Hoppa till innehåll

Foto:
- - - - -

Kill Bill

• Please log in to reply
194 replies to this topic

#1 Achtung

Achtung

Tysk smygfascist

• Medlem
  • 2 831 Inlägg:
  • Plats:Lund

Skriven 27 september 2003 - 21:13

Tycker att den senaste trailern till Kill Bill ger en skrämmande flash-backs till Charlies Änglar. Är jag bara pessimistisk eller kommer det här att gå åt skogen?

#2 Hawa!i

Hawa!i

Samouraï

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPluppPlupp
  • 1 757 Inlägg:
  • Kön:Man
  • Plats:Pleasantville

Skriven 28 september 2003 - 07:28

Såg också trailern och jag tycker att Tarantinokänslan inte riktigt fanns där, men så e det ju en trailer och trailers brukar oftast visa actionscener och de coola komentarerna ifrån skådespelarna. Så den kan ju vara bra men jag är tveksam till det.

#3 mitchie

mitchie

Born to be wild

• Medlem +
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 598 Inlägg:
  • Plats:Sthlm

Skriven 28 september 2003 - 11:29

Och pengahungriga Miramax med pengahungriga Harvey Weinstein, argghhh...dem ska dela upp filmen i två delar, "för att den är för lång"...snacka om att mjölka ut konsumenter på pengar...Kill Bill är ju fanemig inte längre än vad t.ex. Titanic var...vilken dålig ursäkt...
Filmen i sig tycker jag ser ganska ball ut, även om det inte påminner om det andra som Tarantino gjort, men det tycker jag faktiskt är någonting positivt, eftersom en riktigt bra regissör, ska kunna göra filmer som är olikt det han tidigare gjort. Om Kill Bill däremot blir en lika bra film som t.ex. De Hänsynslösa återstår att se...
Jag tyckte dock inte att Tarantinos förra film Jackie Brown, var sådär jättebra, även om den var helt okej...

#4 Lestat

Lestat

am in a loop, I am a loop.

• Medlem
  • 3 250 Inlägg:
  • Plats:Stockholm

Skriven 11 oktober 2003 - 00:26

Den här veckan har jag som vanligt kollat på Jay Leno, för jag tycker det är kul när det dyker upp intressanta gäster. Och veckans utdelning har varit mycket givande.

Det har ju talats lite om Kill Bill här, men jag har liksom inte tänkt så mycket på det. Men så dyker självaste Quentin Tarantino upp i showen, dessutom lite på örat... Att den här killen har gjort Pulp Fiction, förvånar mig inte ett jävla dugg. Coolare och galnare kille får man ju leta efter, nu förstår jag vilken hjärna Pulp Fiction ramlade ur från.

Någon dag senare dyker Lucy Liu upp i stolen för att prata om sin medverkan i Kill Bill. Jag säger bara super-asian-bitch... Och då vill jag bara förtydliga om att jag har vägrat se Charlies Änglar, även fast jag gillar Lucy Liu. För dessa filmer tycker jag verkar mest innehålla happy-action vilket jag hatar.

När jag sen insåg att Uma Thurman skulle vara med, då var jag bara tvungen att se trailern. Ja ja, jag vet. Jag är lite efter, men nu börjar jag inse att detta kan faktiskt vara något mycket givande på duken.

I Tarantinos tidigare filmer så har ju grabbarna grus "ägt" de tyngsta greppet i filmerna, vilket kanske bidragit lite till att filmerna hamnat lite i grabb-genre-film. Men här verkar det som att QT gör en helomvändning, och ger tjejerna den tyngsta biten. Och jag tycker han gör alldeles rätt i det. Han måste ju faktiskt utvecklas sig lite.

Uma och Lucy som super-fucking-bitchisar, med en galen QT som står för regin. Kan inte vara fel...

Uma Thurman will kill Bill

#5 Manetheren

Manetheren

6000

• Moderator
  • 6 277 Inlägg:

Skriven 13 oktober 2003 - 10:54

Recension på Kill Bill, Volume one.

Den som sett filmen är Aint it cool news store filmguru Harry Knowles. Det han verkligen gillar brukar han dyrka, bl.a var han helt lyrisk över AOTC, så ta inte hans prisande alltför bokstavligt.

#6 Achtung

Achtung

Tysk smygfascist

• Medlem
  • 2 831 Inlägg:
  • Plats:Lund

Skriven 13 oktober 2003 - 11:24

Det finns många andra recensioner också.
Länk till recensionssammanfattning

#7 Peo

Peo

Filmsnack.se

• Admin
  • 6 080 Inlägg:

Skriven 13 oktober 2003 - 11:33

Eftersom filmen Kill Bill inte finns med i omröstningen i tråden om Tarantinos bästa film, så tar vi diskussioner, förhandssnack och recensioner av Kill Bill i denna nya tråd.

