Jump to content

Killar kolla hit


Czechflash

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Nej nej, vad jag menade med klass var att de ska ha stil.

Både Denise Richards och Salma Hayek är lite av "sluts"...

utveckla.

Jag tycker helt enkelt att Denise Richards visar för mycket

och har ingen stil. Hon passar bättre i en herrtidning än på film.

 

Salma Hayek är kanske inte lika utmanande, men hon är

lite divig och har inte heller någon stil.

 

Självklart finns det fler av samma stil. Vissa har klass, andra inte.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 767
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Angående Shu qi, så var det lite svårt att hitta bra bilder.

Eller snarare bra "anständiga" bilder..

hon har varit med i ett par olika filmer..

 

Transporter som jag inte har sett än.

co7.jpg

TP-85.jpg

 

Gorgeous(Bor lei jun), mkt kärlekshistoria och lite fighting, dock väldigt välgjord sådan.

Gorgeous.jpg

Shu qi datebase - gorgeous(bilder)

 

 

fler bilder?

 

http://www.shuqi.org/pictures/db/sq_cute_shuqi002.jpg

http://www.shuqi.org/pictures/us/sq_cute_13.jpg

http://www.shuqi.org/pictures/magazine_sca..._mag_scan01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker helt enkelt att Denise Richards visar för mycket

och har ingen stil. Hon passar bättre i en herrtidning än på film.

 

Salma Hayek är kanske inte lika utmanande, men hon är

lite divig och har inte heller någon stil.

det kanske beror på att de får mycket såna roller, där de ska anspela på sin sexighet. tycker det är ett av de största problemen med roller för kvinnor i filmer, de är inte utvecklade alls, utan bara skrivna för att kvinnan ska vara vacker.

Link to comment
Share on other sites

Fast kvinnliga skådisar kan ju faktiskt säga nej till roller de inte vill spela....och det här med att kvinnor måste vara vackra i sina roller, tycker att det är minst lika mycket press på killar.....kolla på alla unga manliga skådespelare som bara är med i mindre bra filmer, men som slår igenom iallafall....bara för att de ser bra ut...samma sak med tjejor.....två tydliga exempel är Jennifer Love Hewitt och Josh Hartnett..båda är snygga men hur mycket talang har de från en skala ett till tio???

 

Och vissa kvinnor som Denise Richards vill kanske bara medverka i filmer där de ska spela sexobjekt, för att de helt enkelt gillar den uppmärksamheten....

Ändrad av filmlover_424
Link to comment
Share on other sites

klart de har möjlighet att tacka nej. men faktum kvarstår att de flesta intressanta roller skrivs för män, och de flesta filmer handlar om män. så är det. bara det att skådespelerskor över 40 kan ha problem i hollywood eftersom det helt enkelt inte finns några roller för dem. och det är inte bara i hollywood.

jag intervjuade regissörsparet anette skåhlberg och martin lima de faria förut och de berättade att de tog ett enormt banklån för att göra sin långfilm mamy blue med viveca seldahl, eftersom när de sökt bidrag för den fått svaret att "ingen vill se en film om en medelålders kvinna. gör en film om en ung kille istället så kanske det går igenom."

nu gjorde de filmen i alla fall, men alla regissörer är inte så enträgna.

 

jag håller med om att utseendefixeringen drabbar även killar, och att många snygga killar i filmer skulle passat bättre som modeller än skådespelare, men frågan är om en kille med talang som philip seymor hoffman hade kommit så långt om han varit tjej.

samtidigt kan det ju vara tvärtom också, som med johnny depp, en otroligt bra och nyanserad skådespelare, men de flesta spontana omdömen om honom handlar om att han är snygg.

detta råkar väldigt många kvinnliga skådespelare ut för, mycket oftare än män skulle jag vilja säga. talangen förbises och istället är det utseendet som kommenteras. jag har läst mycket filmrecensioner på aftonbladet, och även om det inte alltid är så, så kan man se ett mönster. män beskrivs i ordalag om deras talang, fantastisk, nyanserad, finkänslig, medan kvinnors insats kommenteras med, "strålande vacker", "sexig så det förslår" osv.

en kvinna har liksom ingen chans med bara sin talang. när man ska utse världens bästa skådespelare alla kategorier blir det alltid en man på toppen. al pacino, robert de niro, inte fan vet jag... det är inte tal om att det skulle vara en kvinna med där, nej dom får en egen kategori, skådespelerskor, och det är inte alls lika respektingivande. jag har till och med märkt att många har väldiga problem att se talang hos kvinnor, om en man är bra i en film kan det säga, men om en kvinna är duktig är svårare. det är förmodligen därför de flesta tänker på tex al pacino när de säger världens bästa skådespelare istället för tex meryl streep.

beror detta på att kvinnor är mindre talangfulla än män? eller för att det helt enkelt finns ett större utbud av roller för män än för kvinnor?

jag tror på det senare.

