Cooper Skriven 18 December, 2010 Report Share Skriven 18 December, 2010 01. The Social Network (5/5) 02. Svinalängorna (5/5) 03. Inception (5/5) 04. Shutter Island (4+/5) 05. Hämnden (4+/5) 06. The Town (4+/5) 07. The King's Speech (4+/5) 08. Black Swan (4/5) 09. True Grit (4/5) 10. The Fighter (4/5) Andra värda att nämna: Blue Valentine (4/5) Toy Story 3 (4/5) Tangled (4/5) The Ghost Writer (4/5) Biutiful (4/5) Easy A (4/5) Rabbit Hole (4/5) The Kids are All Right (4/5) Another Year (4/5) Somewhere (4/5) Kommer att uppdateras. Riktigt stark filmår är det iallafall. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 20 December, 2010 Report Share Skriven 20 December, 2010 01. The Ghost Writer (5/5) 02. Remember Me (+4/5) 03. Toy Story 3 (4/5) 04. Black Swan (4/5) 05. Scott Pilgrim vs. the World (4/5) 06. Shutter Island (4/5) 07. The Social Network (4/5) 08. Inception (4/5) 09. Greenberg (4/5) 10. Kick-Ass (4/5) Listan uppdateras oavbrutet. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 20 December, 2010 Moderator Report Share Skriven 20 December, 2010 Finns väldigt många filmer från 2010 jag inte sett, och min lita skulle säkert se annorlunda ut om jag sett fler. Några toppnamn: 1: Inception - Ingen tvekan, bästa filmen på många år, smart och snygg som få. 2: Robin Hood - Gillade verkligen stämningen i filmen, saknade inte action som många andra verkar göra. 3: Draktränaren - Någon oorginellt manus, men väldigt charmig och snygg film. 4: Shutter Island - Nådde inte upp till boken, dock välspelad och skickligt uppstyrd. 5: A-team - Rolig actionrökare med glimten i ögat, bara att åka med. 6: Toy Story 3 - En värdig avslutning, lite trög i början, men väldigt bra sedan. 7: Kick Ass - Svårt att bestämma mig för om jag gillar våldsamheterna, men ändå kul ide. Edit: En film jag ser många har med och som jag faktist sett är The Social Network, men den platsade faktiskt inte på min lista. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 20 December, 2010 Report Share Skriven 20 December, 2010 Ja mycket kvar att se, men min topp10 ser typ ut såhär i dagsläget: 1. Inception 4+/5 -. The Social Network 4/5 -. Shutter Island 4/5 -. Toy Story 3 4/5 -. Never Sleep Again: The Elm Street Legacy 4/5 -. Kick Ass 4/5 -. Remember Me 4/5 8. The Killer Inside Me 3+/5 9. The Wolfman 3+/5 10. Machete 3/5 Så ja Inception är utan tvekan min favorit hittills. Plats 2-6 är det jämt skägg, medan filmerna på platserna 7-10 antagligen kommer trilla ur listan så småningom. Men som sagt - många bra filmer kvar att se. Inte minst Black Swan, som nog är den jag ser fram emot mest just nu. EDIT: Ha, glömde ju The Social Network. Som givetvis ska in där långt uppe. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Skriven 24 December, 2010 Report Share Skriven 24 December, 2010 1. Kick-Ass (Matthew Vaughn) 3 2. Inception (Christopher Nolan) 2+ 3. Sebbe (Babak Najafi) 2+ 4. Toy Story 3 (Lee Unkrich) 2 5. The Ghost Writer (Roman Polanski) 1 Behöver nog se fler filmer i från det här året. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disintegrator Skriven 25 December, 2010 Report Share Skriven 25 December, 2010 8. The Killer Inside Me 3+/5 Schysst att du tog med den för att jag lär se den inom ett par dagar. Jag får vänta lite med att göra en lista (har sett för få filmer) men jag tippar att Inception förblir det bästa jag såg från 2010. Får nog bli lite mer fokus på filmer från 2010 från min sida den närmaste tiden. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 26 December, 2010 Report Share Skriven 26 December, 2010 Shutter Island 4/5 The Killer Inside Me 3/5 Bara dom som hittills förtjänar plats på listan. Måste se The Social Network, Inception, Sebbe, Black Swan... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 26 December, 2010 Filmstar Report Share Skriven 26 December, 2010 Oerhört svårt, som vanligt, att rangordna. Men just nu skulle listan se ut på följande vis: 01. Blue Valentine (Derek Cianfrance) +4/5 02. Shutter Island (Martin Scorsese) 4/5 03. The Silence (Baran bo Odar) 4/5 04. Animal Kingdom (David Michôd) 4/5 05. Inception (Christopher Nolan) 4/5 06. Never Let Me Go (Mark Romanek) 4/5 07. Megamind (Tom McGrath) 4/5 08. Incendies (Denis Villeneuve) 4/5 09. Hævnen (Susanne Bier) 4/5 10. The Ghost Writer (Roman Polanski) 4/5 Filmer som inte lyckats ta sig in på listan värda att nämna är: 127 Hours -4/5 Another Year -4/5 Biutiful -4/5 Black Swan -4/5 How to Train Your Dragon +3/5 I Saw the Devil -4/5 Inception -4/5 Rabbit Hole 3/5 Robin Hood +3/5 alt. -4/5 Somewhere 3/5 The American +3/5 alt. -4/5 The Fighter 4/5 The Kids Are All Right 3/5 The King's Speech +3/5 The Social Network +3/5 The Town 4/5 Toy Story 3 -4/5 TRON: Legacy 4/5 Wall Street: Money Never Sleeps +3/5 Winter's Bone +3/5 Här kan man se den kompletta listan på filmer från 2010 som jag gett minst en stark trea i betyg. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 26 December, 2010 Report Share Skriven 26 December, 2010 Jag tänker typ som Disintegrator, har flera filmer kvar att se. Jag hoppas verkligen, verkligen att Black Swan blir bättre än Inception som leder min lista just nu. Utan tvekan den film jag mest ser fram emot att se. Hade ju velat se den på bio, men tvivlar på att jag orkar vänta till i mars för att se den. Mina filmer med 4 och högre från 2010: 4: The A-Team The Expendables Kick-Ass The Town Toy Story 3 5: Inception Funderar på att sänka The A-Team, men måste nog se om den för att bestämma mig för om den ska ha en fyra eller en trea. Ska nog se om Inception snart också, för att se hur den håller vid en andra titt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 29 December, 2010 Filmstar Report Share Skriven 29 December, 2010 4 Armadillo Bedevilled Bibliothèque Pascal Hämnden Inception The Ghost Writer The Social Network Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yojimbo Skriven 12 Januari, 2011 Report Share Skriven 12 Januari, 2011 Jag har uppdaterat min lista då både Toy Story 3 och Black Swan har förärats platser högt upp på listan nu när jag sett dem. Två filmer som helt klart motsvarade mina förväntningar och lite därtill. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Omberg Skriven 27 Mars, 2011 Report Share Skriven 27 Mars, 2011 Black Swan Blue Valentine Hævnen Toy Story 3 Shutter Island Never Let me Go 127 Hours The King's Speech The Social Network Kick-Ass Tog lite väl lång tid för (förra) årets lista, men kan i alla fall säga att de nu bara är Biutiful jag på rak arm känner att jag måste se innan filmåret 2010 är avslutat. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 27 Mars, 2011 Filmstar Report Share Skriven 27 Mars, 2011 Intressant Omberg, fem av de första sex filmerna återfinns även på min lista (Black Swan kommer dock inte med). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plox Skriven 27 Mars, 2011 Report Share Skriven 27 Mars, 2011 Sådär ja, börjar känna mig färdig med filmåret 2010, en lista med några snabba kommentarer finns på bloggen. Såhär rankar jag filmerna: 1. Black Swan 2. Inception 3. The Town 4. Shutter Island 5. The Social Network 6. Remember Me 7. Armadillo 8. Blue Valentine 9. The Kings Speech 10. Never Let Me Go Tio bra filmer strax utanför listan: Jackass 3D, The Killer Inside Me, Toy Story 3, Never Sleep Again: The Elm Street Legacy, Kick Ass, 127 Hours, Exit through the Gift Shop, The Kids Are All Right, Happythankyoumoreplease och The Ghost Writer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Skriven 28 Mars, 2011 Report Share Skriven 28 Mars, 2011 1. Aurora (Cristi Puiu, 2010) 4 2. The Autobiography of Nicolae Ceausescu (Andrei Ujica, 2010) 3+ 3. L'illusionniste (Sylvain Chomet, 2010) 3+ 4. Kick-Ass (Matthew Vaughn, 2010) 3 5. Tuesday, After Christmas (Radu Muntean, 2010) 2+ 6. Sebbe (Babak Najafi, 2010) 2+ 7. 127 Hours (Danny Boyle, 2010) 2 8. Kapitalism: Our Improved Formula (Alexandru Solomon, 2010) 2 9. Inception (Christopher Nolan, 2010) 2 10. I rymden finns inga känslor (Andreas Öhman, 2010) 2 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.