Vill man rösta på Kill Bill som Tarantinos bästa film efter att ha sett den så får vi starta en ny omröstning när det blir aktuellt.

Kill Bill Volume One har sverigepremiär på bio den 3 december. Andra delen har premiär den 16 januari. Jag misstänker att filmen också kommer att visas på Stockholm Filmfestival i slutet på november, men det är bara spekulation än så länge.

#8 Jojje

Jojje

Dr. Funkenstein

• Filmstar
  • 5 236 Inlägg:

Skriven 13 oktober 2003 - 17:05

Recension på Kill Bill, Volume one.

Den som sett filmen är Aint it cool news store filmguru Harry Knowles. Det han verkligen gillar brukar han dyrka, bl.a var han helt lyrisk över AOTC, så ta inte hans prisande alltför bokstavligt.

Fattade inget först :blink: så luskade lite och klurade till slut ut vad AOTC betyder. Är inget större Star Wars-fan antagligen...

AOTC = Star Wars: Episode II - Attack of the Clones.

#9 Peo

Peo

Filmsnack.se

• Admin
  • 6 080 Inlägg:

Skriven 14 oktober 2003 - 00:57

Det finns en ganska intressant "Making of Kill Bill" att se på TheMovieBox i Quicktime. Quentin Tarantino och Uma Thurman berättar lite om filmens bakgrund och man får se några scener ur filmen.

http://www.themovieb...bill/making-of/

#10 MasterChief

MasterChief

Modern StorstadSamuraj

• Medlem
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 625 Inlägg:
  • Plats:Göteborg

Skriven 15 oktober 2003 - 09:12

Man e ju ett riktigt QT fan men jag måste hålla med tidigare inlägg . I trailern får man lite taskiga Charlies Änglar - vibbar .

Vart e de coola karaktärerna och den underbara dialogen ? ? ? ?

Hoppas inte trailern visade de bästa ur filmen för då känns det som det kommer bli en stor besvikelse . :huh:

#11 Hawa!i

Hawa!i

Samouraï

• Medlem +
  • 1 757 Inlägg:
  • Plats:Pleasantville

Skriven 15 oktober 2003 - 16:22

Av den QT filmen att dömma verkar det som om Kill Bill kommer att bli en riktig besvikelse.

Detta inlägg har ändrats av Hawa!i: 15 oktober 2003 - 16:23

#12 Off The Ground

Off The Ground

Inaktiv sedan dec 2005

• Medlem
  • 3 320 Inlägg:
  • Plats:Uppsala

Skriven 15 oktober 2003 - 17:23

”Kill Bill” – en slaktfylld stilövning utan innehåll (Jens Peterson, Aftonbladet)
http://www.aftonblad...,375831,00.html

Detta inlägg har ändrats av Off The Ground: 07 april 2004 - 15:21

#13 Tofu

Tofu

har ett liv

• Medlem
  • 1 612 Inlägg:
  • Plats:sthlm

Skriven 15 oktober 2003 - 23:31

Jag tycker folk ska akta sig för att dra paralleler till saker som Charlies Änglar The Matrix och liknande. Då sådana filmer är inspirerade av gamla filmer precis som Kill Bill. Det är inte Charlies Änglar som Kill Bill liknar, det är den äldre changern som Charlies änglar tillhörde som ligger till inspiration.

#14 MasterChief

MasterChief

Modern StorstadSamuraj

• Medlem
  • PluppPluppPluppPlupp
  • 625 Inlägg:
  • Plats:Göteborg

Skriven 16 oktober 2003 - 10:14

Jag drar paraleller till C.Änglar och Matrix för många av scenerna i trailern påminner om dessa filmer och inga gamla filmer som du pratar om .

Sedan kan jag hålla med om att inspirationen kommer från tidigare filmer och serier (tex så har det väl inte undgått ngn att en av QT´s favvoserier är Kung Fu m. David Carradine ) .

#15 Jojje

Jojje

Dr. Funkenstein

• Filmstar
  • 5 236 Inlägg:

Skriven 16 oktober 2003 - 22:40

Kill Bill Volume One har sverigepremiär på bio den 3 december. Andra delen har premiär den 16 januari. Jag misstänker att filmen också kommer att visas på Stockholm Filmfestival i slutet på november, men det är bara spekulation än så länge.

Ingen spekulation längre. Den kommer att visas. Var ikväll på en förhandsvisning av Coen-brödernas senaste Intolerable Cruelty som Sthlm Filmfestival ordnade. Innan filmen visades trailers till filmer som ska visas under festivalen. Kill Bill var en av dem.

Detta inlägg har ändrats av Jojje: 16 oktober 2003 - 22:43

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma användare