(det här är väl inget specifikt för filmbranschen egentligen, utan speglar samhället i övrigt.)

Link to comment
Share on other sites

Al Pacino är mycket bättre än Meryl Streep, inte föär att han ärman utan talangsmässigt....

 

När man talar om världens bästa skådespelare så kommer ofta mans namn på tal...detta tror jag beror på för att de flesta tycker att just den mannen är bäst....om någon tycker att De Niro är bäst så ska han/hon inte börja analysera sitt eget tycker bara för att det är en man.....

 

Och våran diskussion bevisar bara att manliga skådisar kritiseras för att de får de bästa rollerna.......jag tycker att kvinnliga skådisar är minst lika bra som manliga...de flesta iallafall...det finns ju både bra och dåliga från båda könen...

 

Det här året och förra har vart ett mycket bättre filmär för kvinnor än män, så är det, och så tyckte även skådespelarna själva.....

 

Och genom sådana här diskussioner så kanske folk känner sig pressade till att välja en kvinnlig skådis som deras favorit för att det ska vara rättvist....

 

Ta James Dean tex.....han är den störtsa filmlegenden bland ett par till.....men hur jävla bra var han egentligen....han var snygg, kaxig och tuff, det var hans image som slog igenom, inte hans talang....

 

Marilyn Monroe gjorde sig enligt mitt tycke mer förtjänt till att kallas filmlegend....hon hann göra mycket fler filmer, men hon hann även bli en sexsymbol för nästan alla......och som jag har uppfattat det så njöt hon av den uppmärksamheten...hon tyckte om att vara sexig, hon tyckte om att vara eftertraktad av högt uppsatta män....rent ut sagt, hon särade på benen för väldigt många rika och mäktiga män..

 

Hon var aldrig lycklig, men hon njöt av den sortens uppmärksamhet hon fick....

Sedan vill ju inte alla vackra skådespelerkor bli betraktade som sexobjekt.....anledningen till att de flesta blir det är för att det flesta skådisar inte väljer sina roller ordentligt efter den sorts uppmärksamhet de vill ha...

Det räcker med en film för att sedan bli placerad i ett fack....

Orlando bloom ex, folk kommer ju alltid att förknippa honom som Legolas, och han kommer alltid att vara en snygg skådis, inte duktig, snygg......Men Liv Tyler som är väldigt vacker som Arwen fick knappast den uppmärksamhet som han Bloom fick...detta beror troligen på att man sett mer av henne i andra roller där hon är duktig och inte bara vacker...Cate Blanchett ser bra ut, men hon har talang, hon har verkligen talang och därför fick hon mer beröm för sin rollpresnetation än uppmärksamhet för sitt yttre..

När allt kommer till kritan så handlar det egentligen bara om att välja sina roller efter den uppmärksamhet man vill ha som skådis i framtiden..både män och kvinnor...

 

//filmis

Ändrad av filmlover_424
Link to comment
Share on other sites

När man talar om världens bästa skådespelare så kommer ofta mans namn på tal...detta tror jag beror på för att de flesta tycker att just den mannen är bäst....om någon tycker att De Niro är bäst så ska han/hon inte börja analysera sitt eget tycker bara för att det är en man.....
jag förstår inte vad du menar. en mans namn kommer på tal för att många tycker just den mannen är bäst? ja, det tror jag också, men det jag försöker diskutera här är VARFÖR det är så. det finns massor av talangfulla kvinnliga skådisar, men varför är det bara de manliga som hamnar som all time-favoriter? för att män ÄR bättre skådisar? nej, för att vi är vana att tänka män=talang, kvinnor=skönhet. män har ett försprång genom att slippa all press på utseende, och dessutom har man har chans att bli legend. det är lättare att bli ihågkommen som man än som kvinna.

james dean hade haft tredubbla chanser att fortfarande vara ett namn om han hade levt idag, till skillnad från marilyn monroe, som förmodligen hade varit mer bortglömd. (det säkraste sättet att bli ihågkommen – dö en tragisk död på toppen av din unga karriär)

 

Al Pacino är mycket bättre än Meryl Streep, inte föär att han ärman utan talangsmässigt....

 

många verkar tycka det, men vad är det egentligen som gör pacino bättre? jag kan ärligt talat inte se det. jag tror anledningen att de flesta tycker det är att de är vana att tänka på det sättet – en riktigt bra skådespelare är en man. de kanske inte ens tänkt tanken att jämföra de två.

