Jump to content

STAR WARS-TRILOGIN släpps på DVD 22/9 2004


Peo

Rekommenderade inlägg

starwarsdvd.jpg

 

En box med fyra DVD innehållande alla tre filmerna, en helt ny dokumentär och filmmaterial som aldrig tidigare visats.

 

BEVERLY HILLS, Kalifornien (Feb. 10, 2004) - Världens väntan på den mest eftertraktade DVD-utgåvan någonsin är över! Den 22 september släpps de mest efterfrågade DVD filmerna någonsin för allra första gången av Lucasfilm Ltd. och Twentieth Century Fox Home Entertainment.

 

"Vi är väl medvetna om hur länge alla fans har väntat på den här releasen och hur mycket de sett fram emot den, så alla har jobbat väldigt hårt för att försäkra sig om att STAR WARS-TRILOGIN på DVD blir en fantastisk upplevelse.", säger Jim Ward, Vice President of Marketing and Distribution på Lucas Film Ltd. och även DVD-utgåvans exekutiva producent.

 

Enligt en rapport på E! Online i maj 2003 är STAR WARS-TRILOGIN den mest efterfrågade DVD-releasen någonsin. Vidare innehar STAR WARS-TRILOGIN Stjärnornas krig, Rymdimperiet slår tillbaka och Jedins återkomst de tre toppnoteringarna på Amazon.com:s lista över mest efterfrågade DVD:er..

 

Star Wars Episod IV: Stjärnornas krig, Episod V: Rymdimperiet slår tillbaka och Episod VI: Jedins återkomst släpps i en DVD box med fyra skivor som inkluderar en bonus skiva späckad med helt nytt extramaterial, inklusive den mest allomfattande dokumentären som någonsin gjorts om Star Wars och aldrig tidigare visade klipp om hur filmerna gjordes. Varje film i trilogin har restaurerats digitalt och blivit re-mastrade av THX för överlägsen ljud- och bildkvalitet.

 

"Först och främst kommer DVD filmerna att ge bästa möjliga ljud- och bildupplevelse samt utnyttja alla de möjligheter som DVD-formatet har att erbjuda. Vi har dessutom tagit fram bonusmaterial och berättar om hur Star Wars-filmerna gjordes på ett helt nytt och underhållande sätt.", säger Ward. "Vi vill att upplevelsen av den här DVD-utgåvan ska bli lika minnesvärd som det var att se filmerna för första gången."

 

STAR WARS-TRILOGINS filmer släpps exklusivt som en samling och alla tre filmerna är textade på svenska.

 

Mer än 7000 sidor med information om Star Wars-serien finns på http://www.starwars.com.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 74
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Tack för den infon. Det känns otroligt bra att den gamla trilogin kommer på DVD. Varje gång som jag tittar på min DVDhylla så känner jag inombords att det är någonting som jag gärna vill ha, men saknar otroligt mycket. Det är förstås den gamla Star Wars-trilogin som jag nu endast har inspelat för ett par år sen då de gick på Canal +.

 

Kommer att köpa den snabbt efter att den har kommit ut i svenska butiker. Hoppas att priset blir rimligt, vilket jag har svårt att tro, tryvärr. Skulle chansa på ca 700. Det är lika många skivor som Gudfaderntrilogin som också har tre filmer och en bonusmaterialsskiva, så SW-trilogin borde kosta lika mycket som den ungefär. Längtar mest efter att se filmerna i ett mycket bra skick, men extramaterialet låter lovande!

 

Lite SW-hemsidor:

www.starwars.nu Bra svensk sida med ett mycket bra, men lite rörigt forum.

 

www.theforce.net Mycket info och den ultimata sidan för fans. Här hittar man hemmagjorda fanfilmer m.m. Även här finns ett fungerande forum.

Link to comment
Share on other sites

Hoppas på bra extramaterial. Måste hävda att extramaterialet på den nya triologins DVDer är uruselt.

Håller inte med...dokumentärerna The Beginning och From puppets to pixels är ju riktigt bra...inget jävla axelklappande där inte

Det minnet jag har från AotC-DVDn är en massa dokumentärer utan kommentarer eller nåt utan enbart en massa obearbetad film av GL när han håller på och fixar saker.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

OMG...har just fåt se den slutgiltiga artworken för hur boxen kommer att se ut...får tyvärr inte posta några bilder här...ni som har hyperspace kan gå in på hemsidan å kolla...boxen kommer i silver och guld...fulscreen och widescreen...med darth vaders hjälm på ena sidan och luke & co på andra..på en ryggen ser man tie fighters & dödsstjärnan och den andra episodernas namn..uten tvekan en av de snyggaste boxarna jag någonsin sett om inte den snyggaste

Ändrad av frodo_lives
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...