Jump to content

STAR WARS-TRILOGIN släpps på DVD 22/9 2004


Peo

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar
Gungans är med i RotJ...under festscenerna i slutet av filmen, när kameran sveper över Theed palatset hör man repliken "Wesa Free" :mad2: ..jag som hade hoppats på att slippa dem i den gammla trilogin.

 

Angående Christensen inhopp fungerar det faktiskt bättre än vad jag trott...föredrar fortfarande Shaw förstås.

Ojojoj, det där är precis den motivering som gör att jag inte skulle köpa den här boxen. Nu, som troget SW-fan, ska jag göra det, men jag är ändå tveksam. Var det ingen annan "större" ändring i filmerna? För du såg väl alla tre?

Ändrad av Greenleaf
Link to comment
Share on other sites

  • Svar 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Gungans är med i RotJ...under festscenerna i slutet av filmen, när kameran sveper över Theed palatset hör man repliken "Wesa Free" :mad2: ..jag som hade hoppats på att slippa dem i den gammla trilogin.

Jag vet inte om jag vill höra mer.... <_<:(

 

Fattas bara att Ewokerna har fått större roll och vinner allt på egen hand i sista filmen eller nåt....

Link to comment
Share on other sites

Gungans är med i RotJ...under festscenerna i slutet av filmen, när kameran sveper över Theed palatset hör man repliken "Wesa Free" :mad2: ..jag som hade hoppats på att slippa dem i den gammla trilogin.

 

Angående Christensen inhopp fungerar det faktiskt bättre än vad jag trott...föredrar fortfarande Shaw förstås.

Ojojoj, det där är precis den motivering som gör att jag inte skulle köpa den här boxen. Nu, som troget SW-fan, ska jag göra det, men jag är ändå tveksam. Var det ingen annan "större" ändring i filmerna? För du såg väl alla tre?

Vet inte om jag ska kalla det spoilers men för dem som inte vill veta några av de andra ändringarna så bör de sluta läsa......

 

NU!

 

Exempel på ändringar i ANH:

 

- När Luke står och spanar ut över öknen har de snyggat till solarna.

 

- Nu skjuter Greedo och och Han i stor sätt sammtidigt, Han undviker Greedos skott men en rörelse som ser väldigt konstig ut.

 

- Jabba scenen har också fått en uppgradering. Textuerer är bättre och så har de förbättat sekvensen när Han går över Jabbas "svans".

 

- Monstret i sopnedkastet ser lite annorlunda ut.

 

Exempel från ESB:

 

- I scenen där Vader pratar med kjesaren har det bytt ut den gammla kjesaren mot Ian McDermaid och ändrat lite i dialogen.

 

- Boba Fetts röst görs numera av Temura Morrison.

 

- Lukes skrik när han faller i slutet är borta.

 

 

Det är ungefär vad jag kan komma ihåg så här på rak arm.

 

Angående Ewokerna är det otroligt tillfredställande att kunna ligga med en sniper uppe i ett träd och plocka dem en efter en i demot till Star Wars Battlefront som finns på extramaterials skivan. :up:

Ändrad av frodo_lives
Link to comment
Share on other sites

Här har ni lista med bilder på alla ändringar. Intressant att se. Började nästan gråta när jag såg ljussabeländringen i ANH.

 

A new hope

 

Empire strikes back och Return of the jedi

Ljussablarna tycker jag inte verkar vara ett så stort problem, det lär man nog inte märka. Däremot ser Jabba The Hut lite för annorlunda ut.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Här har ni lista med bilder på alla ändringar. Intressant att se. Började nästan gråta när jag såg ljussabeländringen i ANH.

 

A new hope

 

Empire strikes back och Return of the jedi

Ljussablarna tycker jag inte verkar vara ett så stort problem, det lär man nog inte märka. Däremot ser Jabba The Hut lite för annorlunda ut.

Du märker skillnaden när du ser dem röra sig. De gamla är ganska konstiga och är absolut inte raka, som i de nya filmerna. Det är det som är charmen med de gamla filmerna. Att den försvinner så försvinner hela SW-känslan. Att ta bort de gamla dåliga effekterna är en bra början på att förstöra SW.

Varför inte släppa ut två boxar där en har de normala versionerna istället för nytt tjafs.

