Jump to content

ÖL!


Michael Myers

Rekommenderade inlägg

  • Svar 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

OJ! Har nog en del att ta igen här på forumet verkar det som. Har precis kommit tillbaka från Zakinthos (Grekland) efter en veckas slappande och drack faktiskt en hel del ÖL just :D

 

Kan varmt rekomendera det inhemska ölet Mythos, smakar vatten men jäklars vad svalkande i 40 gradig hetta det var... Det som de flesta sålde mycket av var Amstel (konstigt nog) där nere, men den gick inte upp emot just Mythos...

 

logo2.jpg

Har testat Mythos.. samt.. ett annat grekiskt öl jag inte kommer ihåg namnet på.. men dom var helt ok båda två..

 

Rakii en jäkla bra sak med Murphys.. den säljs för 39:- a 50cl på Häckens suporterpub... å det är BILLIGT!!!! samt att den är riktigt jäkla god.. guiness är dock inte fyskam det heller....

 

Ingo smakar inte det ganska friskt det ölet.. har för mig detta.. men jag hadde druckit en skarpare öl inan så smaklökarna blev väll smått lurade där...

Link to comment
Share on other sites

Ingo smakar inte det ganska friskt det ölet.. har för mig detta.. men jag hadde druckit en skarpare öl inan så smaklökarna blev väll smått lurade där...

 

Du det får du fråga Kalenderbitare Byström om för jag tror det var hann som drack den. Jag dricker som sagt inte mörk öl.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jag älskar öl och håller mig till dom mörka sorterna som Kilkenny och Guiness.

När det kommer till ljusa sorter brukar jag köpa Budweiser och den Sofiero som koster 10 kr bruk på systemet.

 

guiness.gif

 

Ja jäklar det var verkligen dag och natt det. Guiness eller Budweiser. Det är som en köttbit eller ett glas vatten ungefär.

Link to comment
Share on other sites

Glas vatten kan jag hålla med om men gillar den ölen ändå... men jag föredrar mörka ölsorter.

Corona och Bud är la typiska ölsorter som ungdomarna ofta dricker nu förtiden

 

Ja jag drack den också när jag var liten ;)

 

fast jag gillar inte mörk öl alls. Dessutom är den så mättande

Link to comment
Share on other sites

som sagt jag är nog som Ralle här.. bud e helt ok.. men jag föredrar isåfall guiness.. dock beror det ju oxå på tilfälle.... sitter jag å bastar tar jag hellre en miller eller bud.. men kollar jag fotboll på pubben tar jag hellre en murphys stout eller guiness... sen tycker jag personligen inte killkenny är ett mörkt öl.. dock jäkligt gott :up:

Link to comment
Share on other sites

Kilkenny är en RÖD öl.. jo förstår dig vad du menar med att det är mörkt.. å kan väll vid närmare eftertanke hålla med dig lite iaf..

 

Murphys Stout är som guiness fast lite mjukare i smaken..

Murphys Red är väll lite som Kilkenny.. dock var det ett tag sen jag drack den å kommer inte ihåg att den eller M stout har en bismak av citron...

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...