (Önskar att jag hade hängt med bättre)

Varför behövde de isåfall människorna från Zion?

 

Svår fråga. Det har nog delvis att göra med att de vill kunna hantera de udda fallen. Dvs de som inte passar in bland de 99.9%. Men det är en halv lösning. Förhoppningsvis så får vi mer info i revolutions.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Svår fråga. Det har nog delvis att göra med att de vill kunna hantera de udda fallen. Dvs de som inte passar in bland de 99.9%. Men det är en halv lösning. Förhoppningsvis så får vi mer info i revolutions.

Vad menar du? De udda fallen?

 

Skulle de starta upp ett nytt Zion? Varför gav de honom den möjligheten? Jag kan inte förstå att de har nån nytta av att det finns människor som inte är "hardwired" till The Matrix.

Link to comment
Share on other sites

Vad menar du? De udda fallen?

 

Skulle de starta upp ett nytt Zion? Varför gav de honom den möjligheten? Jag kan inte förstå att de har nån nytta av att det finns människor som inte är "hardwired" till The Matrix.

Här är vad jag menar med de udda fallen:

 

The Architect - Please. As I was saying, she stumbled upon a solution whereby nearly 99.9% of all test subjects accepted the program, as long as they were given a choice, even if they were only aware of the choice at a near unconscious level. While this answer functioned, it was obviously fundamentally flawed, thus creating the otherwise contradictory systemic anomaly, that if left unchecked might threaten the system itself. Ergo, those that refused the program, while a minority, if unchecked, would constitute an escalating probability of disaster.

 

 

Varför de vill ha folk utanför the matrix vet jag inte och det är en av de saker som bl a har fått mig att tro på iden med nestlade matrix. Stämmer det så är ju de i Zion fortfarande "hardwired". Men jag erkänner att det är en offulständig teori och att det finns många lösa trådar. Framförallt, varför maskinerna vill ha människor utanför matrix.

Ändrad av Achtung
Link to comment
Share on other sites

Två nestlade matrix i varandra är en lösning till att Oraklet vet allt som Neo och alla andra tänker och har tänkt. Frågan om man har två paralella Matrix är givetvis: Vad är verklighet? Hur blir man fri från the matrix? Har datorerna övertaget på riktigt? kanske vill jag att det ska finnas två paralella Matrix bara för att det leder till mycket större tankegångar, inte vet jag.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte riktigt vad du menar med parallella matrix?

Det jag menar är som i the Thirteenth Floor som verkligen handlar om just det. Nestlade matrix.

Precis som du menar, de är nestlade. Parallela var kanske fel ord men jag tror stenhårt på en sådan teori. Om det nu är så att filmen the Thirteenth Floor har samma idé är det förövrigt möjligt att de har lånat (snarare det än snott) ytterligare en idé från en annan film :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har tänkt å en ganska knäpp ide.

Tänk om man får reda på i Revolutions att allt var bara en dröm.

Att det aldrig stod "Wake up, Neo" på dator skärmen i ettan.

Han vaknar i slutet på den och ingenting har hänt.

Då hade iaf jag blivit besviken.

Lustigt, jag har tänkt samma sak. Det vore kanske inte helt omöjligt. Ett sådant slut skulle defenitivt vara samhällskritiskt på det sätt som quine vill ha det :P

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Jag har ju sett att Matrix består utav en triologi. Men kan man verkligen veta att det bara blir 3 filmer? Är det någon som vet benhårt att det verkligen är så eller?

Alltså, bröderna Wachowski har själv sagt att dem bara ska göra en trilogi. Men kanske om 10 år så kan väl någon få rättigheterna till att göra en ny film, så man vet aldrig.

Det brukar ofta bli trilogier, så jag tror inte på en fyra. Men det skulle kanske vara häftigt att se vad som hände innan ettan.

 

Men mitt svar är i alla fall: Nej, det kommer inte komma någon mer snart i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju sett att Matrix består utav en triologi. Men kan man verkligen veta att det bara blir 3 filmer? Är det någon som vet benhårt att det verkligen är så eller?

Alltså, bröderna Wachowski har själv sagt att dem bara ska göra en trilogi. Men kanske om 10 år så kan väl någon få rättigheterna till att göra en ny film, så man vet aldrig.

Det brukar ofta bli trilogier, så jag tror inte på en fyra. Men det skulle kanske vara häftigt att se vad som hände innan ettan.

 

Men mitt svar är i alla fall: Nej, det kommer inte komma någon mer snart i alla fall.

Även om det blir fler filmer tror jag inte att de kommer hålla klassen. Starwars nya är ju sunkiga!! Tro då mer på att man gjorde bilbo eller liknande...

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Håller med dig Zoodiack. det räcker med tre, sen blir de bara för dåligt. Oftast håller även 2:an och 3:an låg klass i trilogier. Men Matrix-trilogin ser ut att bli lyckad.

 

Det enda som tilltalar mig med fler filmer är oftast den coola handlingen som får en att förstå så mycket mer angående filmerna. T.ex. Starwars. Visst, de nya filmerna är sämre, men inte dåliga enligt mig. Med undantag från episod 1, som är ganska dålig. Men det som gör dem filmerna till att vara godkända är just att man får reda på nya och häftiga grejjer angående världen i StarWars.

Och de gynnar de Starwars freaks som mig, som är ute efter mer och mer ny fakta om den världen.

Fast filmerna saknar den känslan man fick i de gamla.

 

Åter till Matrix så tror jag att det är lite så med Reloaded. Man saknar den där nyskapande känslan om Matrix hade, men Reloaded är ändå bra på flera punkter.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Okej Sagan om ringen är great. Men när dom väl dödat de där orcherna så finns det väl inte så mycket mer att spinna vidare på.

Öh va?

Du är väl medveten om att det finns böcker om Sagan om Ringen, Sagan om de två tornen och Sagan om konungens återkomst? Filmerna är baserade på dem böckerna, så det finns ganska mycket att spinna vidare på.

 

Med tanke på att Pippin och Merry rövades bort så borde en fortsättning innehålla ganska mycket.

 

Jag föreslår att du går och ser på tvåan.

Link to comment
Share on other sites

Jag ska köpa både den första ooch den andra.ROTK TTT é de rätt eller?

 

Jag har aldrig läst dom där böckerna,så jag kan väl inte påstå att jag är någon fantast i ämnet. Men jag älskar filmerna. Dom är sååå vackra.

 

Jag måste bara lägga in en sak här. Jag tror att vi är i fel forum liksom

Ändrad av The Matrix
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...