 

Och våran diskussion bevisar bara att manliga skådisar kritiseras för att de får de bästa rollerna.......
jisses. försöker du få mig att tro att nån slags lynchmobb efter manliga skådisar existerar? jag har aldrig hört om nån kritik mot manliga skådespelare för att de får de bästa rollerna. vad jag kritiserar är inte PERSONER, utan ett invant tankesätt som genomsyrar hela samhället, nämligen att mannen är norm. män får de bästa rollerna, men det är för att det SKRIVS bättre roller för män också. vad kan jag säga om det? det är för jävligt, men det är inte mycket jag kan göra åt det förutom att uppmuntra dem som bryter mönstret.

en lustig grej är att de flesta kinesiska (eller asiatiska över huvud taget) filmer jag har sett har mycket intressantare och mer utvecklade kvinnoroller än hollywoodproduktioner. asien, som inte direkt är känd för sin feministiska hållning, om man säger så. så det GÅR ju, det är bara det att hollywood inte gör det.

 

Och genom sådana här diskussioner så kanske folk känner sig pressade till att välja en kvinnlig skådis som deras favorit för att det ska vara rättvist....

 

ELLER så kanske såna här diskussioner får folk att tänka på det hela och inse hur fuckat det hela är. jag förstår inte meningen med att INTE ha en diskussion som redan satt igång bara för att det kanske kan få folk att tänka i andra banor än de gjort tidigare.

 

Det här året och förra har vart ett mycket bättre filmär för kvinnor än män, så är det, och så tyckte även skådespelarna själva.....
det här året ja... förhoppningsvis är det början på något, men så värst hoppfull är jag inte. att det görs filmer som timmarna känns i alla fall som en liten tröst.

 

När allt kommer till kritan så handlar det egentligen bara om att välja sina roller efter den uppmärksamhet man vill ha som skådis i framtiden..både män och kvinnor...

 

sant. har man dessutom kuk har man större chans att göra sig ihågkommen genom det större rollutbud för män som finns. får en som kvinna välja mellan en slamproll i en fånig hollywoodkomedi och jobba i kassan på walmart väljer hon förmodligen det första. de flesta manliga skådisar behöver aldrig stå i det valet.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
sant. har man dessutom kuk har man större chans att göra sig ihågkommen genom det större rollutbud för män som finns. får en som kvinna välja mellan en slamproll i en fånig hollywoodkomedi och jobba i kassan på walmart väljer hon förmodligen det första. de flesta manliga skådisar behöver aldrig stå i det valet.
Läste en intervju med Sofia Eng, en svensk skådespelerska som gjort några mindre roller i Hollywood, bla som miss Lippenrieder (typ) i Wild Wild West. Hon berättade om en procucent/rollbesättare som lät kvinnliga skådespelerskor "läsa" för en roll genom att gå fram och tillbaka naken framför honom hemma på hans jätteranch. Han prövade tydligen hudratals tjejer för varje roll. Tror knappas att alla var tilltänkta från början! Tycker det visar vad kvinnor kan behöva underkasta sig för att få chansen.

Nu säger säkert alla att "är man så dum får man skylla sig själv!". Visst är det så, men vem vet vad man själv skulle göra för sitt livs chans.

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

Al Pacino är mycket bättre än Meryl Streep, inte föär att han ärman utan talangsmässigt....

 

Alla med Pacino är det...sättet han går på, sättet han pratar på, hans självsäkra utstrålning...det har inget med att han har en kuk!'

 

Sedan är Meryl Streep väldigt bra och hon slår ut skådisar som ex Kevin Spacey på min lista....

Om de bästa rollerna skrivs för män så är la det ett jätte problem, men jag bryr mig ärligt talat inte så mycket...

 

Jag njuter av det som finns och om det finns besvikna och upprörda personer som du är just nu Ovän så kan ni la kämpa på för att få er vilja igenom.....

 

Ursäkta min nonchalanta stil men jag orkar inte fortsätta den här diskussionen för jag är inte så insatt i ämnet och vill inte att detta ska leda till ett skriftligt bråk, vilket det säkert skulle göra..

Link to comment
Share on other sites

Detta borde ni ta till "Tjejer kolla hit" istället  :angry:

Jag vill se fler vackra och söta tjejer istället  :up:

varför då, det är ju här det pratas om tjejers utseende.

 

Om de bästa rollerna skrivs för män så är la det ett jätte problem, men jag bryr mig ärligt talat inte så mycket...

 

Jag njuter av det som finns och om det finns besvikna och upprörda personer som du är just nu Ovän så kan ni la kämpa på för att få er vilja igenom.....

 

Ursäkta min nonchalanta stil men jag orkar inte fortsätta den här diskussionen för jag är inte så insatt i ämnet och vill inte att detta ska leda till ett skriftligt bråk, vilket det säkert skulle göra..

 

det är inte som att det här är nåt som bara finns i filmbranschen. du kommer nog få anledning att bry dig om det senare livet, eftersom du är tjej vad jag har förstått.

men nåja. strunt i det då.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...