Jump to content

Fotbolls VM -06


Czechflash

Rekommenderade inlägg

Czech

 

Du får försvara dej hur mycket du vill men det luktar dålig förlorare lång väg när du talar. För jag täyker att varje gång det gått emot dina lag så har motståndarna haft tur eller fått låtta straffar. jag tyckte det var straff. han sparkar på honom. hade italien fått en sån straff hade du inte sagt nått tror jag.

 

Sen tyckte jag nog frankrike spelade bättre än italien i andra halvleko och förälngningen. Första var ju rena sömnpillret. Tyckte inte alls frankrike spelade så tråkigt.

 

Sen kan man undra vafan Zidane sysslade med. Idioti på hög nivå. Snacka om hjärnsläpp. Då förtjänar man inte att vinna.

 

Hur som helst har det varit ett ganska bra vm ändå. Det var ju lite mål i alla fall på slutet så det blev inte det mlsnålaste nånsin. Och finalen var ju betydligt bättre än den 94. Och då var ju brasilien som alla skrikit efter här med. Så brasilien är bevisligen inte så jävla roliga när det är allvar.

 

Nu är det friidrottsvm man väntar på. Och däremellan ska jag med Lorenzo heja på blåvitt i AS och med Patronerna heja på Giffers i SE.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 359
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Filmstar

Jag kan inte acceptera när ett lag som jag ogillar (Frankrike t.ex.) faktiskt tar sig till final via straffar och frisparkar som leder till mål som inte borde blåsts för. Klart jag blir förbannad för ska ett lag vinna VM ska de göra det för att spelar bra och gör ordentliga mål.

 

Frankrike, som jag skrev, var bättre än Italien i finalen, inget snack om saken. Men om de hade vunnit pga en feldömd straff (för det var det, Materazzi drar in benet om du tittar på reprisen), då hade det varit förjäkligt.

 

Italien fick en sådan straff mot Australien och det tyckte jag också var felaktigt. Det är inte kul att se när lag vinner på det sättet. Men det var ändå åttondelsfinal, Frankrike fick dessa straffar i både semi och final, samt felaktiga frisparkar som ledde till mål mot Spanien (2-1 målet) samt mot Brasilien i kvartsfinalen.

 

Frankrike skulle inte ha tagit sig ur gruppspelet, så dåligt spelade de. Men pga en dålig grupp kom de två och höjde sig sen. Men det var pga felaktiga domslut i varje match som gjorde att de fick ett avgörande mål, så var det.

 

Brasilien var inte värda att vinna VM i år. Som jag nämnt tidigare hade de samma tränare -94 när de vann den tråkiga finalen på straffar. Han är helt fel som tränare för Brasilien. De borde ha inställningen att vi ska göra mål och om vi släpper in ett har vi tillräckligt bra spelare/spel för att göra ett mer än motståndaren. Istället spelade de utan finess, utan tanke och lät sig utspelas av Frankrike. Det är tränarens fel att han inte fått spelarna att spela som ett lag. Sen är det klart att vissa kanske inte borde fått spela, men det är svårt att bänka spelare som Ronaldinho, Kaka, Ronaldo m.m.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Pah, det spelar väl för fan ingen roll vad som sägs på en plan, inget verbald påhopp kan rättfärdiga det Zidane gjorde. Det lär ju hagla förolämpningar ute på planen åt båda hållen så det är inte ett dugg synd om Zidane.

Och nu menar jag inte att någon här rättfärdigat det Zidane gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Pah, det spelar väl för fan ingen roll vad som sägs på en plan, inget verbald påhopp kan rättfärdiga det Zidane gjorde. Det lär ju hagla förolämpningar ute på planen åt båda hållen så det är inte ett dugg synd om Zidane.

Och nu menar jag inte att någon här rättfärdigat det Zidane gjorde.

 

Jag vet inte om det är synd OM Zidane, men man vill ju ogärna utvisas i en VM-final som deussutom är ens sista match.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Pah, det spelar väl för fan ingen roll vad som sägs på en plan, inget verbald påhopp kan rättfärdiga det Zidane gjorde. Det lär ju hagla förolämpningar ute på planen åt båda hållen så det är inte ett dugg synd om Zidane.

Och nu menar jag inte att någon här rättfärdigat det Zidane gjorde.

 

Jag vet inte om det är synd OM Zidane, men man vill ju ogärna utvisas i en VM-final som deussutom är ens sista match.

Det kan diskuteras, när man gör en sån grej måste man fatta att man ska åka ut.
Link to comment
Share on other sites

Jag finner det hela ironiskt. Fifa World Cup har gjort storsatsning på att stoppa rasism, sedan i vm-finalen blir den störste stjärnan kallad för terrorist(?) för hans muslimska arv(?). Man kan ju tänka sig att han stod upp för det och förlorade matchen för Frankrike. Frågan är egentligen vilket som är viktigare, vinna vm eller bekämpa rasism?

