Jump to content

Svenska titeln på nya Star Wars-filmen:


Peo

Rekommenderade inlägg

Den svenska titeln på den kommande STAR WARS-filmen blir "STAR WARS: Episod III Mörkrets hämnd".

 

Filmen har Sverigepremiär den 19 maj 2005 och är den film som länkar samman STAR WARS: Episod I och Episod II med den allra första STAR WARS-filmen STJÄRNORNAS KRIG som kom ut på bio 1977.

 

"STAR WARS: Episod III Mörkrets hämnd" är filmen där vi äntligen får svar på frågor som hur Luke Skywalker separerades från sin syster Leia, varför Yoda tvingades fly till planeten Dagobah och framförallt vad som driver den unge jedin Anakin över till den mörka sidan.

 

Skådespelarna från de två första filmerna är tillbaka i "STAR WARS: Episod III Mörkrets hämnd", Ewan McGregor som unge Obi-Wan Kenobi, Natalie Portman som Padme och Hayden Christensen som Anakin Skywalker vars sinne blir allt mörkare.

 

(Pressmeddelande från Twentieth Century Fox)

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
varför Yoda tvingades fly till planeten Dagobar

Dagobah :smartass: Förlåt, vara bara tvungen.

 

Mörkrets hämnd låter bättre än Revenge oh the sith, men jag tycker ändå att titeln låter som en fjortisbok (läs: Ungdomsbok). Men, jag överlever titeln. Den är ändå inte så hemsk.

Jag tyckte iofs inte att Klonerna anfaller var en så hemsk titel, men jag använde inte den svenska översättningen när jag sade titeln, utan då sade jag Attack of the Clones eller episod 2.

Link to comment
Share on other sites

varför Yoda tvingades fly till planeten Dagobar

Dagobah :smartass: Förlåt, vara bara tvungen.

 

Mörkrets hämnd låter bättre än Revenge oh the sith, men jag tycker ändå att titeln låter som en fjortisbok (läs: Ungdomsbok). Men, jag överlever titeln. Den är ändå inte så hemsk.

Jag tyckte iofs inte att Klonerna anfaller var en så hemsk titel, men jag använde inte den svenska översättningen när jag sade titeln, utan då sade jag Attack of the Clones eller episod 2.

VA! Revenge of th sith är ju en mycket grymmare titel än det fjolliga mörkrets hämnd! Usch

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...