Jump to content

Tips på tonårsfilmer?


Guest Be4utiful

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Själv gillar jag chickflicks, här är några bra jag har sett (alla är inte renodlade chickflicks, men i närheten i alla fall);

 

Garden State

A Walk to Remember

Skruva den som Beckham

Virgin Suicides

Almost Famous

Ghost World

Marie Antoinette

Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta

The Holiday

10 orsaker att hata dig

Never Been Kissed

Breakfast Club

Breakfast at Tiffany's

American Pie

 

En del riktiga höjdarrullar, hoppas du inte sett alla. ;)

Link to comment
Share on other sites

Själv gillar jag chickflicks, här är några bra jag har sett (alla är inte renodlade chickflicks, men i närheten i alla fall);

 

Garden State

A Walk to Remember

Skruva den som Beckham

Virgin Suicides

Almost Famous

Ghost World

Marie Antoinette

Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta

The Holiday

10 orsaker att hata dig

Never Been Kissed

Breakfast Club

Breakfast at Tiffany's

American Pie

 

En del riktiga höjdarrullar, hoppas du inte sett alla. ;)

Det där är väl i princip samtliga höjdar-chick flicks (så dem är de första jag skulle se), men vill man skippa romantiken lite grann så finns ju även Death Proof och Faster pussycat! Kill! Kill! B)

Link to comment
Share on other sites

Linda Linda Linda Kanske kan vara nåt? Jag har inte sett den själv ännu men jag är allt bra sugen.

 

"Linda Linda Linda" är berusningsmedel av högsta kvalitet. Klockren casting, med ett gäng tjejer som fullkomligt sprudlar av personkemi. En narrativ struktur med fria tyglar, utan att för den delen någonsin tappa fokus. Feel good-film för J-Rockern, som talar till alla som någonsin spelat i band.

 

Annars är ju "Virgin Suicides" den mest fulländade tonårsfilmen - rosa underhållning som bottnar i svart vemod. Ett spännande mysterium som präglas av lyckad satir. En intressant djupdykning i prestationsångesten, som bryter armen på alla ivriga händer som räcks upp i klassrummet.

Link to comment
Share on other sites

Schysst formulerat, Lindvall. Och Virgin Suicides ska jag se om snart. Jag har sett den en gång hittills, när jag köpte den för kanske ett år sedan. Det var en sån där film som man verkligen blev hypnotiserad av, men samtidigt osäker på vad man ska tycka. Jag kan inte säga att jag älskar den, men den sitter kvar i mitt huvud och är säkert ännu bättre när jag ser den nästa gång, och nästa, och gången efter det....

Link to comment
Share on other sites

Var också ett stort frågetecken första gången jag såg den. Hade precis sett "Lost in Translation" och hade inte väntat mig en så pass narrativt driven film, men det är en guldgruva av substans. Lyckas hitta något nytt jag gillar varje gång jag ser den och fortsätter hoppas att Sofia Coppola någon gång i framtiden gör en skräckfilm. Hur hade en "Twilight"-liknande sak sett ut i hennes regi? Hon skulle givetvis först behöva bortse från förlagan och skriva om manuset en hel del ;)

Link to comment
Share on other sites

En skräckfilm av Coppola låter intressant - jag skulle förvisso bli glad om hon snart kommer igång med något nytt projekt överhuvudtaget. Detta då jag gillar samtliga tre filmer hon gjort riktigt mycket, Virgin Suicides (4/5), Lost in Translation (5/5) och Marie Antoinette (4-/5).

 

Så kom igen Coppola - lets get to business!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hej! Jag såg filmen Wild Child igår och tyckte den var mycket bra. Jag undrar om ni vet någon liknande film? En tonårsfilm/chick flick liksom ;)

 

Skruva den som Beckham är en klassiker, den är både bra och rolig, med bla Keira Knightley. Kostar bara runt 39 kr på headweb.com för att hyra tror jag, se den ;)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...