 

Tror hela världen kommer att få veta vad som kom ur Materazzi's mun inom några dagar. Förhoppningsvis.

 

Blir intressant att följa helt klart.

Link to comment
Share on other sites

Jag finner det hela ironiskt. Fifa World Cup har gjort storsatsning på att stoppa rasism, sedan i vm-finalen blir den störste stjärnan kallad för terrorist(?) för hans muslimska arv(?). Man kan ju tänka sig att han stod upp för det och förlorade matchen för Frankrike. Frågan är egentligen vilket som är viktigare, vinna vm eller bekämpa rasism?

 

Tror hela världen kommer att få veta vad som kom ur Materazzi's mun inom några dagar. Förhoppningsvis.

 

Blir intressant att följa helt klart.

 

Ja det ska bli intressant vad Fifa säger om det, om Materazzi nu sa det så tycker jag det borde bli en avstängning på han. Man kan ju inte gå ut med en kampanj under fotbolls-vm som är emot rasism. Och sen när Italien får i uppdrag att tala för publiken som dom flesta lag fick göra, så går man och gör raka motsatsen till det man säger man ska göra. :down: Detta är ju inte första fallet vad gäller rasism i Italien, förut var det på läktarna och nu är det spelarna på plan. Fy för Italien!

Link to comment
Share on other sites

Jag finner det hela ironiskt. Fifa World Cup har gjort storsatsning på att stoppa rasism, sedan i vm-finalen blir den störste stjärnan kallad för terrorist(?) för hans muslimska arv(?). Man kan ju tänka sig att han stod upp för det och förlorade matchen för Frankrike. Frågan är egentligen vilket som är viktigare, vinna vm eller bekämpa rasism?

 

Tror hela världen kommer att få veta vad som kom ur Materazzi's mun inom några dagar. Förhoppningsvis.

 

Blir intressant att följa helt klart.

 

Ja det ska bli intressant vad Fifa säger om det, om Materazzi nu sa det så tycker jag det borde bli en avstängning på han. Man kan ju inte gå ut med en kampanj under fotbolls-vm som är emot rasism. Och sen när Italien får i uppdrag att tala för publiken som dom flesta lag fick göra, så går man och gör raka motsatsen till det man säger man ska göra. :down: Detta är ju inte första fallet vad gäller rasism i Italien, förut var det på läktarna och nu är det spelarna på plan. Fy för Italien!

 

Jo fast det gäller nog inte bara italien. Det snackas nog mycket sånt från alla håll och kanter. Allt för att psyka varandra och sätten ochorden blir nog grövre och grövre. Tycker ändå inte det försvarar Zidanes psykbryt. Nu vart det vm final och han måste försöka hålla sig kyligare i ett sånt läge. Bättre att ge karln en käftsmäll efter matchen. Och det var ingen snygg sorti för en sådan stor fotbollsspelare.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Angående straffar hörde jag igår att Tyskland endast missat en (EN !) straff någonsin ! Nu vet jag inte om det bara handlade om VM eller även EM, men det är grymt måste jag säga ! De satte ju alla straffar mot Argentina t.ex. Det kallar jag för prestation, om man jämför med t.ex. England och andra som alltid strular till det.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Jag finner det hela ironiskt. Fifa World Cup har gjort storsatsning på att stoppa rasism, sedan i vm-finalen blir den störste stjärnan kallad för terrorist(?) för hans muslimska arv(?). Man kan ju tänka sig att han stod upp för det och förlorade matchen för Frankrike. Frågan är egentligen vilket som är viktigare, vinna vm eller bekämpa rasism?

 

Tror hela världen kommer att få veta vad som kom ur Materazzi's mun inom några dagar. Förhoppningsvis.

 

Blir intressant att följa helt klart.

Äh, va fan, varför sånt focus på just det Materazzi sa, ungefär som om det skulle rättfärdiga det som Zidane gjorde. Hade inte Zidane reagerat så hade italienarens ord glömts bort tillsammans med alla andra verbala påhopp under VM-matcherna. Men nu måste stackars Zisou rentvås genom att läppläsare(!!) ska ta reda på vad Materazzi sa. Givetvis är rasistiska påhopp en vederstyggelse, men då ska i så fall alla matcher granskas efter sådant för att det ska vara rättvist, och det är ju ohållbart.

Zidane var en mycket bra fotbollsspelare och det kommer han förbli i folks minne. Att han är en äkta skitstövel som ger sig på folk på plan kommer snart att glömmas.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...