Jump to content

Filmmusik


Night rider

Rekommenderade inlägg

Eller vad sägs om alla QT´s filmer . Killen e ju ett Geni vad gäller allt som har med Filmskapande att göra .

Älskar Björn Skift´s "Hooked on a Feeling" i Res.Dogs . Man kan ju undra hur det kom sig  ? ? ? Björn hade ju iochförsig nga Hits i USA .  :up:

han var ju iförsig den första svensken som kom etta på amerikas topplista över hits..

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eller vad sägs om alla QT´s filmer . Killen e ju ett Geni vad gäller allt som har med Filmskapande att göra .

Älskar Björn Skift´s "Hooked on a Feeling" i Res.Dogs . Man kan ju undra hur det kom sig  ? ? ? Björn hade ju iochförsig nga Hits i USA .  :up:

han var ju iförsig den första svensken som kom etta på amerikas topplista över hits..

Har hört i någon intervju med Björn Skifs att när han skulle spela nånstans i USA, efter sin hit med just "Hooked on a feeling", förväntade sig publiken något coolt band som skulle komma ut på scenen. När sedan Björn kom ut och såg allmänt bonnig ut blev det alldeles tyst och sen moonade en stor del av publiken mot Björn, när detta sedan visades i TV bytes publikbilderna ut mot en gladare publik :)

 

Grejen är bara att han inte använder så mycket originalmusik tror jag, eller har jag fel?

 

Vad menar du whatever??

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Grejen är bara att han inte använder så mycket originalmusik tror jag, eller har jag fel?

Vad menar du whatever??

Tror whatever menar att Tarantino oftast använder gammal musik och inte musik speciellt skriven just för den akutella filmen (originalmusik).

Ändrad av Jojje
Link to comment
Share on other sites

Grejen är bara att han inte använder så mycket originalmusik tror jag, eller har jag fel?

Vad menar du whatever??

Tror whatever menar att Tarantino oftast använder gammal musik och inte musik speciellt skriven just för den akutella filmen (originalmusik).

Aahh. ok!

 

Men det är ju det som är grejen tycker ju jag! Han lyckas alltid gräva fram gammla pärlor som man annars aldrig skulle ha hört, inte jag i alla fall!!

 

Det var han som fick mig att luska ut vem Dick Dale är!! Och det vill jag tacka QT för! Dick Dale är grym! För er som inte vet vem det är så är det Dick Dale - misirlou som spelas när Travolta kör bil samtidigt som han är påtänd, i PF!!

 

Älska QT, och all hans filmmusik!!

Link to comment
Share on other sites

Eller vad sägs om alla QT´s filmer . Killen e ju ett Geni vad gäller allt som har med Filmskapande att göra .

Älskar Björn Skift´s "Hooked on a Feeling" i Res.Dogs . Man kan ju undra hur det kom sig  ? ? ? Björn hade ju iochförsig nga Hits i USA .  :up:

han var ju iförsig den första svensken som kom etta på amerikas topplista över hits..

Ekar det eller ? ? ? <_<

 

Var Björn innan ABBA då ? ? ?

Link to comment
Share on other sites

Eller vad sägs om alla QT´s filmer . Killen e ju ett Geni vad gäller allt som har med Filmskapande att göra .

Älskar Björn Skift´s "Hooked on a Feeling" i Res.Dogs . Man kan ju undra hur det kom sig  ? ? ? Björn hade ju iochförsig nga Hits i USA .  :up:

han var ju iförsig den första svensken som kom etta på amerikas topplista över hits..

Ekar det eller ? ? ? <_<

 

Var Björn innan ABBA då ? ? ?

du får gissa hundra gånger.

och det enda som ekar är dina frågetecken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Eller vad sägs om alla QT´s filmer . Killen e ju ett Geni vad gäller allt som har med Filmskapande att göra .

Älskar Björn Skift´s "Hooked on a Feeling" i Res.Dogs . Man kan ju undra hur det kom sig  ? ? ? Björn hade ju iochförsig nga Hits i USA .  :up:

han var ju iförsig den första svensken som kom etta på amerikas topplista över hits..

Ekar det eller ? ? ? <_>

 

Var Björn innan ABBA då ? ? ?

Undrar bara gillar du HALO? Vet du när HALO 2 kommer ett stort fan av Master chief och de andra soldatrna i Halo.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...