Link to comment
Share on other sites

Här har ni lista med bilder på alla ändringar. Intressant att se. Började nästan gråta när jag såg ljussabeländringen i ANH.

 

A new hope

 

Empire strikes back och Return of the jedi

Ljussablarna tycker jag inte verkar vara ett så stort problem, det lär man nog inte märka. Däremot ser Jabba The Hut lite för annorlunda ut.

Du märker skillnaden när du ser dem röra sig. De gamla är ganska konstiga och är absolut inte raka, som i de nya filmerna. Det är det som är charmen med de gamla filmerna. Att den försvinner så försvinner hela SW-känslan. Att ta bort de gamla dåliga effekterna är en bra början på att förstöra SW.

Varför inte släppa ut två boxar där en har de normala versionerna istället för nytt tjafs.

Skillnaden är faktiskt inte så stor...ljussablarna bliknar fortfarande till lite då och då....jag hade läst att de hade ändrat ljussablarna innan, men blev väldigt tveksam när jag såg det slutgiltiga resultatet

Link to comment
Share on other sites

Det handlar ju om vad man föredrar. De ändringar som pratats om här och de bilder vi sett är ju ändringar gentemot 1997 år versioner. Vissa föredrar de gamla, vissa nittiosjuorna och vissa av oss de nya. Själv tycker jag filmerna nu är snyggare än någonsin och de ändringar som gjorts lyfter historien.

Så ni som verkligen spyr galla över dem, varför bara inte låta bli att titta, ni har ju alltid möjligeheten att se någon av de gamla versionerna.

Link to comment
Share on other sites

Det handlar ju om vad man föredrar. De ändringar som pratats om här och de bilder vi sett är ju ändringar gentemot 1997 år versioner. Vissa föredrar de gamla, vissa nittiosjuorna och vissa av oss de nya.  Själv tycker jag filmerna nu är snyggare än någonsin och de ändringar som gjorts lyfter historien.

Så ni som verkligen spyr galla över dem, varför bara inte låta bli att titta, ni har ju alltid möjligeheten att se någon av de gamla versionerna.

Nej. Lucas har valt att inte längre släppa de gamla versionerna som vare sig dvd eller vhs. Så vill man ha dem så får man nöja sig med någon vhs av dålig kvalitet från nån loppmarknad.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

jag blev väldigt överaskad och glad över att dom har tagit bort den äldre darth vader och la in Hayden Christensen i slutet vid festen hos ewokern i episod 6 med ny skön musik.

 

Jag är annars väldigt nöjd med boxen förutom jag ville ha en bättre föransvisning på episod 3.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ska inte Anakin Skywalker vara typ 48 år gammal i slutet av den sex år långa Star Wars-trilogin, inte särskilt passande då han i slutet helt plötsligt ser ut som han gjorde när han var 22 år gammal. Om man nu blir ung igen i Jedi-himmelen så varför blev då inte Obi-Wan Kenobi yngre när han dog? Om man ersatte Sebastian Shaw med Hayden Christensen så skulle man ju lika gärna kunna ersätta Alec Guinnes med Ewan McGregor.

 

P.S. Alla Star Wars-fans, hata mej nu icke för att jag uppmanar George Lucas att peta ännu mera i den gamla trilogin, som det framgår utav texten jag skrev så tycker ju jag att det är dåligt att Anakin är utbytt. Jag bara undrar varför George Lucas, som gillar att peta, inte petade mera.

Link to comment
Share on other sites

Ska inte Anakin Skywalker vara typ 48 år gammal i slutet av den sex år långa Star Wars-trilogin, inte särskilt passande då han i slutet helt plötsligt ser ut som han gjorde när han var 22 år gammal. Om man nu blir ung igen i Jedi-himmelen så varför blev då inte Obi-Wan Kenobi yngre när han dog? Om man ersatte Sebastian Shaw med Hayden Christensen så skulle man ju lika gärna kunna ersätta Alec Guinnes med Ewan McGregor.

 

P.S. Alla Star Wars-fans, hata mej nu icke för att jag uppmanar George Lucas att peta ännu mera i den gamla trilogin, som det framgår utav texten jag skrev så tycker ju jag att det är dåligt att Anakin är utbytt. Jag bara undrar varför George Lucas, som gillar att peta, inte petade mera.

 

Exakt, stör mig på detta och anser att det är helt fel!!!

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...